Genoeg groente en fruit proberen te eten

Discussie in 'De lounge' gestart door Isa2019, 5 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa2019

Isa2019 Niet meer actief

Heb dagen er tussen zitten dat ik bijna geen groente eet!
    Hoe zorgen jullie ervoor dat je genoeg groente/fruit binnen krijgt?

Zoals vandaag heb ik drie sinaasappels geperst. En vanmiddag bij een vriendin nasi gegeten (zat wel redelijk veel groenten in). Zo straks een stukje komkommer gegeten en heb voor mezelf voor vanavond een groentensoepje gemaakt die ik dan ga eten met een boterham met radijsjes en een boterham met tomaat. Zou ik vandaag dan genoeg groente binnen hebben gekregen?

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    200 gram groenten en 200 gram fruit. Dus ja dat is genoeg

3. tuc

tuc Niet meer actief

Ik eet de hele dag door groenten. Zorg dat er sowieso veel in de avondmaaltijd zit. Maar ook door de dag heen. Als lunch altijd rauwkost erbij of er doorheen. En met een lunchsalade kom ik al aan veel groente. Dan tussendoor ook eten van een zakje wortels of een emmer snoeptomaatjes.

4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik eet zo een hele emmer op. Gaat ook ongemerkt! Erg lekker..

5. Isa2019

Isa2019 Niet meer actief

Vind dat echt zo knap dat je zoveel groente kan eten op een dag!

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Voor vandaag genoeg hoor!

Wen jezelf aan dat je bij de lunch of in de avond als snack nog wat groente eet.

Lekker tomaat en komkommer op boterham (smeer)kaas of bijv kipfilet.

Reepjes paprika of snoeptomaat voor de tv.

Worteltjes mee naar werk,of eet ik onderweg in auto.
    Etc.

7. Liefeling

Liefeling Actief lid

24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Hier is het een gewoonte. Fruitmoment in de ochtend en vaak al fruit bij het ontbijt. 'S avonds standaard groente als portie bij of door de avondmaaltijd.

Maar volgens mij eet jij vandaag aardige porties groente en fruit door de dag heen...

Ik denk dat het het beste werkt als je een dagelijks patroon ontwikkelt, dan wordt het een gewoonte.

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Om meer groente binnen te krijgen, neem ik soms van die (hele gore :|) groenteshakes of wheatgrass drankjes. Blegghhh, maar het is wel zo gepiept gelukkig. Ik eet verder sowieso best veel groente door de dag heen zoals rauwe wortelen of reepjes paprika pf hier en daar een radijs. Fruit mag ik bijna niet, want ik doe KETO. Eet hooguit handje vol bramen op een dag. Vandaar dat ik extra veel groente moet eten. Had het liever andersom gezien, want fruit vind ik veel lekkerder ;).

Voor fruit, kun je niet een tupperware bakje met stukjes appel, frambozen of wat dan ook meenemen en dan bijvoorbeeld tijdens werk of in de auto snacken? Deed ik voorheen altijd. Hoef je er niet echt tijd aan te besteden, maar je rkijgt het toch binnen. Zelfde kun je ook met rauwe groentes doen of dus even de neus dichtknijpen en dan die gore drankjes...

9. tuc

tuc Niet meer actief

Voor mij niet knap hoor, ik vind het heerlijk.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Groente zou je eigenlijk een tijdje moeten afwegen- zodat je inzicht krijgt. Ik snack makkelijk worteltjes (geschrapt, dus kant en klaar zakje) , tomaatjes, (punt) paprika. Alleen al om aan m'n snack trek te voldoen ;) .
    Ik rooster ook weleens courgette in de airfryer met wat olie en kruiden. Of haal een zak groenten die ik door omelet gooi.. dan kom je er ook makkelijker aan.

En als ik een bui heb eet ik zó veel te veel fruit. Perzik, nectarine, banaan, appels. Appelstukjes met kaneel is ook erg lekker. Ik heb nu een bak vijgen staan - om te proberen- en hoewel apart merk ik dat ik dat ook gemakkelijk pak als snackje even.
    Straks weer mandarijnen en sinaasappel... en oja, druiven!

11. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Ik eet standaard fruit tussendoor en zowel bij de lunch als avondeten groenten. Vaak zet ik wat snack tomaatjes neer als ik kook.. anders heb ik al een maaltijd op als ik klaar ben :p

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik eet iedere dag een uitgebreide maaltijdsalade ( verschillende ingrediënten/rauwkost/groenten) en dan krijg ik samen met het avondeten genoeg binnen.

DQueen vindt dit leuk.
  13. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik geef zoon tijdens het koken altijd al een paprika om te eten en een paar stukken komkommer.
    Bij het avond eten probeer ik ook zoveel mogelijk groente te doen.

En overdag idd een maaltijdsalade. Dan kom je een heel eind.

14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Hier ook als tussendoortjes groente (wortel, paprika, augurk, komkommer) of fruit.
    Avond eten is altijd super veel verse groente. En tussen de middag een salade, of brood met kaas en komkommer of tomaat. Ontbijt is meestal yoghurt met fruit, of bananen pannenkoekjes (1 banaan met 1 ei prakken en bakken)

15. Wij2018

Wij2018 Actief lid

21 jul 2018
    465
    156
    43
    Vrouw
    Ik eet doorgaans als lunch een salade of soms een warm groente gerecht en in de avond opnieuw veel groente, maar goed ik eet dan ook veganistisch dus het is wel een must. In de ochtend neem ik altijd fruit bij het ontbijt en als tussendoortje ook wel regelmatig een appel of banaan oid.

16. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik verwerk het in mijn lunch, pak het als snack en bijhet avondeten eten we altijd groente. Lunch is salade, gevulde omelet, smoothie met groente of gewoon losse stukjes komkommer, wortel, paprika of tomaat bijj een broodje. Smiddags krijgen de kinderen als snack rauwkost en eet ik mee. We hebben een moestuin waar ik ook vaak tomaatjes oid uit snack.

Eet je geen groente bij je avondeten?

17. Neilia

Neilia Niet meer actief

Groente eet ik tussendoor niet veel.
    Hooguit wat komkommer op mijn brood of als snack.
    Maar ik eet minimaal 5 stuks fruit op een dag.
    Smorgens altijd een banaan, tussendoor een appel en een banaan, lunch mandarijn of appel, tussendoor een appel en s avonds vaak nog druiven.

Is een gewoonte geworden.

18. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Voor vandaag genoeg hoor.

Begin is gewoon met een klein bakje fruit/groente bij de lunch.

Hier gaat er in een week aardig wat groente en fruit doorheen. Moet wel zeggen dat ik nooit chips of koek koop. En dit dus echt snack momenten zijn.

Met avond eten eten wij ook genoeg groente. Maar dat is standaard

19. DQueen

DQueen Niet meer actief

Ik eet minimaal 2 stukken fruit per dag. Maak ook meerdere malen per week smoothies waarin dan minimaal 100 gram groente gaat (brocolie, andijvi, boerenkool, spinazie, komkommer). En daarnaast ben ik gek op rauwkost zoals komkommer, tomaat, wortels, paprika, bleekselderij enzo. Warme groente als avond eten word ik nooit zo vrolijk van maar op deze manier compenseer ik dat overdag wel het grootste deel van de week. Ik denk dat ik per saldo over de hele week net wat minder binnen krijg dan de aanbevolen 200 gram per dag maar kom door de smoothies die ik zo een 5x per week maak wel aardig in de buurt.

20. DQueen

DQueen Niet meer actief

Op zich voor vitamine heel goed, maar op die manier krijg je wel heel veel suiker binnen. Ik heb me door mijn pt laten wijs maken dat ik het echt op max. 3 stuks fruit per dag moet houden. Maar aan de andere kant, beter een extra stuk fruit dan koek, snoep of chips pakken ;):thumup:

Deel Deze Pagina