Om onze financiën eens wat beter bij te houden wil ik een app voor mn huishoud boekje. Maar, na drie t hebben gedownload waarbij ik mn bankrekening moest koppelen vraag ik het maar even hier. Ik zoek een huishoudboekje op mn telefoon waarbij ik NIET mn bankrekening hoef te koppelen en het dan ook werkt. iemand een tip?
Wij hebben hem met exel gemaakt kunnen aardig wat formules in. En dan in je email opslag. One drive. Miss een optie
Zit er bij je bankrekening geen functie om alles bij te houden? Ik zit bij de rabobank en hier zit een functie op.dat hij alles in categoriien onderbrengt. Bijv. Verzekeringen, kleding, boodschappen, auto enz. Je ziet zo in 1 oogopslag wat je uitgegeven hebt aan een bepaalde categorie.
Ik heb zelf in Excel een document opgemaakt met formules... Waar in invul bijvoorbeeld: Loon mijzelf.............................+1000,00......................1000,00 Zorgverzekering......................-250,00...........................750,00 KPN..........................................-50,00...................................800,00 Kinderopvangtoeslag...............+100,0..................................900,00 Dus in de 2e kolom telkens wat erop of eraf ging, en 3e kolom totaal. En dat op volgorde van de maand en afschrijvingen. Met de formulers rekent hij zelf dan de 3e kolom uit. Als je wat wijzigt, dan wijzigt alle volgende kolommen mee, echt ideaal. Als ik het echt bij wil houden dan print ik het uit, en markeer met markeerstift wat is geweest en zo kan ik bijhouden of mijn administratie nog klopt. Wij hebben een vaste lasten rekening en een boodschappen rekening. Op de boodschappenrekening wordt, zodra er loon is, een vast bedrag gestort waarvan alle boodschappen/verjaardagen/tanken/etc gedaan moet worden. De rest gaat allemaal van de vaste lasten rekening af. We hebben beide een pasje van alleen de boodschappenrekening. Hebben we zo al jaaaaaaaaaaaaaaren, mega duidelijk, super overzichtelijk en je houdt precies bij wat waar naartoe gaat...
Excel! Met een paar formules voor vaste en variabele inkomsten én vaste en variabele uitgaven; werkt hier al jaaaaaaren heel goed!
Vaste lasten staan gewoon in mijn notitie app, en alles van de verbouwing houden we bij in excel. Excel werkt overzichtelijk.
Ik gebruik 1money. Werkt goed, de gratis variant heeft iets te weinig categorieen, maar voor een paar euro heb je de volledige app.
Ik heb geen excel, wel acces misschien krijg ik het daar ook op. Maar dat is eigenlijk niet wat ik zoek 1money ga ik proberen. Bedankt!