Huishoudelijk Rooster...help mij!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Hamsteren, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Zo de tuin was dit weekend aan de beurt geweest, gister afgemaakt.
    Alle rotzooi, naar de vuilstort, en vandaag is huisie weer aan de beurt. Mandy haar kamer is weer aan kant, nog ff stofzuigen, en dan was het plan om nog ff op de fiets tegaan, maar me meisie zegt net dat het regent.
    Hmm.. dan nog maar een wasje er in!
     
  2. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Vandaag eruuuuuuuuug weinig gedaan :D:p:D
     
  3. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    @ Nik84... hoe voel je je?
    @ mijn puinhoop huis, ehm.. ik zal vandaag maar es wat doen, lol, om te beginnen de hond maar ff uitlaten, haha, tis hoognodig tijd!
    *schopt mezelf aan tot actie*:D
     
  4. springkip

    springkip Actief lid

    2 mei 2012
    161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook zo'n puinhoop huis. Maar weet je hoe ik het nu tegenwoordig doe. Eerst de dingen die je die dag schoon wilt hebben en dan pas pc of tv aan. het helpt hier wel. Net heeft manlief de afwas gedaan en ik heb opgeruimd en gestofzogen 1 was opgehangen. Nu ff broodsmeren aankleden opmaken en laatste was ophangen terwijl man lief doucht aankleed voor het werk en de hond uitlaat.

    Morgen de boven verdieping en was opruimen.
    S6 vandaag!
     
  5. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Hmmm volgens mij is dat idd het beste... pc en tv uitlaten, tot je klaar bent, dit is zeker het overwegen waard :D:D

    Hondje is inmiddels buiten geweest, was draait, stof is gezogen, kids zijn aan gekleed, en ja mama ook, en nu moeten we maar es wat brood gaan halen!
    En eten, moet alleen nog ff bedenken wat!
     
  6. Nieuws

    Nieuws Actief lid

    8 mei 2012
    117
    0
    0
    NULL
    NULL
    Abbo :)
    Ik lees mee!
     
  7. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    @Mandysmamsie: Laat ik voorzichtig zeggen dat het huishouden hier nogal wat te wensen overlaat...

    En op de één of andere manier boeit het me eigenlijk ook niet zo... Ben druk met babyhoekje klaar maken en alle spullen van de oudste uitzoeken en wassen en als dat klaar is ga ik weer met het huis aan de slag. Al zullen dit weekend toch in ieder geval de wc's en de vloer gedaan moeten worden.

    Misschien manlief weer even aan het werk zetten ;)
     
  8. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Hihi, werkt dat? Mijne werkt t hele weekend, dus schiet niet op :p
     
  9. ikke84

    ikke84 Fanatiek lid

    28 feb 2010
    3.057
    505
    113
    ik was ook altijd een ramp in het huishouden maar heb
    een schema voor me zelf ontwikkelt en werkt heel goed

    elke ochtend vaatwasser uitruimen en een wasje doen keuken opruimen.
    einde middag vezeldoek over bank en tafels en daarna stofzuigen
    dinsdag idem
    woensdag wc schoonmaken dweilen en de rest zoals boven beschreven
    donderdag zelfde als maandag en dinsdag
    vrijdag poets ik beneden alles stofzuigen dweilen en wasje wc
    zaterdag elke week boven stofzuigen en badkamer poetsen
    zondag bijna niks

    zaterdag 1x per maand boven poetsen
    af en toe wat extra dingetjes zoals keuken poetsen een kast soppenetc.
    ramen doe ik 1x in de 2 weken ben daar heel snel mee hara wisser

    je rommeltjes gelijk opruimen en je hebt een netjes huis
     
  10. Jetje76

    Jetje76 Bekend lid

    15 feb 2009
    617
    0
    0
    Dames, dames, huishoudschema's?
    Elke dag (om de dag) stofzuigen, afstoffen, dweilen?

    A clean house is a sign of a wasted life...;)
     
  11. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Lol, zo wasted vind ik het niet met al mijn diertjes in huis, hahahaha, en zo schoon krijg ik het ook niet!
    Vandaag regen dus tijd voor de cleaning...
    Mannetje weg, 2 kiddo's beneden... ik geef ze een sopje en een doekje, hihi, dan kan ik wel ff stofzuigen, wc's, wasje draaien, keuken... en maar es een keer wat speelgoed uitzoeken met ze :)
    Hmmm nu maar kijken wat ik daadwerkelijk gaat doen!:cool:
     
  12. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Goeden morgen allemaal!
    Ik heb een goede daad gedaan...
    Ik heb vast een nieuw schoolagenda gekocht, en daar heb je ruimte voor 4 verschillende roosters.
    Nou heb ik daar gewoon week 1 t/m week 4 van gemaakt.
    En invullen maar, de dagelijkse dingen, de wekelijkse dingen, en de maadelijkse dingen.....
    En dan is het nu dus maandag, week 1, en ik moet me agenda nog pakken, ben namelijk iets vergeten, haha, pc uitlaten :p
    Want anders kom ik veels te laat op gang, maar goed, mijn eerste week gaat in, dus ik hou jullie op de hoogte :p
     
  13. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik heb de lege bordjes op het aanrecht gezet... En het ondergepieste beddengoed van vannacht in de machine gedaan...

    pfff, ben ook alweer op! Straks nog even boodschappen doen...

    @mm: zo goed bezig!!

    @jetje: ik ben het volledig met je eens. Maar eens in de week een doekje over de wc-bril is toch fijn... En zelfs dat is soms hier ver te zoeken...
     
  14. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik ben wel een "goeie" huishoudster, al zeg ik het zelf:D
    Heb er dan ook tijd voor, aangezien we een boerderij hebben en ik niet meer buiten de deur werk.

    Ik maak 1x per week het huis goed schoon, dus badkamer, wc, dweilen, afstoffen, keuken, slaapkamer.
    Echter, ramen zemen doe ik niet elke week, behalve zomers, maar dan keukenraam & 1 raam vd woonkamer, daar kijk je elke dag doorheen, dus snel ergenis. Binnenkant doe ik lang zo vaak niet als buitenkant.
    Echt heel uitgebreid schoonmaken van keukenkastjes en bepaalde ruimtes in huis, zoals ons "washok", doe ik 1 á 2x per jaar, maar daar moet ik dan ook "inspiratie" voor hebben:D. Ondanks 3 huisdieren in huis(1 hamster en 2 konijnen) is ons huis schoon, ik stofzuig om de dag, soms elke dag als het een enorme bende is.
    Ik hou van een opgeruimd huis, rommel in mijn huis = rommel in mijn hoofd. Hoewel er in huis wel geleefd mag worden, niet elk hoekje is keurig netjes(zoals de kapstok en ons kantoor, haha!).

    Qua wassen enz heb ik een bepaald schema; elke maandag alle handdoeken & een partij werkkleding. Dinsdag bed verschonen. We hebben geen droger, dus alles moet op het rek, rotklusje, maar 1 voordeel; het blijft niet eindeloos hangen, omdat er anders geen nieuwe was meer op kan:D Meestal heb ik eind vd week weer een partij werkkleding en wat handdoeken. Met een boerderij wordt er namelijk veel vuil!;)

    Voor de rest rommel ik maar wat aan, omdat ik 1x per week alle ruimtes in huis goed schoonmaak scheelt het heel veel tijd. Ben 1 ochtend kwijt aan schoonmaken. Nou scheelt het wel dat we niet zo'n groot huis hebben:D en nog geen kinderen(willen we wel graag).

    Mijn tips; probeer bepaalde klusjes op vaste tijden te plannen, zoals was en schoonmaken.
    Wegwerp schoonmaakdoekjes zijn ook een uitkomst, vooral als je geen zin hebt om een paar x per week de wc/wastafel uitgebreid te soppen.
    Voor afstoffen gebruik ik de swifferduster, echt superhandig, en neemt echt heel veel stof op! lekker makkelijk om even snel mee door het huis te rennen!
    Voor badkamer heb ik "witte reus voor de badkamer", een spray die je op de muren/douchekraan/spiegel/wastafel/bad/wc kunt sprayen, even in laten werken, evt. afnemen met een vochtige doek(zoals wc en wastafel) of afspoelen(muren vd douche, het bad).

    Veel succes met je huishouding!!;)
     
  15. Nora1983

    Nora1983 Fanatiek lid

    21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Haha, hier geen kids maar 1 hamster & 2 konijnen in huis. Konijnen lopen los(hebben wel kooi, voor als we weggaan en snachts), ze zijn zindelijk, maarja, hier en daar vind je toch weleens 'n keuteltje, zaagsel en plukjes hooi/stro. Ach, daar hebben ze een stofzuiger voor uitgevonden!;)

    Een huis is om in geleefd te worden!:D
     
  16. mv3hartendiefjes

    mv3hartendiefjes Niet meer actief

    ik doe elke dag een extra klusje hihi
    eens in de week boven helemaal van top tot teen:p
    dan keuken en koelkast en kelder
    stoffen enz enz doe ik elke dag beneden hihi
    denk je een rooster kan maken en dat uitprinten en dan ophangen bij bv je koelkast en afkruisen succes:)
     
  17. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Ja hihi das wel waar, maar hier 1 hond, 2 katten, en een valkparkiet :p
    Als je dan geen haren en veren rond ziet vliegen hahah, nee ik heb geen kale beesten :p
    Maar goed, ik heb mijn maandag week 1 schema dag lekker gedaan plus al wat extra's :p
    Dus goed bezig geweest.
     
  18. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Ik vind juist als je iedere dag wat kleine dingetjes doet, dus de afwas bijhouden (vaatwasser vullen = 10 min, vaatwasser leegruimen = 10 min) en even gauw een doekje over de wcbril (= 1 minuut) dat je dan niet in één keer zo veel tijd kwijt bent aan schoonmaken en dus meer tijd over lijkt te houden voor leuke dingen.
     
  19. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    ZO, ben weer druk bezig geweest, schema helpt supergoed!
    Ha de stofzuiger is van beneden via trap1 naar boven via trap2 naar zolder gegaan...en ja hij stond aan :p
    Nu nog ff wc's en badkamer.... en de plantjes, dan is het weer klaar ;)
     
  20. miepmiep83

    miepmiep83 Bekend lid

    6 feb 2012
    509
    0
    0
    Goed bezig!

    Ik had hier om kwart voor 9 al een was in de machine zitten, 3 wassen opgevouwen (een deel zelfs gestreken, nesteldrang???) maar nu ben ik alweer een tijdje grandioos aan het hog-en (huishouden ontwijkend gedrag aan het vertonen) Zometeen eerst nog maar even wat werk doen en dan wat poetsen, gelukkig heeft vriendlief veel gedaan in het weekend :)
     

Deel Deze Pagina