Huishoudelijk Rooster...help mij!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Hamsteren, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Zo stikum toch ook maar ff gedweild, bank aan de kant geschoven, maar speelgoed hoeveelheid viel wel mee, hihi, doe ik t toch zo slecht nog niet, nu ff boodschappen en dan meisie op halen, eind van de middag mag ze weer zwemmen, nu nog ff wat voor de middag verzinnen!
     
  2. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Jij hebt gewonnen... Ik heb 1 was ingezet en bel toen van alles gaan regelen voor het weekend en de week erna. Mijn zusje haar schoonvader is gisteren overleden, dus moet daar nog van alles voor regelen. Dus weer niks in de keuken gedaan... Zo ook mijn dochter halen van de psz... Misschien wil ze vanmiddag wel even helpen poetsen, zij vind het geweldig en ze is nog grondig ook ;)
     
  3. miepmiep83

    miepmiep83 Bekend lid

    6 feb 2012
    509
    0
    0
    Jeetje ik ben toch wel een smeerpoets als ik jullie zo lees... Ons huis mag blij zijn als de wc elke week wordt gedaan, er een keer in de week een stofzuiger door het huis gaat en de ramen 2x per jaar worden gelapt... Was doen we uiteraard wel regelmatig, je moet op een gegeven moment wel als je kleren op zijn/de wasmanden uitpuilen... Moet eerlijk zeggen dat het gedeeltelijk ook komt omdat we al ruim 2 jaar in de rommel van verhuizen/klussen/verbouwen zitten, waardoor schoonmaken ook wat minder prioriteit heeft. Ben altijd blij als er bezoek komt, dat is dan wel weer een goede reden om alles een goede beurt te geven. Hier moet dus nog wel het een en ander veranderen voor ons ukkie er is.......
     
  4. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Gecondoleerd ni84... hou die felicitaties dan maar bij jehoor, je hebt wel wat anders aan je hoofd.
    De keuken is nog steeds niet gedaan hoor, wel de boodschappen. Ik denk dat ik mijn meisie ook maar een natte doek geef, hihi, zij doet met liefde de deuren (voor de helft) de kasten en alles op haar hoogte :) Misschien moet ik haar de plinten maar eens aan wijzen, hihi, vind ze toch leuk :)
    En eind van de middag naar het zwembad fietsen, hoop dat het droog blijft, anders gaat ze in de kar en moet ik 20 minuten lopen :(
    @ miepmiep... als je nu elke dag ff langs komt, en mee doet, gaat het een stuk makkelijker, hihi, althans voor mij werkt dit wel! Maar ik kan me wel voor stellen dat als je in de troep zit, het lastig motiveren is!
     
  5. miepmiep83

    miepmiep83 Bekend lid

    6 feb 2012
    509
    0
    0
    @Mandymamsie: misschien wel een goed idee ook... Laat ik meteen maar goed beginnen, even een was in de wasmachine en de afwas, en de wc kan ook wel een doekje gebruiken! Ik laat zometeen wel weten of mijn goede voornemen niet verstoord is door bijvoorbeeld een leuke serie, zp'en enz... (oh en eigenlijk moet ik vandaag ook nog wat lesvoorbereidingen doen voor volgende week, ik sta 3 dagen per week voor de klas)
     
  6. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Ik w8 in spanning af, nu moet ik rennen, tis bijna 12 u ur :p
     
  7. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Hmm dochter lief is voor het eerst bij vriendinnetje/buurmeisje aan het eten... komt dus pas om 1330.
    Dan moet ik toch echt maar wat aan de keuken doen...
    Ships :(
     
  8. joyce1838

    joyce1838 Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    door jullie ben ik geinspireert geraakt door een schoonmaakschema. Zit de hele dag thuis, maar voerde amper wat uit en nog vlogen de dagen voorbij voor mijn gevoel, waardoor ik echtttttt geen tijd had om ook nog schoon te maken. `s avonds het standaard rondje van stofzuigen, wc een snelle doek, keuken opruimen en speelgoed en andere troep opruimen.
    Ben nu een weekje bezig en serieus mijn hele huis is aan kant en schoon en ik heb nog zat tijd over zp, theeleutjes en andere uitjes.
    Dus meiden, het werkt echt en je hebt ook echt een stok achter de deur, want anders schuift je taakje alleen maar door naar de volgende dag en dan heb je ineens wel een drukke dag....
     
  9. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Ok, dit is echt top om te lezen, en welk schema gebruik je nu dan? Want ik vlieg wel van hort naar her door het huis, maar eigenlijknog niet via een schema.. ennne een heel huis aan kant en schoon heb ik nog niet... dusse ik wil me wel op jouw rooster gooien...
     
  10. joyce1838

    joyce1838 Fanatiek lid

    6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    gewoon zelf een schema gemaakt. Bedacht welke schoonmaakdingen ik graag gedaan wil hebben en hoevaak en gekeken op welke dag ik dat gedaan wil hebben.

    Mooi schemaatje van gemaakt en dit in de keuken opgehangen.

    bv dinsdag (oudste en middelste op school, dus heb alleen de kleine de ochtend.

    ochtend
    -bedden verschonen
    -wasje draaien
    -magnetron of oven of koelkast (dat rouleert)
    - boekhouding
    (heb zelf nog tijd gehad voor een kop thee, leuke fotosessie met mijn jongste en om shopping queens terug te kijken voordat ik om half 12 weer bij de psz moest staan)

    middag
    -NIKS (behalve dan natuurlijk eten koken)

    Avond (komt elke avond terug)
    -stofzuigen
    -vaatwasmachine en keuken en wc doekje
    - speelgoed en andere troep opruimen
     
  11. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Lekker gevoel dan wel hè.. als het weer fris ruikt en is!
    Beneden vind ik het ook wel goed te doen, maar we hebben boven zo'n kantoor achtig iets, met veel papieren en rommeltjes... ik weet gewoon niet waar te beginnen, dus doe ik het maar niet ;)
     
  12. miepmiep83

    miepmiep83 Bekend lid

    6 feb 2012
    509
    0
    0
    Zo, niet alles gedaan wat ik eerder van plan was, maar toch goed bezig geweest: grootste deel van de afwas gedaan (stond al bijna een week, dus was een flinke berg, rest staat nu in te weken...), wasje gedraaid, deur+kozijn geschilderd en een stuk behangen

    Van het weekend nog maar even echt gaan poetsen...
     
  13. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Goed bezig hoor miep miep, zoefffffffffff
     
  14. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Ja hallo, ben ik er ff niet, wordt er niet schoongemaakt??
    Hier is de was al in de droger, gestofzuigd, dweilen gebeurt zo...
    Gaan jullie ook nog wat doen dames?
     
  15. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Hoi Mandysmamsie,

    Ik heb vandaag vrij weinig gedaan. Vanmorgen boodschappen en daarna even gewerkt. En toen kreeg ik steken in mijn buik en ben 2 uur op de bank gaan liggen en dochterlief was in de tuin... Nu gaat het weer beter, dus ik kan zo wel koken.

    Manlief heeft al aangeboden deze week te helpen, hij heeft donderdag en vrijdag vrij.:) En we hebben woensdag een uitvaart, waardoor toch alles anders is met de planning. Volgende week gaan we een weekje weg, dus willen daarvoor de hut schoon hebben, maar dat hoeft niet volgens het rooster.

    Dus een raar poets-weekje voor ons ;)
    Maar jij mag wel hard aan het werk :)
     
  16. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Nou lief dat ik hard aan het werk mag hoor, grijns!
    Affijn, dan maar ff melden wat je man heeft gedaan :p

    Hier nog weinig gedaan, gister al een hoop gedaan!
    Zit net op het optic met handige tips, hihi, en ik heb wel wat dingen gezien die ik wil uitproberen!
    Dan lijkt het iig weer of ik wat heb gedaan!
    Sterkte woensdag, enne rustig aan doen hoor, zwangere dames kunnen nu gewoon afentoe zeggen, nu ff lekker niet!!!!
    Fijne dag!
     
  17. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Ik ben vandaag met de Dasty in de bak, alle rook aan slag verwijderen (wordt niet meer gerookt in huis).
    Maar jeetje zeg, ik stink een uur in de wind... kan dit nog sneller gedaan worden behalve alles te schilderen?
    Was zit in de droger, boodschappen binnen, en ehm... stofzuigen moet nog, maar meisie slaapt ff :cool:
     
  18. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Meld me ook maar aan bij dit topic;)

    Vandaag laat uit bed. Buiten het kind verzorgen (eten maken,plassen/poepen en oh wat goed zeggen) heb ik beneden opgeruimd,de vaatwasser ingeruimd en ga zo even de keuken poetsen (buitenkant hoor,kan ook te gek). Moet eigenlijk stofzuigen maar ik denk erover mij ma voor een bakkie te vragen mmmzz.

    Eten koken hoeft vandaag niet,gister een grote pan tomaten/groente soep gemaakt dus daar eten we 2 dagen van, heeeerlijk makkelijk en gezond.
     
  19. Akoya

    Akoya Fanatiek lid

    30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Plinten neem ik eens in de maand mee (met het opzetborsteltje van de stofzuiger doe ik dat) en de ramen doe ik eens in de 3 maanden binnen (buiten worden ze 1 x per maand gedaan door ramenwasser), of ze moeten ineens wel heel erg vies zijn binnen dan doe ik het wat eerder dan om de 3 maanden. Maar als ik ergens vieze vingers zie/kwijlmondjes op mijn ramen doe ik die plek af met wat glassex. Beetje kwestie van bijhouden.

    Op dinsdagavond (vanavond dus.. KOTS) doe ik boven stofzuigen en neem alles met natte doek af (badkamer dweil ik) en op woensdagavond doe ik beneden stofzuigen en alles afnemen met natte doek. WC doe ik iedere dag.
    En op dinsdag/woensdag neem ik altijd wat extra werk mee, zoals de ene week de lampen, de andere week de radiatoren, of de keuken, of de deuren.. Iedere keer iets.

    En op zaterdag/zondag (net wat uikomt) stofzuig ik beneden nog een keer + dweilen (doe ik 1 x in de week).

    Badkamer doen wij uit met een trekker na het douchen en drogen we na met hydrofiele luier, scheelt me veel werk! Badkamer doe ik eens in de 3 maanden heel grondig (schrobben van boven naar beneden).

    Succes!
     
  20. Akoya

    Akoya Fanatiek lid

    30 nov 2011
    2.744
    0
    0
    NULL
    NULL
    Boodschappen doet mijn man trouwens op vrijdagavond/zaterdagochtend voor een hele week. Ook kookt hij iedere avond (ik HAAT koken en hij vindt het leuk ;)).
     

Deel Deze Pagina