Huishoudblunders

Discussion in 'De lounge' started by NooNoo, Jul 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Oh, die truc van de panty ga ik proberen tegen de hondenharen!

Hier zoveel blunders, er is geen beginnen aan. Hoe vermoeider ik ben, hoe meer blunders.

Regelmatig brandwonden van oven/pannen/strijkijzer. Zelfs een keer van de tosti-ijzer.

Chloor over mijn kleren bij het schoonmaken van wc's... ook al zo herkenbaar. Vaak doe ik dat met mijn nieuwste broek aan, zodat ie gelijk verpest is. Zucht.

Een keer het fornuis schoongemaakt en dan even met je vingers willen testen of de elektrische aansteker het nog doet. ZAP!! Ja hij deed het, auw auw!!

2. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

Feb 16, 2011
    2,448
    1
    38
    Dordrecht
    Oh ja en een keer creme fraiche gebruikt ipv roomkaas (was een engels recept). Geen succes!

3. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

Apr 11, 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuk topic!

Er stond op het pak 50 ml water toevoegen. Doe ik er 500 ml bij. Toen was de saus wel erg waterig!

4. singa

singa Niet meer actief

Mijn vriend heeft eens te weinig water in de magnetronsterilisator van de flessen gedaan. Gelukkig alleen het plastic vervormt van de anti kramp ringen.

5. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Nieuwe, hele mooie doorzichtige platen voor het balkonhek gekregen van de woningbouw toen onze flat destijds gerenoveerd werd.

Er zat wel wat bouwstof op, dus ik met een schuursponsje aan de slag.

Daarna waren wij het enige appartement met matglas...

En het ongelukkige was: ik kon er nèt niet overal bij, dus de hoekjes waren nog doorzichtig...

6. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    dat heb ik ook weleens gehad. stom.... eerst goed lezen in vervolg

en dat met chloorvlekken, dat gebeurd ook nooit met " ouwe" kleren aan he, altijd met iets nieuws of leuks.

kan zo even geen andere blunders bedenken, zal es goed nadenken. mijn middle name is sjaan stuntel, dus in huis moet ook vast wel iets gebeurd zijn

7. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    druk net op verzenden, schiet me net wat tebinnen.
    toen wij hier kwamen wonen, stond er een rododenderon achterthuis, maar dat was nogal een haveloos bosje. mijn moeder en ik dachten hem wel even te snoeien. als we hem flink terug zouden brengen, zou die vast wel weer mooi uitlopen. nou dat was dus einde verhaal.

8. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Eentje van mijn ex: hij zou macaroni met ham en kaas maken. Simpel, toch? Ik gaf hem vanaf mijn werk aanwijzingen door de telefoon.

Toen ik thuiskwam, trof ik een totale ravage aan:

Meneer verweet me dat ik niet had gezegd dat de macaroni eerst afgegoten diende te worden voordat de geraspte kaas erbij ging.

Hij vond het resultaat al wat waterig, maar kwam op het idee om er Mie-nestjes bij te doen. En daarna dan nog maar een zak geraspte kaas.

En toen toch maar afgieten.

Op dat moment kwam ik de keuken in, en heb mij verbaasd over het enorme netwerk van dikke en dunne geraspte kaas-draden van aanrecht naar afvalbak en weer diagonaal de keuken door naar het fornhuis en terug naar de wasbak.

Maar het mooiste was nog wel die hulpeloze gezichtsuitdrukking op zijn gezicht!

9. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Op die manier is hier een hele mooie rozenstruik gesneuveld.

10. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

Jun 3, 2010
    1,059
    0
    36
    NULL
    NULL
    :Dhahaha, gelukkig geen inkijk van de buren vanwege de matglas balkon platen.

Ik steek even mijn vingertje omhoog: Beste TS gaan we nog een award uitreiken voor de grootste blunderaar?? ;)

11. Shirleytje26

Shirleytje26 Actief lid

Mar 4, 2012
    443
    0
    0
    Rotterdam
    Mijn vriend wou zijn kleren bruin verfen in de wasmachine maar had hem
    Nog niet aangezet dus heb ik mijn goede kleren en die van me dochtertje erbij gedaan en de was aangezet en ja hoor na 3 kwartier vroeg vriendlief of ik ook me kleren bruinwilde.
    Dacht dat hij al gewassen had en resultaat alles een hele mooie bruin kleur

12. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Pluutje, lijkt me een goeie! ;)

13. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Oh ja weet er nog een:

we hadden vrienden te eten en ik wilde lasagne maken, ik gebruik daarvoor altijd een zakje. Dus ik eerst gehakt en groente roerbakken, blikje tomatenblokjes erbij en water en melk en ik maar roeren. De saus werd maar niet dikker en bleef heel waterig, ik snapte er niks van. Ging twijfelen of ik er niet teveel water en melk in had gedaan. Dus ik tegen mijn man: hoe kan dat nou, de saus wordt niet dik? Komt hij kijken zegt ie: ehm... moet dat zakje er niet doorheen? Echt heeeeeeeeeel dom! Uiteindelijk dus zakje erdoorheen, wilde het niet mengen, dus dan maar de staafmixer erop om toch alles gemengd te krijgen. Want ik had geen alternatief in huis en het was al etenstijd. Het eindresultaat was nu niet echt om over naar huis te schrijven: meer tomatensoep met lasagnebladen.

14. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    :) omg, lig in een deuk hier

15. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,045
    2,913
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik zelf kan zo gauw geen originele bedenken, maar een oud-collega vertelde er een keertje eentje :$ ...

Ze maakte de vssenkom schoon met bleek en warm water. Niets mis mee. Maar als je vervolgens een poos later terugkomt en denkt de goudvis er al in te gooien zonder dat je 'm hebt omgespoeld.... er bleef alleen een graatje over. Het beestje lostte zo op als een bruistabletje.

Och, ze voelde zich zo rot, het was ook niets voor haar om zoiets stoms te doen. Ze heeft nooit meer een vis gekocht

16. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    agossie, arme vis

bij mijn kinderen op school, in groep 8, hadden ze ook een kom met vissen. 2 jongens van de klas mochten die even schoonmaken.
    de een dacht er heet water in te doen met allerreiniger, maar eerst water en dan allerreinger, schuimt niet, en viel dus niet op. jongen gaat even wat anders doen, om de boel even te laten weken en straks schoon te maken. komt zijn klasgenoot eraan, die dacht o er zit al schoon water in, hup vissen erbij......... hebben het ook niet overleeft dus

17. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36
    heb er wel van geleerd, sindsdien zoek ik eerst op internet even op hoe ik een struik snoeien moet;)

18. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    4,220
    62
    48
    around the corner
    Ik had dus nog nooit een verkleurde was gehad tot.... Jullie raden het nooit... Vanmorgen.... :x
    Mijn teerbeminde echtgenoot heeft zn knalrode nieuwe boxer bij de witte was (beddengoed) gestopt die al in de wasmachine zat...
    Ik heb natuurlijk niks meer gecontroleerd, gewoon de machine aangezet en kijk net of hij al klaar is... ROZE!!!!
    Alles roze... zucht... ;)

19. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Zo'n vissen-actie hadden wij ook ooit eens... Het was winter, dus we waren lekker aan het stoken.... Ik had een schoonmaak-drift, dus ik ging lustig aan de slag. Ook met het dressoir waar de vissen op stonden. Ik had de vissen even opzij gezet op de verwarming om even snel een lapje over de kast te halen.
    De vissen bleek ik uiteindelijk vergeten te zijn, want die stonden na 3 dagen nog op de verwarming, doodgegaan in te heet water :(. Vond het rete-zielig, maar het was echt een foutje.

Verder gaat hier regelmatig wat mis met de was, poets ik iets te fanatiek het natuursteen en de prachtige houten met te sterk schoonmaakmiddel, vergeet ik heel vaak de plantjes water te geven en mors ik vaak bleek op mijn kleren na de pot geschrobt te hebben. ;), ik ben geen beste huisvrouw.

20. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Kan wel hoor, maar dan moet je ze in een bakje doen :)

Share This Page