huisdieren

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 2 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Wij zijn ook helemaal gek met onze honden. En we hebben ook nooit de honden alleen bij ons dochtertje gelaten toen ze nog klein was. En ze weet nu heel goed dat ze niet aan de honden mag komen. Het zijn schatten van honden en nog nooit iemand kwaad gedaan, alleen een kind alleen met honden in de kamer? Nee dat zal ik nooit doen. Je weet niet wat ze denken he. En een kindje kan even aan de staart of oren trekken. Nu is dat nog nooit gebeurd. Maar gewoon uit voorzorg.

    Elina
     
  2. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    @deborah

    Ja ik heb daar twee gevoelens over ;)

    1 ik vind het schandalig dat je je huis dier weg doe alleen voor de rede , dat ze zeggen IK KAN HET NIET AAN HET WORD TEDRUK, EN AL DIE HAREN , OF JA ALS HET KINDJE IS GEBOREN , EN HET HEEFT 1 KEER EEN SNOTTEBEL, O,, DIE KAT OF HOND MOET WEG PFFFF :x

    En 2 ik kan het aan de ene kan wel begrijpen voor mensen die heeeeeel lang bezich zijn voor een wonder, maar zoek er dan zelf een goed tehuis voor, want naar het asiel brengen is ook niet alles.

    Ik zeg niet dat een asliel slaecht is, maar goed ook niet :)
    Dieren raken helemaal gestrest daar.

    Maar ja ik zeg altijd, begin dan niet aan huis dieren.

    Liefs manon.
     
  3. miss anita

    miss anita Bekend lid

    22 jan 2006
    796
    0
    0
    @manon en @deborah

    sluit ik me helemaal bij aan :D

    kuzz anita
     
  4. Ik heb een rottweiler en een bernersennen
    en dan 2 poezen ...
    En ja voor allergieën moet je het inderdaad niet doen
    dat hebben ze of hebben ze niet
    EN voor de rest ja , ze leren wel wennen aan de baby hè
    zijn veel gezinnen met huisdieren en kinderen of baby's ..
     
  5. Veertje14

    Veertje14 Actief lid

    30 sep 2005
    392
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Spijkenisse
    Wij hebben ook een staffordshire Bull terrier (zie fotoalbum) en ook wij krijgen van iedereen de vraag of een baby wel kan bij de hond, zou niet weten waarom niet!
    Ik denk dat het inderdaad ligt aan hoe je er zelf mee omgaat maar natuurlijk ook je bezoek.
    Wij hebben iedereen al gevraagd of ze zodra de baby geboren is gewoon zoals altijd eerst de hond willen begroeten en daarna pas de baby, zodat er voor hem weinig veranderd.
    Tot nu toe is hij altijd heel lief geweest voor kinderen en kan me niet voorstellen dat dat ineens zal veranderen.

    Veel liefs Vera
     
  6. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Wij hebben 3 katten en 2 konijnen in het schuurtje achter. Als er bij ons kleine kids over de vloer komen en ze gaan naar de katten toe doet dat de katten nix. Als ze er geen zin in hebben gaan ze er gewoon vandoor en als ze het niet erg vinden dat er kids aan ze zitten te aaien enzo blijven ze lekker liggen. Dus ik denk dat het strakkies wel goed gaat komen met onze kleine.
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Wij hebben 2 poezen, Tess en Luna..
    Tess heb ik al 6 jaar, kwam als ukkie van 11 weken bij mij en is mijn grote vriendin, andere mensen moet ze niet veel van hebben. Luna is bijna een jaar oud, zo gek als een deur en echte knuffel kont..Ik zal eens een foto plaatsen..

    De katten gaan ook hier echt de deur niet uit, alleen voor een hele goede reden.. toen ik klein was en mijn zusje werd geboren was mijn kat van slag.. en ging mensen aanvallen.. ook mij een keer in mijn gezicht gegrepen (ze ging voor de kraamhulp...hahahah) toen hebben mijn ouders de poezen weg gedaan, maar ook met pijn in hun hart, mijn ouders hebben er heel lang mee gezeten, maar het werd gevaarlijk.

    Groetjes
    Natasja
     
  8. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Zolang er geen zeer dringende reden toe is gaat mijn hond nergens naartoe!!!! Die blijft lekker bij ons en mag juist lekker veel mee gaan wandelen straks :D
     
  9. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Ik heb 2 poezen, Spook en Monster...Spook is bijna 12 en Monster bijna 3... Ze vinden Kaylee totaal oninteressant... Volgens mij vinden ze haar eerder irritant als ze weer eens aan t huilen gaat, want dan kunnen ze niet snel genoeg in een andere kamer gaan liggen haha. Alleen als ik Kaylee aan t voeden ben dan komen ze er wel eens bij liggen, dan is ze rustig, gaan ze even snuffelen en daarna weer weg.

    Monster springt af en toe wel eens in de box of de kinderwagenbak, maar nooit als Kaylee erin ligt. Wat niet wil zeggen dat ik ze alleen met haar laat hoor, want dat zou ik nooit doen. Maar ze zijn ook gewoon mijn lieffies, horen gewoon bij t gezin.

    Mijn ouders hebben trouwens een Jack Russell (met de originele naam Jack). Ik ben zelf doodsbang voor honden, ook voor Jack ja, die hebben ze ook pas aangeschaft toen ik t huis uit was. Maar als we bij mijn ouders zijn laat ik mijn vriend gewoon met Kaylee bij de hond. Ik weet als ik met haar er naartoe ga dat ik haar weg zal trekken, omdat ik zelf hartstikke bang ben. En ik wil niet dat zij dat overneemt, want soms is het erg lastig hoor, die angst. Ik wil bijvoorbeeld ook niet bij iemand op visite als ze een hond hebben en die hond niet buiten willen stoppen (de eerste keer bij mijn ouders toen die hond er was was ook al zo'n ramp). En ik wil niet dat Kaylee dat heeft...
     
  10. manon

    manon Bekend lid

    27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Vicky ;) dat lijk me zo erg als je bang bent voor honden.

    Is er ooit iets gebeurd dan :(:

    En ben je echt voor alle honden bang :(: en puppy's :(:

    Ja zelf kan ik het me niet voor stellen, ik ben nergens bang voor hihi

    liefs manon.
     
  11. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Volgens mij hebben kinderen die opgroeien met dieren minder kans op allergie.

    Wij hebben zelf 2 katten. Ik zou ze nooit alleen bij de baby laten. Strax gaan ze op de baby liggen.
    Kleine kinderen zou ik ook niet alleen laten bij mijn katten, je weet ook maar nooit wat kinderen doen (aan haren/oren trekken)

    Gaat hier geen probleem worden 2 katten en een baby :)
     
  12. kaily122

    kaily122 Bekend lid

    3 mrt 2006
    581
    0
    0
    Wij hebben twee lieve hondjes (shi tzu's) echte lievertjes.
    Kan me niet voorstellen dat ik ze ooit weg zo doen.
    Ik wordt al verdrietig als ik daarover na moet denken.
    Dus ik sluit me bij de andere aan die zeggen dat ze het ook raar vinden indien mensen hun huisdier al wegdoen als er iemand zwanger is in huis.
    Ik zou er alles aan doen om ze te houden...
     
  13. Silvie

    Silvie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Ik zou mijn hond ook echt niet weg doen hoor.
    Tenzij hij natuurlijk vreselijk vals is, maar vorlopig is hij nog niet bij me weg te slaan .. dus ga er van uit dat het straks als die kleine er is ook helemaal goed komt
     
  14. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij 1 Jack russel van 5 jaar.
    En een stuk of 15 vissen in de vijver. :)
     
  15. Jodi

    Jodi Fanatiek lid

    17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Wij hebben 3 katjes, 2 zwarte en 1 grijze.
    (Roxy, Indy, Toby)
     
  16. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Een cavia en een parkiet. En vissen in de vijver
     
  17. Niet meer actief

    Twee katers ( Max en Rinus )...één poes ( Cher )....een border collie ( Sjaak )..... een tamme rat ( Otto )...een vijver met een stuk of 8 vissen...( het worden er steeds minder ) :(

    Liefs Nies
     
  18. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Een poes (Puun) en een kater (Kees)
     
  19. susanne1979

    susanne1979 Fanatiek lid

    13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    1 jack russel (kyra) van 5 jaar - 1 zwarte kater (Tommy) van 6 jaar en 1 zwart/witte poes (Noa) van ook 6 jaar.
     
  20. Roos

    Roos Bekend lid

    2 jan 2006
    783
    0
    0
    5 Katten.
    Ed, Mikki, Brit, Paul en Sasja.
     

Deel Deze Pagina