Vraag over pijn tijdens het vrijen

Discussie in 'De lounge' gestart door Lorej2, 17 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorej2

    Lorej2 Nieuw lid

    17 jan 2020
    4
    1
    3
    Vrouw
    Dames,

    Ik wil jullie graag wat voorleggen. Misschien hoort deze vraag eerder bij Gezondheid, het beheer verplaatst hem dan wel indien nodig.

    Alvast sorry voor het intieme onderwerp, maar het zit zo: af en toe heb ik tijdens de seks pijn. Niet erg veel, maar mijn partner merkt het wel. Ik heb dit al heel mijn leven lang en ik heb nooit gevonden wat de oorzaak is. Onder identiek dezelfde omstandigheden heb ik de ene keer geen last en de andere wel. Ik ben voldoende opgewonden, nooit nare dingen meegemaakt in het verleden, etc... het gebeurt ook op alle momenten in mijn cyclus. Het lijkt echt willekeurig te zijn. Het is ook niet zo dat ik het uitgil van de pijn, het is gewoon een vervelend gevoel wat het vrijen (soms) minder leuk maakt voor mij.

    Enkele maanden geleden heb ik dit voorgelegd aan mijn huisarts en ze zei me dat als het af en toe gebeurt, dat normaal is en dat het ook bij andere vrouwen voorkomt. Ik heb toen aangedrongen op een checkup in het ziekenhuis bij een gyn, en haar verhaal was gelijkaardig: er waren geen speciale dingen te zien tijdens het onderzoek, geen infecties, vaginisme is uitgesloten en dus ook hier de conclusie dat het er gewoon soms 'bij hoort'.

    Ik heb het er nadien ook over gehad met twee vriendinnen en die hebben het ook, dus het komt in ieder geval wel vaker voor. Het is alleen lastig als je zwanger wil worden. Als ik pijn heb net op het moment van mijn ovulatie, heb ik bijvoorbeeld nu wel een paar keer doorgezet terwijl het vrijen dus niet leuk was.

    Heb ik me met een kluitje in het riet laten sturen, of hoort het er inderdaad soms bij? Zie ik iets over het hoofd? Heeft iemand dit ook en wat kan er eventueel aan gedaan worden?
     
  2. annewolkje

    10 jan 2020
    11
    8
    3
    Vrouw
    Herkenning! En ik hoor het soms ook in mijn vriendenkring. Soms doet het gewoon pijn zonder dat ik een reden kan bedenken. Dan stellen we het een dagje uit en dan lukt het weer prima... geen idee waarom! Ik ben in het kader van vruchtbaarheidsproblemen ook helemaal binnenstebuiten gekeerd en ook niets gevonden.
     
  3. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Je kunt nog proberen om naar een goede bekkenfysiotherapeut te gaan! Wel zo 1 die ook intern dingen kan meten enzo.
    Wat ik van hun begrijp is dat je in principe geen pijn bij het vrijen zou moeten hebben.
    Wel apart dat het zo ad random is.
     
  4. tinnecat

    tinnecat Lid

    7 mrt 2017
    63
    32
    18
    Pijn bij het vrijen is de meest voorkomende gynaecologische klacht. Ik heb het ook, af en toe.
     
  5. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Ik herken het zelf niet. Heb je op die momenten al eens geprobeerd om (extra) glijmiddel te gebruiken? Ik heb namelijk wel dat ik de ene keer vochtiger ben dan de andere keer, ook al ben ik wel opgewonden. Misschien ligt het daar aan?
     
  6. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik herken dit ook. Vooral als het net naar binnen gaat,doet het pijn,wat wel een beetje helpt,is om dan even rustig te blijven liggen en mn lichaam even laten wennen aan het feit dat er iets in zit en zich erop kan aanpassen zeg maar:o: Bij mijn uitstrijkje kwam wel naar voren dat ik een hele gevoelige baarmoederhals/ mond heb, en hierdoor ook snel (kleine)bloedingen hebt bij de minste aanraking of druk bij ontlasting. En nu met de zwangerschap al helemaal. Gelijk getest op een Soa,terwijl k wel wist dat ik het niet had.
    Wellicht een uitstrijkje laten maken om een aantal dingen uit te sluiten?
     
  7. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Ja klopt maar zou het dus niet moeten zijn...
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Heb je dit ook bij eventuele andere partners gehad?

    Ik herken het wel maar het verschilde per partner. Gek genoeg had ik er bij de kleinste piemel de meeste last van. ;)
     
  9. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat voor soort pijn, op welk moment en op welke plaats(en)?

    Om maar wat te noemen....
    Een soort schurende pijn bij het penetreren kan bijv. te maken hebben met hoe nat je op dat moment bent of met de spierspanning.
    Een meer doffe beurse pijn bij de baarmoedermond, kan komen doordat de penis tegen de baarmoedermond aan stoot. Wat weer te maken kan hebben met de stand van je baarmoedermond in je cyclus. Of net die houding waardoor de penetratie diep gaat en de penis net op een vervelende manier tegen vaginawand of baarmoedermond aan komt....

    Zelf ervaar ik wel eens die doffe beurse pijn. De ene keer door de stand van mijn baarmoedermond en de andere keer door onze houding. Net iets anders gaan liggen of bekken iets kantelen helpt dan al.
     
  10. Lorej2

    Lorej2 Nieuw lid

    17 jan 2020
    4
    1
    3
    Vrouw
    Neen, dat is het niet. Op dat gebied is alles meeeeeeeer dan in orde :eek:

    Is gemaakt, geen afwijkend resultaat.

    Kan ik (helaas, haha) niet over oordelen...

    Bedankt voor het meedenken in ieder geval.
     
    Muisje2016 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina