huishoudelijke ergenissen tussen jullie....

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Mijn ergenissen:
    * Ik moet iedere ochtend het dopje op de gel draaien en het potje terug in de kast zetten. En ik gebruik zelf geen gel!
    * Hij gooit zijn sokken altijd in frotjes in de wasmand, kan ik vieze sokken uit elkaar gaan trekken voordat ik ze was.
    * Hij gebruikt de eetkamerstoelen als kapstok, hangen altijd jassen, blouzen en colbertjes overheen.

Zijn ergenissen:
    * Ik maak de vuilnisbak te vol waardoor hij de zak niet meer dicht krijgt of er een gat onder in zit.
    * Ik zet etenswaren die nog net niet helemaal op zijn terug in de kast/koelkast, er zit dan nog net te weinig in om er wat mee te kunnen.
    * Ik laat de stofzuiger vaak staan omdat ik meerdere malen per dag stofzuig en geen zin heb om iedere keer te moeten bukken in de kelderkast.

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik irriteer me er vaak aan dat manlief deurtjes en laatjes open laat staan! Hoe groot is de moeite om iets direct even dicht te doen? Kleren die ik zorgvuldig heb gestreken gooit hij na 1x dragen in een propje op de grond, om ze de volgende dag verkreukeld weer aan te trekken.En hij is onwijs chaotisch, laat bijna wekelijks wel iets liggen bij een klant of bij familie; portemonnee met rijbewijs, sleutels, tas, agenda...pfff ;)

Andersom vind hij het vervelend dat ik volle vuilnisbakken vaak voor hem laat staan, en er ook gerust grote dingen in gooi ipv naar de kliko te lopen. En hij vind dat ik afval meer zou moeten scheiden. Verder valt het geloof ik wel mee.

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hahaha. :D
    Mijn man doet dat dus ook als ie een dag thuis is geweest.
    Dan is ie ook wel goed bezig geweest, maar niet met de dingen die ik graag had willen zien. :p
    Hij heeft dan bijvoorbeeld de schuur opgeruimd, ipv binnen de zooi op te ruimen. En dat moet dan idd 10 keer gezegd worden, dat ie echt wel een goede huisman is en dat ie me echt wel goed helpt.
    *Zucht* mannen! ;):D

4. tulip

tulip Niet meer actief

Whaha, dat verwacht hij idd.

Ik was vorig jaar een dagje naar de jonge gezinnenbeurs met een vriendin. Had ik een lijstje gemaakt met kleine,klusjes. Zegt hij: he, maar hoe moet ik dat doen, ik moet toch op m. letten??

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn ergernissen:
    - stapels opgepropte sokken die onder het bed blijven liggen ipv in de wasmand belanden (mijn man wil zijn sokken niet uittrekken bij de wasmand, want als hij dan nog naar het bed moet lopen (2 stappen) dan krijgt hij koude voeten ;))
    - schoenen die ALTIJD op de mat bij de achterdeur staan, waardoor het keukenkastje niet meer open kan
    - met lege handen naar de keuken lopen als we net hebben gegeten
    - de keukenhanddoek niet op de juiste manier (lees: mijn manier :)) opvouwen
    - onderbroeken in de badkamer laten slingeren ipv in de wasmand te gooien
    - post openmaken en het dan na het gelezen te hebben op tafel smijten mét enveloppe die dus prima ook in de prullenbak kan
    - nog van alles in de prullenbak proppen terwijl hij vol is, gevolg -> als ik de prullenbak opendoe om er iets in te gooien flikkert alles eruit...zucht...
    - hoe hij de vaatwasser indeelt als hij 'm inruimt -> onhandig, zodat er welgeteld 1 pan in past en de vaatwasser dan vol is
    - hoe hij de schone vaat in de kastjes zet (denk: grote bekers stapelen op de kleine ipv andersom)

Zijn ergernissen:
    - dat ik overal zo over kan zeuren :):cool:;):D

6. Amethist

Amethist Niet meer actief

LOL :D, dit vind ik dus echt een briljante opmerking, hahahahaha.

7. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    hahaha die mannen:D (bijna) allemaal hetzelfde;)

Hier de ergenissen bij mij..
    - stoppeltjes van het scheren in de wasbak laten liggen
    - zweetsokken naast het bed
    - na het douchen niet even de glazen deur droogmaken met zijn handdoek
    - natte spullen in de wasmand (jaja hier belanden ze in ieder geval wel in de wasmand haha:D) Maar dan toch liever ernaast als ze nog nat zijn... tis ook zoooo ingewikkeld:p
    - complimentjes voor de vaatwasser uitpakken herken ik hier ook! Fijn hé schat dat ik de vaatwasser al heb uitgepakt!;) Als ik dat toch elke keer tegen hem moest zeggen..
    - maar de wc is hier toch wel irritatie nummer 1. vieze druppels, haartjes laten liggen en remsporen! En als hij dan de remsporen zelf weghaalt (sporadisch) dan is gelijk de borstel helemaal ranzig:x Daar is die borstel toch voor zegt hij dan, maar zorg dan dat de borstel weer schoon in het bakkie gaat... zucht..

Irritaties andersom...

- Hij vindt het irritant dat ik overal schone luiers heb liggen..op de babykamer, op onze slaapkamer, in de keuken, in de box... Vind het gewoon makkelijk, hoef ik niet eerst naar boven te lopen:)
    - Dat ik boven altijd alle ramen heb openstaan en hij het koud heeft als hij gaat slapen.
    - Verder is hij geloof ik best blij met mij:D

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    :D Thank God! Bewijs voor mijn man dat ik echt echt echt niet de enige vrouw op aarde ben zonder het huishoud/schoonmaak-gen :D Dankjewel!!

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    die van mij gaat het liefst zitten bellen ondertussen:D (waar ik me dan aan erger)

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik irriteer me dat als ik de woonkamer uitstap en klompen voor de drempel staan en ik daar bijna mijn nek over breek:$
    ik sinds ik mijn rijbewijs heb hij nooit meer oud papier wegbrengt.
    ik netjes zit op de bank en als hij zit de deken en kussens binnen 2 min zodanig heeft verkreukeld en dan nog durft te beweren dat ie er echt niks aan kan doen.

Hij ergert zich aan de gebruikte theezakjes die ik in de gootsteen gooi, ipv de prullenbak die eronder staat. (zit verbetering in hoor)
    Het water van de katten ALTIJD op is, terwijl ik er echt elke dag water in doe (ze drinken veel)
    Ik met een stalen gezicht beweer dat marsmannetjes ECHT bestaan. Ze eten nl altijd die ene sok op die kwijt is geraakt in de was.......:D en altijd van meerdere paren een

11. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.049
    2.857
    113
    Welke huishoudelijke ergernissen hebben we niet kun je beter vragen haha, nee dit is wel ergerpunt nr 1 in onze relatie (vooral vanuit mij dan). Ik denk dat je niet meer kunt verschillen qua huishoudelijke opvattingen als wij 2.

Je leert er mee leven ;)

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee wat hier niet in de wasmand ligt wordt hier niet gewassen, simpel maar werkt wel:D dan maar naast het bed zie ik overdag toch niks van 's nachts trouwens ook niet hahaha

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    leuk topic!

Mijn man vind t vreselijk dat ik vaatwasser nooit doe :p Maar vind het gewoon smerig haha. En ik erger me er altijd aan dat zijn kleding op 3 verschillende stapels op de bovenverdieping rond slingerd. badkamer 2 stapels. 1 met handdoeken van het douchen en 1 met zn kleding die hij dan uit doet voor het douchen. en dan 3e stapel VOOR de wasmachine ipv erin of in wasmand. Hij vind t dan weer vreselijk dat ik mijn was naast mn bed leg. vond t wel handig :p zo struikel ik erover en weet ik weer dat het de wasmand in moet:D

Verder...? oja ik kom altijd zn sokken overal tegen, boven, badkamer, wc beneden, gang, trap. serieus OVERAL. boter nooit terug in de koelkast. mes gaat van ene belegpot naar de andere zonder eerst ff af te vegen. hmz toch aardig wat :p

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    compliment voor vaatwasser, whahaha dit ken ik maar al te goed!!! Mijn man deed dat ook altijd totdat ik bij elk dingetje ook om complimentje ging vragen. schat lekker is dat eten gemaakt he. lief he dat ik brood heb gehaald anders had je niks voor je werk met lunch. goed he dat de hond eruit is geweest. kijk schat, zoonlief heeft een schone luier :p geweldig! hij vond me irritant worden en vraagt nu nooit meer om complimentjes.

stoppels in wasbak, o bah dat ken ik. zegt ie: ik heb t toch schoongemaakt? ehh kijk dan gewoon even GOED in de wasbak. en dan gaat ie t snel opruimen alsof ie t allang had gedaan.

wc rem-sporen, o kolere hier dus ook he! zegt ie: ja maar ik had er bleek in gedaan en wilde het straks schoonmaken allemaal... sure!

nog meer: mn man gaat altijd goed uit zichzelf hier vegen in huis, alleen het verzamelhoopje laat ie dan bij de achterdeur liggen met als gevolg dat wanneer hij naar zn werk gaat(door de achterdeur) alle stof weer net zo hard terug komt waaien de kamer in!

15. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    geweldig topic dit!:D

heb er nog 2 (bijpassende, erg leuk :cool:)

ergernis 1: hij haalt zn vieze grote rode zakdoeken nooit uit zn broekzak.
    oplossing: ik haal ze er niet uit, gedver de gedver! maar was ze vrolijk mee met de broek, en hang ze ook zo te drogen, als broek droog is, vouw ik m zo op met natte prop er nog in. (dacht dat dat m zou leren......)

ergernis 2: hij trekt de broek zonder problemen aan, moppert niet, en als ik pech heb gebruikt ie zn verfrommelde vochtige zakdoen gewoon opnieuw.:$

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Loesje, ieeeeh wat een vieze man heb jij. :D

17. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb hem ook gevraagd of hij er serieus wel eens overnagedacht heeft wanneer ik het dan allemaal doe, of dat hij denkt dat ik ze stiekem overdag naar een oppas breng ofzo..weet je wat hij toen zei: ja maar jij bent een vrouw, jullie kunnen 100 dingen tegelijk;):D

18. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Nou hebben jullie even????

1. Als hij later weg moet als ik doet hij nooit het gordijn in de slaapkamer open.
    2. Hoe hij zijn kleren in de was gooit. half binnenste-buiten, of de mouwen van zijn truien die zitten dan in het lijf zeg maar. Shirt in trui laten zitten. Moet alles dus terug draaien en controleren.
    3. Wc rol niet vervangen idd, is lekker als je net gepoept hebt en je moet dus de huiskamer door om wcpapier te halen.
    4. kruimels op het aanrecht
    5. vaat niet in de vaatwasser zetten.
    6. Wc niet goed doorspoelen.....! :$ Ik kom zóóó vaak een drijvende drol tegen! Bah!
    7. Het vaatdoekje met bijv klodders yoghurt niet uit spoelen en in de wasbak gooien, vervolgens nog een restje melk in de gootsteen gieten, kraan aan, kruimels erin en dan heb ik dat ding nodig pak ik in zo'n vies ding.
    8. het fornuis niet afdoen als hij opruimt na het eten.
    9. het putje van de gootsteen niet legen na het afwassen.
    10. afwas water in de gootsteen laten staan en dat terwijl hij door die actie heel de houten vloer van zijn ouders ooit heeft vern**kt omdat de kraan ook nog na drupte.
    11. kamer van zoonlief is altijd een zooi als hij een dag thuis is met hem. Luiers liggen nog op de commode, billendoekjes door de kamer, alle kleertjes die hij bij hem uittrekt gooit ie op de grond maar ruimt ie dan niet op.
    12. hij is echt wel 10 keer per week zijn portemonnee en/of sleutels kwijt.
    13. doet de auto 9 van de 10 keer niet op slot
    14. rompers/ kleertjes waar poep aanzit gewoon in de was gooit zonder uit te spoelen.

Ik heb er vast nog meer maar schiet me nu even niet te binnen. Andersom:
    Dat ik ZEUR om al bovenstaande dingen! Off course! :) en dat ik als ik thuis kom van mijn werk eerst zoonlief wil knuffelen en dus mijn jas en tas ergens neer gooi en dat ik mijn kleren vaak over de badrand laat hangen.

19. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik ben hier ALTIJD degene die ALLES moet bijvullen. suikerbus, koffiebus, wc rollen op de houder, Collins melk bus, nieuwe luiers in de commode, billendoekjes in de houder Of als de vuilniszakken al overvol zijn ben ik altijd het haastje om die eruit te halen (met mijn zere kromme rug)

20. pink99

pink99 Actief lid

2 jul 2011
    451
    0
    0
    NULL
    brabant
    Ik laat overal het licht altijd branden;), valt best mee vind ik

maar als hij nachtdienst heeft gehad ligt er een trui in de woonkamer, shirt in de hal, broek op de trap en sokken langs het bed:x
    en dan kom ik thuis en ga ik maar aan het rapen, stel je voor dat er iemand langs komt:$

Deel Deze Pagina