Huishoudelijk Rooster...help mij!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Hamsteren, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Gisteren met manlief het hele huis gepoetst. Nu nog de laatste wassen voor de vakantie en dan gaan we morgenochtend weg :)

    Ohja en vandaag dus even alle spulletjes inpakken ;)
    Ik heb al een mooi lijstje gemaakt, dus het is zo klaar.

    Fijne week alvast allemaal en tot volgende week, dan kom ik ook weer poetsen.
     
  2. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Hmm vakantie... dat wil ik ook wel, lekker een week niet poetsen :)
    Geniet er van, enne hoop op goed weer voor je :)
     
  3. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Ik heb d'r ook zin in! :)

    Het weer beloofd wel goed te worden. Maareh... we moeten wel poetsen, hoor. Ik vond 60 euro voor de eindschoonmaak wel heeeeel veel geld, dat houd ik liever in mijn portemonnee en pak zelf even de stofzuiger ;)
     
  4. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Hahahhahaha, nou zeg, ik wil het ook wel doen voor 1x es ff stofzuigen :p
    Moet je wel goed opletten in je huisje als je binnen komt... alle stof laten verwijderen, hihi, soms zijn de huisjes niet schoon!
     
  5. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    ik was wel fanatiek aan de was, die hangt nu buiten te drogen in de regen;)
     
  6. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    :DLOL:D dan gaat je zin er gauw van af!
     
  7. hardloper

    hardloper Niet meer actief

    ach, het word vanzelf droog toch? ik hang de rest wel binnen nu.:D
    (maar t is niet echt motiverend;))
     
  8. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Zo gister was ik om 0915 al de ramen aan het lappen, gauw gestofzuigd, was gedraaid, wc's gedaan, dweilen, en toen de rest van de dag heerlijk buiten genoten van de zon :D:D:D
    En vandaag... ehm, zit nog aan de koffie, tis iets minder warm, haha, maar gaat zo maar weer aan de bak!
     
  9. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    bah ik ben al een uur bezig met beginnen met poetsen maar ik geraak maar niet wakker.
    alles moet gedaan worden, badkamer, hal, living, keuken, bergkot(rommelkot liggen wel 50 lege ah zakken, kgooi die altijd op een hoop en als ik naar de ah ga vergeet ik altijd ene mee te nemen) de ramen, alles bah, was de laatste weken lui geweest, de was, de was haat ik zo hard he
     
  10. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Schema voor vrije dagen:

    ochtend: was, stoffen, stofzuigen, keuken, sanitair
    andere ochtend: bovenverdieping (beddengoed, stoffen, zuigen en opruimen)

    Ramen en tuin wanneer weer en humeur t toelaten :D

    Boodschappen vanuit mijn werk.
     
  11. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Zo nieuwe dag, met een klote ongi, dus extra poetsen, dan kan ik vanmiddag met me meisie in de tuin, ga lekker een zwembadje kopen, en er zelf maar in liggen denk ik!
    Laterssssss
     
  12. mamma van stef

    mamma van stef Bekend lid

    27 jan 2008
    957
    0
    0
    Hier ook een rommelig huis...

    Ik werk onregelmatig dus lastig om een schema te maken.

    Elke dag doe ik zowieso
    Stofzuigen
    Aanrecht , kookplaat, wc, tafels nat afdoen.

    Verder is bij min het probleem dat ik begin en dan even mail ga checken en dan even het interneto ga en vervolgens achter mijn pc of iPad lijf hangen en. De zaken niet opschieten;)

    Nu doe ik het volgende en dat helpt bij mij!
    Moet ik werken dan plan. Ik 1 uur per dag dat ik ga poetsen, en heel dat uur check ik geen mail of wat dan ook.
    ( ik bedoel dan de zaken die ik niet dagelijks doe)

    Ben ik vrij doe ik dat twee uur, of twee keer een uur.
    Nu het werkt als een trein.
    Ik bedenk voor het uur wat ik wil doen, en ik kan altijd net wat meer doen

    Bij mij zat het met name in dat ik 3 uur bezig was maar , dan even de deed tussendoor en dan even die belde etc... Dus ik was daadwerkelijk veel minder tijd bezig...

    Misschien heeft iemand wat aan deze tip?
     
  13. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Ik vind dit een bijzonder goede tip,want tis al weer 10 uur, en ik heb alleen nog maar de was gedaan, en ik wil vanmiddag weer in de tuin met me meisie... dus ja, gewoon pc maar ff uitzetten, hihi, dat werkt vast het beste!
    Tx:D
     
  14. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Zo, de was is aan, koffie op, en nu maar weer es wat extra's doen, t windje is toch nog een beetje fris, kunnen we vanmiddag weer in de tuin!
    @Ni84.. hopelijk heb jij net zulk lekker weer als wij hier!
     
  15. Kyra73

    Kyra73 Niet meer actief

    Met veel plezier en LOL het topic gelezen. Ik weet niet meer wie het schreef (en ben te lui om het op te zoeken :D ) maar bedankt voor het ramen lappen schema. Ik heb vorige week buiten beneden gedaan en deze week binnen beneden en ga volgende week weer verder met boven. Zo blijven mijn ramen eindelijk eens redelijk schoon. (En nu nog volhouden hè :p )
     
  16. miepmiep83

    miepmiep83 Bekend lid

    6 feb 2012
    509
    0
    0
    Wij kruiden vanavond visie en zitten nog in de verbouwingsrommel, wc is nog niet eens bruikbaar... Dus we moeten de wc in de badkamer gebruiken, laat het daar nou nog echt niet toonbaar zijn... Plan voor vandaag dus:
    - woonkamer bruikbaar en toonbaar maken
    - badkamer poetsen
    - hele huis stofzuigen
    En als er nog tijd over is misschien ramen lappen beneden
     
  17. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Hallo dames,

    Ik ben weer terug van vakantie. Het weer was inderdaad heerlijk :)
    Manlief is nog een lang weekend thuis, dus die helpt even fijn met de vakantiezooi ruimen en de was weer wegwerken. Eigenlijk moet ik eerlijk zeggen, dat hij alles doet en ik niks, want ik lees bij op ZP :D

    Erg hè?! :)

    Dat ramenlap-schema kwam van mij, geleerd van een huishoudster ;)

    Volgende week ga ik weer proberen netjes de draad op te pakken. Maar nu nog even lekker genieten van het weer, het lange weekend en van manlief die zich vol overgave op het huishouden stort :)
     
  18. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    Ha fijn dat je er weer bent hoor, laat manlief de was maar doen, hihi, zp is ook belangrijk :p
     
  19. Hamsteren

    Hamsteren Niet meer actief

    ZO wie is er met dit weer nog bezig in en om huis?
    Gister gras gemaaid, zwembad neergezet en geplonst met me meisie en mannetje..erug belangrijk!
    Vandaag toch de wcs goed gedaan, stofgezogen, parasol gezocht... en nu weer plonsen :)
    En jullie?:cool:
     
  20. Ni84

    Ni84 Fanatiek lid

    6 dec 2011
    1.143
    1
    0
    Ambachtelijke huisvrouw
    omgeving arnhem
    Lekker aan de poets, dames?

    Wij zijn van het weekend bezig geweest met de kinderkamer en hebben dus een bende in huis. Ook lagen er nog steeds vakantiespulletjes te slingeren. Ik ben vandaag de hele dag aan het opruimen en draai tussendoor nog wat wasjes. Morgen ga ik weer het gewone poetsen oppakken.
     

Deel Deze Pagina