Als wij een weekje weggaan nemen we de hond mee (als het niet kan, dan gaat hij naar mijn ouders). De katten deden we eerst naar een speciaal kattenpension, maar de laatste keer had ik bijna geen Ieoor meer over. Zo sterk vermagerd was ze. Dus dat doe ik nooit meer. Nu vragen we een van de buren of ze een keer per dag het voer en drinken aan willen vullen.
hier heb ik drie katten waarvan 1 maine coon. Als we zaterdag weggaan en zondagavond pas weer terug komen dan geven we ietsje meer voer en compenseren het bij terugkomst dan met bijv. vis. Als we op vakantie gaan dan geven vrienden die in de buurt wonen ze 1 keer per dag eten. Zo'n voedermachine werkt hier niet, die hebben ze binnen 10 minuten open.
rach84 volgens mij kan een kat makkelijk 1 dag alleen thuis blijven. in het pension waar ik mijn hond altijd breng zijn er altijd ook veel katten, in grote kooien(buiten/en binnen), met speelgoed, etc.kost zon rond 10 euro/dag , maar dan heb jij de zekerheid dat hij niet weg loopt, dat hij wel eten krijgt, water, en wat het ook belangrijk is, jij hoeft niet iemand anders lastig te vallen(misschien) met jou kat/hond. ah, wat ik nog wilde zeggen, in het pension waar ik mijn hondje breng komen ze hem een paar keer/dag aaien, gewoon, leuk tegen hem praten, ze doen het al 35 jaar, ze kennen al de dieren, en als jij een trouwe klant van zon pension wordt dat geven ze jouw dieren extra aandacht,persoonlijk ben ik zeer zeer tevreden, en ik zou hem echt nooit met vrienden/kenissen/familie achterlaten.
ik laat onze katten wel alleen als we zaterdag 's ochtends weggaan en zondagavond terug komen, met een enorme voorraad water (ze hebben de neiging de waterbakjes om te gooien dus ik vul dan een hele grote glazen kom tot de rand met water) en 3dubbele hoeveelheid voer (gelukkig hebben wij geen katten die alles in 1x opeten) ik heb er wel moeite mee als ik vrijdag 's ochtends weg zou moeten en dan pas zondagavond terug, ik heb het 1x noodgedwongen moeten doen maar dat zat me echt helemaal niet lekker (lees: heb me ernstig zorgen gemaakt, minstens 10x iedere dag), stel dat er vrijdagmiddag een kat erg ziek word of vast komt te zitten in/tussen iets (het zijn nogal rakkertjes die soms hele domme dingen doen), dan duurt het wel erg lang voor ik er weer ben wij hebben helaas geen buren die ff kunnen kijken bij ze. maar eigenlijk ga ik dus nooit langer weg dan een za en zo, en dat komt ook niet zo vaak voor. ik zou onze katten tijdens een vakantie niet naar een pension doen, maar dan zorgen we dat iemand op onze katten en het huis past. gelukkig zijn wij geen enorme vakantiemensen, wij vinden het geen enkel probleem om een paar jaar achtereen daguitstapjes te maken ipv een lange vakantie elders.
Toys, nog een kat erbij? hahaha dat wil mijn man écht niet! maar onze kat is een binnenkat, we wonen ook in het centrum van de stad. ok, een keertje kan dus wel, maar niet te vaak. wat ik zo zielig vind, is dat de kat echt gehecht aan mij is. hij loopt overal mee naartoe. en is superblij als ik weer thuis kom (van werk bijv).
Wij hebben 2 honden een westy en een old english bulldog 2 HTK katten 2 cavia's 11 vissen en 2 paarden een shetlander en een fjord.En mijn vriend vind het nu genoeg hihi maar ik nog niet
Sporen schildpad is n sulcata? of ben ik dr nou helemaal uit? Die vind ik wel zo gaaf! Maarja waar laat je zon bakbeest @anoesj: baardjes zijn lieverds...maar ze eten je de oren van de kop (vergeleken met andere reptielen iig) Is het een gewone of n speciaal kleurtje? Onze hondjes gaan gezellig n tijdje bij oma logeren als we ze even kwijt moeten. Maar liever nemen we ze mee. En onze schildpad kan n tijdje zonder. Geen weken natuurlijk. Maar n paar dagen als ik vlak voor ik ga nog n groot stuk andijvie neer leg gaat goed.
Yep,een sulcata! In de zomer loopt hij in de tuin en nu heeft hij zijn winterslaap in het terrarium bij de leguaan. In de zomer blijft hij ook s`nachts buiten,hebben een groot hondenhok omgebouwd tot slaapplekje. Deze zomer gaan we een serre achter in de tuin maken,met verwarming en alles erop en eraan,dan kan hij in de winter daar ook zijn slaapje houden. Volgende zomer past hij niet meer in het terrarium Ze worden GROOT!
Ik heb 3 huiskamertijgers! Ik zou echt niet zonder katten kunnen hoor, vind het superbeestjes! Wanneer we verhuizen, gaan we ook nog een hond nemen, waarschijnlijk een Stafford, weten nog niet of we een American of Engelse Stafford willen.