huishoudelijke ergenissen tussen jullie....

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maar eh hoe kan het dan sneller warm worden als je 'm op 23 zet? dan blijft ie toch alleen maar langer aanstaan? Sorry snap het niet hoor :)

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    wat denk je wat je stookt om hem 24/7 op 20 te hebben staan?
    (daarbij, slapen in verwarmingslucht vind ik niet heel prettig...)

3. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.045
    2.913
    113
    't Gezellige Brabant
    :$ 23 graden? Kom je van oorsprong uit de tropen ;) ?

4. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

@Napoleon; Als het in huis 20 graden is, dan slaat de verwarming uit. Die gaat pas weer aan als de temperatuur zakt.
    Bij ons in de slaapkamer staat de verwarming uit en s`nachts staat een klein raam op een kiertje. Bij de kinderen is de temperatuur niet hoger dan 18/19 graden.

@Babyengel; als de verwarming hoog gezet wordt, wordt het sneller warm in huis. Komt misschien ook omdat we een stadsverwarming hebben en geen cvketel.

5. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Nee, ben koud geboren ;)

6. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    hmmm.... ik heb een mooie kast in de keuken, met raampjes erin en daar wil ik alleen de mooie dingetjes in hebben staan. De leuke bordjes, mooie schalen, enzo. En hij zet er altijd, áltijd, lelijke ikeaborden/kommetjes in. Ik weet het, het gaat nergens over...

Hij irriteert zich dan weer aan mijn snoeppapiertjes die ik zou laten slingeren en aan het feit dat ik niet meteen de door hem opgevouwen was in de kast leg.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Herkenbaar ;)

Mijn man is 2 meter lang en presteert het altijd om dingen bovenop de kasten te leggen... dus ik kan de helft van de spullen niet vinden omdat ik het niet kan zien... of dan gaat de telefoon, en dan ben ik er neit snel genoeg bij omdat ik én eerst moet ontdekken waar het geluid vandaan komt én omdat ik dan nog moet voelen waar het ligt...

Hij liet altijd deuren en kastjes openstaan maar dat heb ik hem goed afgeleerd, hoewel hij de buitendeur nog wel eens niet goed sluit...

Hij laat ook altijd de klep van de vaatwasser openstaan, hoewel hij dat ook al minder doet sinds ik er zwanger overheen ben gedonderd (al was die keer wel dat ik dat zelf had openlaten staan omdat de telefoon ging...) maar ik hou hem ook steeds voor dan ik al helemaal voor me zie hoe een van de kinderen een scherp mes opeet ;).

Hij blijft 's ochtends altijd standaard te lang onder de douche waardoor hij nog 5 minuten heeft om zijn spullen te pakken, koffie te zetten, zijn brood te smeren en naar de carpoolplek te gaan... Dus jullie kunnen wel raden hoe 's ochtends het aanrecht eruit ziet :D Kruimels vind ik niet zo erg, maar hij presteert het om overal koffie te morsen...

Sokken smijt ie overal en nergens neer, en dan nog verbaasd zijn dat op een gegeven moment zijn sokken op zijn

Schone luier geven en dan de luier op de commode laten liggen en idd de doekjes ernaast ipv gewoon in de luier...

zeggen dat ie zal stofzuigen en dat dan pas een week later doen (en dan verbaasd uitroepen dat het lang niet zo vies was als ie dacht, nee duh! ondertussen heb ik allang gezogen...)

Zijn versie van opruimen is alles ergens op dezelfde plek neerleggen, favoriet is een tas waar je zo alles in kan schuiven...

een puinhoop maken van de bijkeuken...

als ie savonds nog iets heeft zitten snacken dan ruimt ie dat nooit op...

Bij mij ergert ie zich aan:
    rondslingerende tietpads
    de opgevouwen was niet in de kasten leg
    de vaatwasser niet uitruim

8. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik bedoelde het niet lullig trouwens hoor, stond er misschien een beetje raar.

als we perongeluk de verwarming aan hebben laten staan dan voelt dat altijd zo vies als ik dan in de woonkamer kom, veel te warm, ook al is die 19,5 graad overdag prima.
    Maar goed, onze woonkamer is binnen 20 minuten op temperatuur (en ons vorige huis niet, pfff daar kon je als het een beetje fris was buiten eerst 4 a 5 uur stoken voor het een keer 20 graden was in huis...)

9. Haha geweldig en zó herkenbaar, alleen mijn man gooit alles gewoon in de berging! En dan ben ik het weer kwijt grrr

10. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Herkenbaar. :D
    Ook de was opsparen: Ben je inderdaad weer helemaal bij met je donkere was, dumpt manlief ineens weer een halve trommel in de wasmand. Had je dat niet een dag eerder kunnen doen?? :x

11. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hij kleed zich lopend uit! Dus op tafel ligt een overhemd, sokken bij de bank en een broek bij de computer! (bij wijze van) en dit doet hij ook met schone kleding als hij op het laatste moment bedenkt om iets anders aan te doen.. Heel vervelend! De vaat laten liggen, pakken of flessen drinken uit de koelkast pakken en vervolgens niet terug zetten zodat ik het lekker warm kan drinken;) pff kan nog wel even doorgaan hahaha

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zakjes met nog 1 pinda erin terugleggen in de la :x

13. paparo

paparo Lid

8 jan 2012
    61
    0
    0
    hahahaha..... ik ben al lang blij als ie uberhaupt IETS 'in' de wasmand gooit.... het ligt er namelijk altijd langs of naast zijn bed.....

14. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Oh... hahaha! Jaaaa!!! grrr.... :D:D Ligt er ineens een halve kast kleding naast bed gepropt. Leuke bezigheid voor de zaterdagochtend. (Hij moet het tegenwoordig maar zelf doen, als hij het weer heeft laten liggen, dat scheelt mij een hoop bozigheid.)

Oh, en ik bedacht me er nog een.... al die stekkertjes, snoertjes, draadjes, enz. Heb ik het net gezellig gemaakt...liggen er weer overal technische lelijke dingen door het huis. ;)

Oh.... hahaha.... herkenbaar! Die van mij doet dat met chips... zakjes met alleen gruis terugleggen. (En dan ook nog zeggen dat hij echt maar de helft op heeft. Volgens hem heb ik dan de andere helft opgegeten.)

15. joyce86

joyce86 Fanatiek lid

27 jan 2010
    3.024
    138
    63
    NULL
    noord brabant
    Altijd vuile vaatboven de afwasmachine zetten ookal is ie leeg! Aaah 10x vragen maar nee...

En ik laat altijd overal me sleutels slingeren, ben ze altijd kwijt. Word ie helemaal gek van.:)

16. fafje

fafje Niet meer actief

kleding, kleding, kleding....hij slingert het echt overal! soms ligt er een heeeele stapel kleding, 3 outfits op een dag : kleding waa rhij in geslapen heeft, snel hond uitlaten ( adere broek) uitkleden aankleden na douchen...bij thuis komst werkkleding..pffffff

en idd ikkkk de lampen :D, verder niks wnat het is spik en span :D

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    En dan net zin hebben in die pinda zeker? :p

Mijn ergernissen nog:
    - Met vuile schoenen naar binnen klossen. Is het zoveel moeite om ze uit te trekken bij de deur? Vooral irritant als ie werkschoenen aan heeft.
    - Zijn kleren gooit ie op een kastje, in elkaar gefrommeld. Gevolg is een verkreukeld shirtje of blouse, geen gezicht, vooral niet omdat hij die dan vaker aan wil doen. Heb al een paar keer gevraagd of ie die op een hanger wil hangen, maar het kwartje wil nog steeds niet vallen.
    - Sokken en onderbroeken op de grond naast het bed gesmeten als ie naar bed gaat. Ipv in de wasmand die in de badkamer staat, en daar loop je toch heen als je je tanden gaat poetsen?
    - Als ie heeft gekookt zijn bende niet opruimen.
    - Als ie een dag vrij heeft en ik moet gewoon werken, kan ik bij thuiskomst precies zien wat ie die dag heeft gedaan en gegeten: Hij ruimt zijn spullen (bordjes, kopjes) niet op, staat gewoon op het aanrecht. Folders die bezorgd zijn, liggen verspreid in de gang. Luiers van mijn zoontje liggen boven óp de vuilnisbak. Op tafel snoeppapiertjes en lege verpakkingen. Overál speelgoed. Pfff, eigenlijk gewoon een grote bende. ;)

Zijn ergernissen:
    - Ik ruim téveel op, waardoor hij altijd alles kwijt is. (Zie mijn laatste punt.) ;)
    - Als we aan het eten zijn, en ik ben klaar, ga ik vast aan opruimen beginnen. De pannen en borden in de vaatwasser enz.
    Dat vindt ie niet gezellig.

Verder val ik héél erg mee. :p

18. SDonya

SDonya Niet meer actief

Oo ben vergeten waar hij zich bij mij irriteert.. Dat is best dubbel eigenlijk haha. Hij vind het ene moment dat ik te netjes ben en dan zegt hij dat er best wat mag liggen omdat er hier 'geleefd' word hahaha en als ik dan eens een dagje geen zin heb dan zegt hij wat is het een troep!!!

19. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Mijn man doet weinig in het huishouden, en als ie wat doet doet ie het half...
    Hij gooit zijn vieze sokken vóór de wasmand ipv erin...

Hij stoort zich bij mij aan het alles op willen ruimen en altijd het huis schoon willen hebben. Ik stoor me mateloos aan rommel en viezigheid en desnoods ga ik om 23 uur als ik uit mijn werk kom nog stofzuigen en dweilen.
    Vind hij vreselijk...
    Maar ja, dan moet hij het maar eens doen ipv alleen maar achter de play station te hangen

20. Als ik ga wassen dan pak ik ook zijn vieze was die nog ergens op de grond ligt.. doen jullie dat niet? :)

Deel Deze Pagina