Wennen nieuw matras

Discussie in 'De lounge' gestart door Stier86, 2 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Hoe lang heb jij moeten wennen aan je nieuwe matras?

    Ik heb onlangs een nieuwe bodem en matras aangeschaft omdat oude matras niet meer helemaal de juiste ondersteuning gaf.
    In de winkel is van alles gemeten; lengte, gewicht, vorm van lijf, drukpunten. Op basis daarvan bodem en matras aangeschaft.

    Lig er nu 8 nachten op en mijn lijf doet echt pijn! Pijn in mijn bovenrug en de buitenkant van mijn heup doet pijn. Terwijl ik in theorie genoeg ruimte heb voor schouders en bekken door de aan te passen latten bodem.
    Ik snap dat je aan een nieuw matras moet wennen maar ik slaap nu al nachten hartstikke slecht door de pijn. Moet ik hier doorheen en nog even doorzetten of nu al naar de winkel terug met dit verhaal? Wat zijn jullie ervaringen?
     
  2. wendy339

    wendy339 VIP lid

    27 okt 2010
    9.505
    872
    113
    Na een wk moet je eigenlijk al wel gewend zijn hoor. Bij een hotel wordt je ook niet wakker met pijn lijkt mij..

    Ik zou zeker even bespreken met de winkel!
     
    Zulema, Vero0504 en Stier86 vinden dit leuk.
  3. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.550
    2.534
    113
    Nederland
    Hier duurde dat zeker wel een maand of 2, 3. Wij hebben toen ook overlegd met de winkel maar die gaf aan dat het het dus idd zolang kon duren voor je gewend was. En inderdaad, nu slapen we er super fijn op.:p
     
    Stier86 vindt dit leuk.
  4. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Werden jullie ook 3 a 4 keer per nacht wakker van de pijn? Want ik weet niet of ik dat nog 2 maanden vol ga houden...
     
  5. bunchy

    bunchy VIP lid

    21 aug 2009
    6.429
    480
    83
    Mijn ervaring: in winkel vaak veel zachter dan thuis
     
    Stier86 vindt dit leuk.
  6. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Dus wat zou jij in mij geval doen dan? Wachten tot hij zachter wordt of voor een zachter matras gaan?
     
  7. Noelle85

    Noelle85 Fanatiek lid

    8 jul 2013
    1.743
    462
    83
    Is je kussen nog wel een goeie match met het nieuwe matras? Want het kan ook zijn dat je kussen nu niet meer de goeie ondersteuning geeft, omdat je matras harder is.
     
    Ysabella en Stier86 vinden dit leuk.
  8. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Ik heb inderdaad al een lager kussen uit de kast getrokken omdat ik merkte dat ik niet meer lekker lag met mijn hoofd. Maar in de winkel een nieuw kussen uitzoeken is misschien nog wel een tussenoplossing inderdaad.
     
  9. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Mijn man was na 7 dgn gewend aan ons nieuwe matras
    Bij mij heeft het echt wel 3 weken geduurd.
     
    Stier86 vindt dit leuk.
  10. wishfulthinking

    wishfulthinking Fanatiek lid

    7 aug 2012
    4.797
    2.481
    113
    Vrouw
    Ja ik wel hoor..
    Vooral schouders en rug waar ik last van had..
     
  11. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Klinkt gek, maar dat is goed om te horen. Dan ga ik me proberen in te stellen op sowieso nog 2 a 3 weken slecht slapen.
     
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Ik heb niet aan ons nieuwe matras hoeven wennen. (Maar ik heb altijd last van mijn rug, schouders, enz. Mijn lijf moet ‘s ochtends altijd ‘opstarten’.)
     
    Stier86 vindt dit leuk.
  13. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.550
    2.534
    113
    Nederland
    J veel rugpijn vooral. Ik sliep echt beroerd en mijn man ook. Daarom zijn we toen terug gegaan naar de winkel maar die zei dat er echt minimaal 2 maand voor stond om te wennen.
     
    Stier86 vindt dit leuk.
  14. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Wat fijn, zo’n nieuw matras :p
     
  15. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Als je kussen niet goed is krijg je last van je rug. Ik heb jaren met pijn geslapen (wist ik veel) en nu slaap ik sinds een jaar pijnvrij omdat ik een goed kussen heb. :oops:
     
  16. Vogelmeisje

    Vogelmeisje Fanatiek lid

    3 mei 2010
    1.008
    288
    83
    Tip, ikea heeft een goed kussen, wordt ook door fysio's aanbevolen.
    Een goed kussen is zo belangrijk idd.
    Hopelijk slaap je snel pijnvrij..
    Ik kan me voorstellen dat een matras ook ingelegen moet worden, net zoals nieuwe schoenen zich ook gaan' vormen aan voeten.
     
  17. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.686
    3.468
    113
    Wij hebben hetzelfde gehad en na 2 weken beroerd slapen de matrassen ingewisseld voor de zachtste exemplaren die ze verkochten, onder veel protest en waarschuwingen van de verkoper dat we hier echt spijt van zouden krijgen, en nu slapen we al jaren heerlijk. Wat een verademing die eerste nacht al gelijk.
     
  18. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Het duurt een aantal weken voordat je lichaam aan een nieuw matras gewend is.
    Dat proefliggen in een winkel heeft daarom ook echt geen enkele nut. Het is een momentopname. Als je lichaam gewend is om jaren op een matras te liggen dan heeft het tijd nodig om zich aan te passen.

    Ik heb zelf mn matrassen en bodems online gekocht bij ravensberger en die gaven ook aan dat het enkele weken duurt voordat je er wat van kan zeggen.
    Daar mag je een matras een aantal weken uitproberen en bevalt hij niet dan mag hij omgeruild worden.
    Het duurde bij die van mij 1.5 week voordat ik een beetje pijnloos kon liggen. Daarna: geen rug en bekkenpijn meer!
    Terwijl ik dat bij m'n vorige matras continu had en ook overdag en hiervoor bij de fysio liep
     
    wishfulthinking vindt dit leuk.
  19. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Echt? Wist helemaal niet dat je er überhaupt aan moest wennen. Wij hebben een jaar of 6 terug een nieuw bed en matrassen gekocht, die sliepen vanaf dag 1 heerlijk en nog steeds. Terwijl ik bij ons vorige bed ook altijd wakker werd met pijn in mijn rug of heup en echt even moest opstarten in de ochtend voordat dat weg trok.
     
  20. Stier86

    Stier86 Niet meer actief

    Dank! Ik ben me er van bewust dat mijn lijf moet wennen. Ik heb te lang op een oud matras gelegen dus het verschil is groot. Maar dat het zo’n pijn zou doen had ik niet verwacht. Ik ga het nog een paar weken de kans geven en anders ga ik voor een zachter matras. Gelukkig kun je bij deze winkel ook een jaar lang je matras ruilen bij klachten.
     

Deel Deze Pagina