Yeah heb eindelijk toch maar weer de stap durven nemen om me aan te melden voor een opleiding, MMZ: medewerker maatschappelijke zorg. Ik was een tijdje aan het dobben wat ik nou echt wilde, of in de gezondheidszorg blijven werken of toch een andere kant op, nou de knoop is door! Ik ga februari 2013 de opleiding doen!
Wat goed!! Gefeliciteerd. Wilde zelf ook met een opleiding beginnen maar er zijn 2 dingen wat me tegenhouden. Daarom vind ik het al super knap van jou, met meer diploma's kom je ook verder!! Hoelang duurt de opleiding?
Mijn dochtertje, want dan met ik kdv regelen en weet niet precies hoe het zit. En ik heb al eens ooit een helpende zorg welzijn opleiding gedaan, helemaal afgerond goede beoordelingen 800 uur stage, maar mijn praktijkbegeleider zag me niet zitten en weigerden mijn diploma te geven. Als ik terug zou gaan naar de zorg moet ik dus weer terug bij af bij niveau 2 beginnen. Die 3 jaar zijn zo voorbij, je hebt er iets aan in de toekomst.
Wauw, wat erg zeg! Ja ik heb in 2009 me helpende behaald ben een tijdje gaan werken maar ik zit elk half jaar met een stress gevoel omdat me contract dan weer niet word verlengt.. Dat was voor mijn dan ook de echte doorbraak geweest om dan maar weer naar school terug te gaan. Maar idd het is voor een goed doel, en wat is 3 jaar in en mensen leven. Maar is dan een thuis studie niets voor jou??
Goed zo meid!!! Ik had het ook gedaan.. Andere opkeiding dan (jeugdzorg) en ben bijna klaar. Ben blij dat ik het gedaan heb en wil nu graag verder met nog een opleiding. Verpleegkundige of kraamzorg
Oke super leuk! Maar kraamzorg is niveau 3?? en verpleegkundige is niveau 4 < Kan je nogmaals niveau 3 volgen dan?
Een thuisstudie zou wel een oplossing zijn maar dan moet ik weer de hele opleiding opnieuw doen een stage plek zoeken waar ik minimaal 670 uur stage loop en ook dan heb ik geen oppas, omdat ik wel een certificaat heb behaalt hoop ik eigenlijk dat als ik goed zoek iemand tegenkom die me de opleiding verkort wilt geven. Niveau 4 kan ik makkelijk aan maar omdat ik geen diploma's heb moet ik onderaan beginnen. arghh Ga je bol opleiding doen of bbl?
Geen idee. Ik doe nu niveau 4. Ik weet niet of kraamzorg niveau 3 is. Heb me er nog niet helemaal in verdiept
Ja als ik het goed heb wel. Het is gewoon een verzorgende IG opleiding maar gericht op kraamzorg. Maar misschien hebben ze ook vervolg opleiding daarop ik zou het ook niet weten. Iig succes met kiezen wat je gaat doen.