huisdieren.... voelden ze de bevalling aankomen?

Discussion in 'De bevalling' started by Seth, Aug 11, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

Vraag me af of er vrouwen zijn die achteraf kunnen zeggen dat hun huisdier zich anders gedroeg.... toen de bevalling zich naderde?

Mijn hond is al heel de zwangerschap anders.....
    heel aanhankelijk... achtervolgde me constant.... kon nog niet gaan plassen of hij liep mee.....
    Mijn kater had hetzelfde (ofja iig als ik boven was..) en zelfs die liep bij elk nachtelijk toilet bezoek... mee de trap af... en terug naar bed....

Nu zijn ze opeens heel anders...
    mn kat wil alleen maar buiten zijn...

en onze hond was de week echt heel vervelend... luisterde niet... gewoon doordrammen....
    Nu sinds een dag of 2 is dit gedrag weer veranderd.... hij wil alleen maar slapen de hele dag.... ligt echt in coma... en trekt zich terug.... Wil nog niet eens komen om te eten....
    :(:(:(
    (tis verder niet dat hij ziek is ofzo, want als er bezoek is.... is hij wel druk aanwezig... :(:(:()

2. Lady26

Lady26 Bekend lid

Feb 10, 2010
    638
    2
    18
    Female
    Groningen
    Wat grappig dat jij dit nu zo schrijft, ik zei gisteren nog tegen mijn vriend wat doet onze hond raar he hij luisterd erg slecht (terwijl hij anders als de beste luisterd) en komt steeds dicht bij ons zitten en kijkt ons dan de hele tijd aan. Heel raar.

Bij mij mag de bevalling nog even wachten ben 33 weken,
    maar wie weet is het toch wel een voorteken, ik heb wel eens gehoord dat dieren het aanvoelen.

Liefs

3. tina1981

tina1981 Niet meer actief

Hier is het precies hetzelfde met de hond.
    De hele zwangerschap was ze al waaks over mij maar sinds een week wil ze alleen nog maar in de mand liggen en eten wil ze ook bijna niet. Als er visite komt gaat ze haar brokken opeten.

4. Seth

Seth Niet meer actief

Wat typisch zeg!!!!

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Onze kat gedroeg zich net hetzelfde...

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

onze katten hebben zich ook 9 maanden lang normaal gedragen. geloof er ook niet zo in dat zij zoiets voelen aankomen.

7. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    1,660
    0
    0
    Mijn poezen willen nog liever dan normaal bij me zijn en zijn ook rustiger dan normaal. willen normaal nooit naar buiten maar gisteren hebben ze een hele tijd bij me gezeten. soms voel ik me net een poezen troon.

dus ben erg benieuwd :)

8. naomi33

naomi33 Bekend lid

Aug 18, 2006
    835
    0
    0
    tuinbouw
    emmen
    mijn hond doet het zelfde :D

9. margot

margot Lid

Aug 30, 2007
    86
    0
    0
    Ik denk dat ze wel merken of weten dat er iets in je buik zit. Gisteren op visite geweest bij schoonzus. Hun hond is normaal gesproken vrij druk maar ging gelijk ristig op schoot liggen bij me. En vandaag is een van onze 3 katten steeds in mijn buurt te vinden en wil op mijn buik of er tegenaan liggen. De andere kat komt meestal in de nacht op mijn buik liggen. Ben benieuwd of dit voortekenen zijn...

Margot

10. BabyWolkje

BabyWolkje Actief lid

Mar 7, 2010
    179
    0
    0
    Wij hebben een hond, maar die hebben we nog niet zo heel erg lang, dus toen was ik al zwanger.Weet dus niet of ze normaal ook zo zou doen, maar ze loopt constant achter mijn reet aan en gaat soms idd ook zo voor me zitten met een lief snoetje.

Wel hebben we sinds mijn 2 vorige zwangerschappen 2 poezenbeestjes en daar merkte ik ook verschil.
    Een van de poezen is nooit zo aanhankelijk, maar nog vooor ik een zwangerschapstest had gedaan, kwam ze onder de dekens bij mijn buik liggen.
    Beide ook constant achter me aan lopen, vooral de 3e keer, alsof ze wilden zeggen: "Vrouwtje, weet je het nou nog steeds niet!!" (We zijn onverwachts in verwachting geraakt).
    Zo ook deze zwangerschap een kat van een vriendin, die me bijna verraden had ;) Net in verwachting, nog niet willen vertellen en dan een vreemde kat die de hele tijd bij me zit en dan mijn vriendin: "Nou, wat raar, dat doet ze anders nooooit!" (Zeker niet bij vreemden).

Een van mijn eigen poezen geeft dus aan dat ik zwanger ben door bij mijn buik te gaan liggen en de ander heeft me al 2x verteld dat het ECHTE weeen waren en ik dus die dag nog zou bevallen.
    Ze keek me dan aan met zo'n blik die mij, samen met een heel apart miauwtje die ze normaal nooit geeft, een heel vreemde miauw, dus absoluut vertelde dat dat het echte werk was.Ben dan ook de 1e keer dat ze dat deed, de volgende ochtend van onze dochter bevallen en de 2e keer diezelfde middag nog van ons zoontje :D

11. LindaenSven

LindaenSven Niet meer actief

Onze honden gedroegen zich tijdens de zwangerschap wel heel anders tegenover mij, maar gingen zich niet nog meer anders gedragen toen de bevalling naderde. Misschien kwam dat ook omdat de bevalling bij mij niet echt 'op gang kwam'. De weeën begonnen gewoon ineens en binnen een uur had ik een weeënstorm en gingen we naar het zkh omdat het echt niet meer ging. Hier dus niet dat het al een paar dagen 'rommelde' ofzo, snap je wat ik bedoel?

Bij een kennis van ons heeft de hond het hele huis onder gekotst en die avond begon de bevalling... Ik geloof dus wel dat huisdieren het aanvoelen en zich anders gaan gedragen, alleen bij ons ging dat niet echt op...

12. truus1980

truus1980 VIP lid

Sep 26, 2007
    6,259
    2
    36
    Bij Emmen
    Onze hond reageerde niet anders toen de bevalling begonnen was. Ook niet voor de tijd.

Maar, hij wist wel al voor ons dat ik zwanger was.
    Hij liep me toen continu achterna, lag heeeeeeel veel naast me op de grond in plaats van op zijn kussen. Dus hij wist het. Want normaal ligt hij dus nooit naast me op de grond. Altijd op zijn kussen.

13. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    Toen mijn bevalling begon kon ik dat aan de kat merken.
    1 van onze katten is heel gevoelig voor dit soort dingen volgens mij.
    Ik twijfelde zelf heel erg die nacht of ik nou echt weeen had of niet. ik had gedoucht en toen begon de kat zich vreemd te gedragen. hij moest ook veel overgeven ineens.
    Toen dacht ik.. Ik bel het ziekenhuis maar het is begonnen!! en wat bleek in het ziekenhuis al 5 cm ontsluiting..

14. Seth

Seth Niet meer actief

Tjeetje zeg.....

trouwens wel ironisch dat je KAT moest overgeven van je ontsluiting.... dit gebeurt namelijk vaak bij de zwangere als ze 3/4cm hebben... :D (en later nog een keer...)

15. Seth

Seth Niet meer actief

ik vraag me eigenlijk af of ze het "voelen"..... of gewoon de hormonen kunnen ruiken.... die veranderen natuurllijk ook op het einde....

ik weet dat mn kater iig wel dingen "aanvoelt".... maar dan in combinatie met overlijden...
    (1,5 dag liggen waken en na de laatste adem gelijk weg gaan)

16. Mara85

Mara85 Actief lid

Oct 12, 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha hoe herkenbaar.

Onze poes die normaal heel afstandelijk is, loopt me al mijn hele ZW te terroriseren. Ze is echt verschrikkelijk aanhankelijk, wil op schoot liggen ect. Doet ze normaal nooit.

17. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn poes (wat klinkt dat dubieus;)) was in ene heel aanhankelijk, aan de kater merkte ik niet zoveel.

Ik kan me niet herinneren dat ze zich anders gedroegen de dagen voor de bevalling. Maar toen mijn water was gebroken en ik op bed een weeenstorm lag weg te puffen.... MOEST de kater in ene op mijn voeten liggen, of in ieder geval zo dichtbij mogelijk.
    Alleen mijn vriend was heen en weer aan het stressen met zijn timer, papiertjes, telefoon etc en joeg de kat steeds van het bed af. Het gevolg was dat er steeds een dikke rode kater over mij heen vloog zodra mijn vriend in de buurt kwam.... de beide heren waren een beetje in de stress:D

Het meest bizarre vond ik de poes; de hele zwangerschap heeft ze op mijn buik gelegen. Na de bevalling rook ze aan mijn buik en ze liep weg. Ze heeft me weken genegeerd en heeft sinds dien niet meer op mijn buik gelegen!!!!

18. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

Jan 5, 2010
    523
    0
    0
    hier een hondje dat al 2 bevallingen heeft mee gemaakt in de tijd dat hij hier rond loopt maar de eerste keer vond hij het allemaal wel prima hij was net een jaar en lekker druk aanwezig op het eind van de zwangerschap werd hij wat waakser en toen de baby er was liep hij steeds de trap op achter de kraamhulp aan en als ze de babykamer in ging dan moest ik hem eerst weg roepen dan kwam hij even op mijn kamer en ging weer naar benenden.
    Toen de 2de bevalling zich aanmelde was hij echt des duivels en liet de verloskundige niet naar binnen terwijl er nog helemaal niets aan de hand was. De verloskundige kwam alleen even kijken waarom ik zo´n pijn in mijn rug had en waarom ik zoveel harde buiken had die een bandgevoel gaven was toen 41weken, het is een maltezerxpoedel dus niet zo groot en met zijn oude breuk in zijn kaakje maakt hij weinig indruk maar goed voor zijn doen was hij echt heel gevaarlijk. Heb hem de rest van de bevalling maar in de benz gelaten en hij heeft toen de baby er eenmaal was niets meer gedaan naar de verloskundige of de kraamhulp ze konden hem daarna gewoon aaien en knuffelen zoals iedereen altijd kon en nog kan,
    Nu luisterd hij niet naar me maar dat kan komen omdat hij gewoon doof word en al heel oud is. Deze baby gaat hij wel mee maken maar de bevalling niet dat zal in het ziekenhuis zijn en hij zal mij pas zien als de baby al een dag of 3 tot 5 oud zal zijn ivm keizersnee.
    Maar hier inderdaad ander gedrag tijdens en na de bevalling de vorige keer.

19. trotsemamma

Aug 4, 2010
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens m'n zwangerschap was onze poes niet anders dan anders, maar toen de weeën begonnen wel. Ze lag altijd bij me op bed bij m'n voeten te slapen. Maar die avond was het anders. Ze wilde niet op bed liggen, maar ging op de overloop voor onze slaapkamer deur liggen. We gingen om 23.00 naar bed en om 00.00 begonnen de weeën. Nu ligt ze 's nachts nog steeds op de overloop tussen onze kamer en de kamer van Jip te "waken". Zodra Jip begint te huilen komt ze ons waarschuwen door heel hard te miauwen. Wonderlijke beesten!

Share This Page