Besparen op de boodschappen: hoe?

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Hoi dames.

Ik lees vaak dat het zo enorm veel scheelt als je je boodschappen bij de Lidl haalt ipv de Albert Heijn. Maar in welke producten zit dat verschil dan? We hebben bijv altijd coca cola, biologische kaas en alpro soja. Dit zijn dingen die ik dus sowieso van die merken wil. Maar waar zou ik dan bijv qua dagelijkse boodschappen op kunnen besparen? Ik koop bijv vaker producten van AH Basic en vraag me dus af of het voor mij iets zou opleveren om ook naar de Lidl te gaan? Met in gedachten dat ik dus vaker al AH Basic koop en wel coca cola en alpro soja wil gebruiken.

Ik hoop dat iemand misschien weet waarin de Albert Heijn dan echt veel duurder is als de Lidl?

2. Sammelskee

Sammelskee Bekend lid

16 jan 2013
    543
    1
    18
    Roosendaal
    Ik vind de AH sowieso wel duur, heb daar een aantal maanden boodschappen gedaan en nu bij de Jumbo, dat vind ik echt wel schelen!

3. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    soja producten hebben ze tegenwoordig bij de lidl ook je zou het eens kunnen proberen.
    de groenten en fruit zijn zo wie zo goedkoper bij de lidl als bij de ah. en vaak nog mooier ook.
    maar zoals de hagelslag en de chocopasta haal ik dan wel weer ergens anders, ik ga dan naar de supercoop die is daar weer goedkoper mee.

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik kom dan wel nooit bij de ah.
    Maar sinds ik op de prijzen ben gaan letten,is mij opgevallen dat er nooit 1 winkel is die altijd overal het goedkoopste mee is.
    Supermarkten verhogen en verlagen zo regelmatig,dat de ene week bijv. de pasta bij lidl het goedkoopst en de andere week bij de jumbo (noem maar iets.
    Wel vind ik dat de fruit en groenten van de lidl goed betaalbaar zijn en van goede kwaliteit.

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wij hebben een keer bij Lidl boodschappen gedaan en waren nou niet echt bepaald veel goedkoper uit, dus gaan gewoon weer lekker naar de Jumbo :) Niet teveel merk kopen, en op de onderste schappen etten. Daar staan vaak de goedkoopste artikelen.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Het ligt er natuurlijk ook heel erg aan wat je wilt, waar je van houdt etc.. Wij hebben beiden op 100m van elkaar af zitten en combineren dus gewoon. Aanbiedingen van de een en van de ander in combinatie met waar onze voorkeur naar uit gaat.

Zelf kopen wij eigenlijk altijd zuivel bij de Lidl: goedkoop en lang lekker. Kaas: goedkoper. Maar ook koekjes, vleeswaren, Griekse yoghurt, feta blokjes/olijven, spekjes etc. Dit omdat we de kwaliteit beter vinden t.o.v. een aantal basics van AH. Ook bijv de pindakaas en chocopasta komen daar nu vandaan. Shoarma als we dat eten ook: smaakvoller. Cola kochten wij bijv van AH merk zelf, smaakverschil was nihill in vergelijking met Coca-Cola, maar die is tegenwoordig ook weer wat duurder. Bij de Lidl kopen we weleens frisdrank met citroen, vinden we dan weer veel lekkerder (minder zoet) als bijv die van Spa en Fruit.

Maar het blijft gewoon vooral van belang wat je lekker vindt en waar wat in de aanbieding is. Want echt niet alles is per definitie goedkoper bij de Lidl of Aldi bijv. Vandaar dat combineren van winkels ideaal is als deze tenminste niet heel ver uit elkaar zitten ;)

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik koop heel veel ah basic en bespaar daar best wel op. Tussen de boter van een a merk of ah basic proef ik geen verschil. En met bakboter koop ik altijd de vloeibare basic, nu zag ik dat de niet vloeibare (een blok boter) maar 50 cent kostte dus bijna nog een euro goedkoper :)
    5 bananen zijn 99cent, eerlijk gezegd geen idee hoeveel bananen ergens anders kosten maar veel minder dan die 99cent zal het wel niet zijn.
    Yoghurtdrink, 39cent
    En zo vind je best veel bij de ah

Dus ik denk als je bij de ah heel goed oplet je goedkoper kan winkelen dan in andere winkels

En ook, hoever ligt de liddl bijvoorbeeld? Als je bij de lidll 5 euro uitspaart, heeft dan geen invloed op je benzine omdat je ook a merken in de ah koopt?

8. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    dat is idd ook waar, als je kan combineren kwa winkel.
    wij hebben hier de lidl, plus en coop bij elkaar op de parkeerplaats zitten dus hup ook van de ene naar de andere, al kom ik amper bij de plus hoor die vind ik echt veel te duur, of ze moeten een leuke actie hebben (van de week 2,5kg aardappels voor 75cent ) dan loop ik er naar binnen maar verder doe ik eerst de lidl en wat ik dan nog nodig heb de supercoop.

9. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Toen wij nog in NL woonden haalden we alles bij de AH maar dan vooral euroshopper en ik was echt goedkoper uit dan bij de Aldi.

10. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Voor het echte geld moet je idd supermarkt hoppen.

Als ik bij de ah ben ik vaak toch duurder uit omdat ze ook andere dingen meer hebben. Bijvoorbeeld andere vleeswaren, Dan denk ik van o lekker mee nemen,.

Het brood bij de Lidl is nu dacht 80 cent.

Pas gelden heb ik hier de dirk ontdekt kwam daar eigenlijk nooit maar deze winkel vind ik ook niet zo overdreven duur.

heb wel het geluk dat er twee Lidl,s zijn in een straal van een kilo meter van af mijn huis twee jumbo.s een Ah een Aldi en een dirk en een plus ook niet ver van af mijnhuis wat dat betref als ik zou gaan supermarkt hoppen zou ik wel geld gaan besparen.

Maar vaak doe ik maand boodschappen en dan de rest van de maand voor ongeveer 20 30 euro de vergeten boodschappen Of kaas melk eieren wat vlees vleeswaren. Of wat lekkers wat op is haha.

11. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Brood bij de AH is 0,75 (als je de 2 voor 1,50 neemt)

12. Lutchiana

Lutchiana Niet meer actief

Lidl is heel goed te doen vind ik! Doe er niet altijd Mn boodschappen, maar met verjaardagen standaard!

13. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Als je de ah basis lijn koopt is deze goedkoper dan de lidl...tenminste dat zegt de ah 😉

14. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Maar dat brood vind ik niet zo lekker. Maar scheelt idd dan 10 cent.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.169
    10.678
    113
    Wij halen groente en fruit op de buurtmarkt, dat scheelt pas echt!
    Moet je wel geluk hebben met je markt, sommige schelen eigenlijk niks. Verder de gebruikelijke tips: hoe basaler hoe goedkoper, dus een zak aardappels ipv partjes, een pak bloem ipv pannenkoekmix, siroop ipv frisdrank... Wij halen het meeste wat de markt niet heeft bij Lidl, ongeveer eens per maand naar de Bas of jumbo voor wat Lidl niet heeft of we van Lidl niet lekker vinden (vaak dus wat luxere producten)

16. minon

minon Niet meer actief

Het is maar net wat je koopt en of je a, b of c merk pakt.
    Hier plus en ah. Plus heeft sinds kort een uitgebreid basic merk en dat is in veel gevallen nog goedkoper dan de ah. Maar wat iedereen zn beetje zegt: het is gewoon uitproberen en afhankelijk van welke producten jij koopt. Voor het echte besparen kun je beter een lijst bijhouden wat waar kost want het ene is daar veel duurder en andersom is het weer wat anders wat duurder is.

17. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Waar wij flink op besparen is voor de hele week boodschappen doen. Wij gaan overigens altijd naar ah.

18. p1982

p1982 Niet meer actief

Hier week boodschappen doen
    En bij aanbiedingen zijn inslaan.

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ja maar niet lekkerder,lidl producten zijn wel van goede kwaliteit vind ik.

20. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak zelf mijn brood. Ten eerste om al die (dierlijke) e-nummers in brood te vermijden maar het blijkt ook veel goedkoper te zijn, zelfs als je de elektriciteitskosten meerekent. Bak het overigens in een oven en dus niet in een broodbakmachine.

Deel Deze Pagina