Is er iemand hier met verstand van hypotheken die mij kan vertellen hoe dit werkt? we hebben in 2010 een huisje gekocht met een obvion spaarhypotheek van 75.000 euro. in 2016 willen we misschien naar het buitenland verhuizen en moeten we onze woning te koop zetten. Het is waarschijnlijk geen probleem om de 75.000 euro er weer uit te krijgen, dus dan kan de hele hypotheek bij verkoop gewoon worden afgelost. maar we hebben dan in die 6 jaar natuurlijk wel wat geld gespaard via die spaarhypotheek. Ik zou echt niet weten hoe veel dit is (hoe kom je daar achter?). Mijn vraag is, wat gebeurt er met het geld dat je die paar jaar hebt gespaard via de hypotheek? of werkt dat niet zo?
moet ik dan op die van obvion kijken of die van interpolis (daar hebben we de bijbehorende verzekering)
Je kunt het beste tzt even met interpolis bellen en vragen om een informatieve opgave van de afkoopwaarde van je verzekering. Soms staan de afkoopwaardes gespecificeerd per jaar op het polisblad. De afkoopwaarde is het bedrag wat uitgekeerd wordt bij het beëindigen van de polis voor de einddatum. Het ligt eraan wat voor type polis het is, box 1 of 3, of je elk jaar een fiscaal jaaroverzicht ontvangt. Box 1, kew, hoeft niet opgegeven te worden. En als je nu een fiscale opgave hebt ontvangen, als het box 3 betreft, zou het zijn per 1-1-14. Dus daar heb je dan ook niet veel aan.