Misschien een domme vraag en niet het juiste forum. Maar ik ben geen lid van dieren forums en ik wil ook niet gelijk naar de dierenarts rennen. Er zijn hier toch best veel mensen met een hamster? Die horen toch niet kaal te zijn op hun buik? Kijk wat ik net zag bij de hamsters van mijn zoon. Dit is toch niet goed? Hij eet/drinkt en is levendig..
Krabt het hamstertje zich ook? Heb je een zandbakje in de kooi? Die zou ik er tijdelijk even uit zetten. Kan namelijk ook irritatie opleveren.
Nee hij knaagt niet aan de tralies. Een zandbak heeft hij wel inderdaad. Mijn zoon haalt hem er te weinig uit, dus ik zag het net pas. We verzorgen hem verder natuurlijk wel. Hij staat op de slaapkamer van mijn zoon, krabben is me niet opgevallen, daar zal ik even beter op letten.
Naar de dierenarts om huidaandoening uit te sluiten. Kan je misschien een foto van je kooi posten. Misschien valt daar nog wat te veranderen als het van de stress komt. Wat voor zand gebruik je? Chinchilla zand is het beste voor hamsters
We waren net uit quarantaine, maar vandaag er ook weer in, omdat andere mensen wel positief getest zijn. Ik heb gebeld, maar we kunnen dus over 5 dagen langs komen. Al lijkt het op de foto erger dan het is. Hij is een beetje vies en daardoor lijkt de vancht geel/huidskleur. Echt kaal is hij niet, alleen onder zijn kin. Ik gebruik chinchilla zand inderdaad.
Als ie krabt, dan is het waarschijnlijk mijt. Geen zorgen, je kan het medicijn hiervoor online kopen bij dierenwinkels.