Man aan de deur met raar verhaal...

Discussie in 'De lounge' gestart door Lizzy1986, 7 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hey meiden, en enkele heren :p

Zojuist ging de bel. Ik doe open staat er een wat zenuwachtige man voor de deur.. Ongeschoren, muts op.. Tattoo op zijn gezicht..
    Vertelde dat Jantje Jansen (een soortgelijke naam :p) was overleden bij ons om de hoek. Misschien dat ik dat al gehoord had. Ik zei dat ik deze man niet kende en niets had gehoord. Hij zei dat hij en nog iemand (niemand te zien) tot 21.00 uur in de buurt rond mochten vragen voor geld voor een bloemstuk van de buurt.. Sommige gaven 10 cent de andere 10 euro, wat ik kon missen..
    Ik gaf aan dat ik het liever in een enveloppe bij hun in de brievenbus zou doen. Ik wou deze man gewoon echt geen geld geven.. Of met mn portomonnee terug komen en vervolgens een wapen op mn harses en heel mn portomonnee kwijt zijn.. Ik heb ook al gedacht misschien alleen een truc om te kijken of er wel iemand thuis was..

Er is hier al vaker iemand aan de deur geweest die voor geld kwam omdat hij zijn huissluitel ergens had laten liggen en geld nodig had voor de taxi. En toen hij dat niet kreeg of hij onze auto mocht lenen :( iemand die je nog nooit gezien heb.. Yeah right... Je hoort tegenwoordig zoveel enge dingen.. En getuige zijn van een gewapende overval en je huis helemaal leeggejat aantreffen en daarna ook je auto weg zorgt niet bepaald voor vertrouwen in de medemens..

Ben ik nou echt zo wantrouwend? Hij had zn uiterlijk niet mee, dat werkt ook in zijn nadeel natuurlijk...

Wat zouden jullie doen? Of misschien dit verhaal al vaker gehoord?

2. bereke

bereke Niet meer actief

Ik zou het ook raar vinden eerlijk gezegd.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik had niet eens open gedaan, ha ha

Maar anders had ik hetzelfde gedaan.

4. BabygirlM

BabygirlM Bekend lid

18 sep 2011
    781
    0
    0
    Op dit moment geen werk, dus ik geniet nog lekker
    Ik vind het ook een behoorlijk vreemd verhaal...ik had hem ook geen geld mee gekregen. Ik zou de buren/buurt eens rondvragen/bellen of het echt waar is dat die man is overleden en of er bij hun ook om geld gevraagd is. Want ik vind dit wel heel vreemd en ongebruikelijk!

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou niet eens open hebben gedaan!
    Maar dat komt ook omdat mijn man bijna nooit thuis is en ik dus bijna altijd alleen ben met de kids.
    Echt niet dat ze geld van mij zouden krijgen, ik geloof geen bal van dat verhaal!

6. HappyLuna

HappyLuna Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.069
    0
    0
    Noord-Holland
    Raar verhaal. Ik zou ook zeker geen geld gegeven hebben,
    en waarschijnlijk er ook een beetje bang van zijn geworden.
    Dat uiterlijk zou bij mij ook in zijn nadeel gewerkt hebben,
    ook al hoeft het natuurlijk helemaal niets te betekenen.

7. Henkiepenkie

Henkiepenkie Niet meer actief

Ik vind het maar een raar verhaal! Maar ik vind dat je het wel slim opgelost hebt, snel bedacht!

8. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    lizzy zie dat je ook in noord brabant woont

waar ergens???

dan ben ik ook op me hoede

9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    In Tilburg... maar was nieuwsgierig of er meer mensen waren die dit verhaal wel eens gehoord hadden :p Misschien is het een nieuwe truc ofzo :p

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    maar heb je al nagevraagt of even door het raam gekeken bij die man zn huis want dat zou ik wel even doen, of even een telefoonnummer zoeken van die man...misschien je buren eens vragen?
    ik zou het ook niet doen, zeker als ik die man niet kende..ik ken toch vrijwel veel gezichten hier in de buurt dus dat zou hier al niet kunnen.
    maar je hebt ookal eens iemand gehad voor geld voor taxi? hmm weet niet of ik uberhaupt zo 's avonds nog wel los zou doen hoor!!!!

11. Fransa

Fransa Niet meer actief

Sowieso, als hij dus een buurtbewoner zou zijn ga ik er vanuit dat je hem wel vaker zou hebben gezien. Als dat niet het geval is/was dan lijkt het me geen zuivere koffie.

Mijn oma heeft een keer insluipers gehad. Werd ook aangebeld met een verhaal over iemand die in de buurt was komen wonen en werk zocht ofzo. Terwijl m'n oma werd afgeleid aan de voordeur is er dus tegelijkertijd iemand via de achterdeur naar binnen gegaan. Gelukkig had ze al gauw door dat het niet goed zat en heeft ze de voordeur dicht gegooid en was die andere persoon die al in de bijkeuken stond weer weggelopen maar ze heeft daarna nooit meer echt lekker in haar eigen huisje gewoond. Naar vind ik dat!

Je hebt zeker goed gehandeld. Zou zelf nog hebben gevraagd op welk huisnummer hij zelf woonde ofzo en of je een lijstje kon zien van buren die al hadden meegedaan.

En de politie bellen als je het niet vertrouwt! Heeft mijn oma toen ook gedaan en toen bleek dat er uit haar wijk al meer dan 10 meldingen waren gedaan over dat stel. Als ze al meer meldingen hebben gehad met steeds hetzelfde signalement is de kans groter dat ze er werk van gaan maken....

12. silvermist

silvermist Niet meer actief

ik had heel de deur niet eens open gedaan, maakt mij niet uit wie er voor de deur staat maar na 19.00 blijft de deur op slot :)

13. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

het is een raar verhaal
    maar ik had de deur wel open gedaan haha en ook met zo iets gekomen met wat jij net al zei..

hier in deze buurt word er wel altijd geld ingezameld voor n bloemstuk maar dan komen de buren die je al kent hihi

14. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Raar!
    Hier stond laatst de overbuurvrouw aan de deur. Een man in de straat was overleden en ze kwam vragen of we een bijdrage hadden voor een bloemstuk. Maar dat is niet vergelijkbaar, want ik ken die vrouw.

In jouw geval vind ik het wel echt raar. Ik zou ook zeker geen geld geven. Je hebt het wel mooi opgelost door aan te bieden het zelf in een envelopje te doen en het dan in de brievenbus te gooien bij diegene.

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Jakkes wat eng!
    Ben ik ook wel een schijtluis eerste klas naar goed :p
    Vid het wle een heeel vreemd verhaal..

Ik zou ook niet open gedaan hebben en hier gaat vanaf een uur of 6 ongveer de deur op slot..

Tijdje geleden ging om 20.30 ofzo de bel..
    Heb niet open gedaan hoor!
    Vond ik een volgende dag een briefje van de tnt in de bus hah dat ze langs waren geweest :p
    Njaa jammer dan.. Volgende x beter :p

16. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

doe jij gelijk de deur open? ik heb een klein stukje glas waardoor ik kan kijken. ken ik je niet dan blijf je mooit buiten staan want ik doe de deur niet open.

nou je hebt echt niet raar gereageerd hoor. je kan niet voorzichtig genoeg zijn tegenwoordig

17. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Kan goed een verslaafde zijn geweest, die wat euro's bij elkaar aan het scharrelen was voor een shotje....

Je zou het kunnen melden bij de wijkagent, misschien zijn er meer mensen die melding hebben gedaan en is het een bekende van de wijkagent.

18. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Nee ik kende hem idd ook niet van gezicht dus dat vond ik ook raar.. Jaa ik doe niet graag de deur open maar om 20.45 uur dacht ik dat moet wel kunnen.. Bah.. Dat je zo wantrouwend moet zijn tegenwoordig, word ik best verdrietig van.. Naja ik zal het aan de buurt vragen.. maar mijn zusje woont een paar deuren verder en daar issie niet geweest, en ook niet iemand anders...

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zou ik ook doen..

Heb het een keer gehad met een gozer die geld op kwam halen voor het wassen van onze ramen. Was ook rond half 10 in de avond (volgens hem mocht het tot 22.00 uur). Ik gaf aan dat wij helemaal geen glazenwasser hadden maar volgens hem ging dat via de woningbouw (we zaten helemaal niet bij de woningbouw). Keek naar onze ramen en had die nog nooit gewassen want we zouden daar maar een paar maanden wonen dus die waren nog hartstikke goor ook. Heb gezegd dat ik geen geld had en dat hij de volgende dag maar terug moest komen, nooit meer gezien dus.. later las ik in het plaatselijke krantje dat er heel veel mensen ingestonken waren.

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik zou even navragen bij de buren of er inderdaad iemand overleden is ;)

Deel Deze Pagina