Vraagje over afvallen....

Discussion in 'De lounge' started by Prutsje, Jan 8, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Prutsje

Prutsje Bekend lid

Feb 3, 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ik wil graag wat kilos kwijt.... (kilo of 15 ;)) en ik weet dat ik goed op mn eten moet letten, niet snoepen en bewegen.
    Dus dat doe ik al, ga naar de sportschool (althans, moet nog afspraak maken ;)) en ga wandelen met een vriendin.

Nu heb ik alleen zo snel dat 'honger' gevoel.... ik drink veel water en eet fruit, maar hebben jullie een goede tip om dat gevoel tegen te gaan???
    Evt een 'afslankpil' ter ondersteuning????

2. Saarr

Saarr Actief lid

Jan 29, 2011
    459
    0
    16
    Ik weet niet hoelang je al bezig bent, maar als je afvalt met gezond eten 3 keer per dag en twee tussen doortjes. Zou je na een week of 1/2 geen last meer moeten hebben van het honger gevoel

3. Prutsje

Prutsje Bekend lid

Feb 3, 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Hahahahaha, twee dagen ;) lol!

ja dat vermoeden heb ik ook wel, maar ik ben zooo zwak op die momenten..... *zucht*

bedankt in elk geval voor je reactie :D

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Eet je niet te weinig? Het is wel aan te raden minimaal 1000 cal. per dag te eten, beter nog wat meer. Ik eet ongeveer 1200 cal per dag en heb absoluut geen honger, hooguit af en toe trek. Via de eetmeter van het voedingscentrum kun je precies bijhouden hoeveel je binnenkrijgt.

Oh ja en kies voor volwaardige producten met veel vezels, dus volkorenbrood, veel groenten etc, dat geeft ook een gevulder gevoel dan wit brood bijvoorbeeld.

5. Jufaman81

Jufaman81 Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    2,098
    0
    0
    Leerkracht
    Noord-Brabant
    Het kan zijn dat dat hongergevoel komt van koolhydraatrijk eten, zoals rijst, pasta, brood en aardappels.

Ik ben 20 kg afgevallen doordat ik koolhydraatarm eet. Dus alleen in het weekend eet ik voeding met koolhydraten.

Ik volg de eetwijze van Yvonne Lemmers en dat heet Grip op Koolhdraten oftwel GOK.

Je kan even kijken op de website en je inlezen, maar voor mij heeft het een nieuwe wereld geopend. Misschien is dit ook voor jou de manier om gezond af te vallen en daarna op gewicht te blijven!

gripopkoolhydraten.nl | Richtlijnen, recepten en voorbeeldmenu's om opgewicht te komen én opgewicht te blijven

Groetjes jufaman81

6. spriet

spriet Fanatiek lid

Jun 5, 2008
    2,308
    33
    48
    ik eet paprika, komkommmer als ik een honger gevoel heb.
    Ik ben nu bijna 2 weken bezig en je moet even door de eerste dagen heen, dan komt het wel goed.

7. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik heb standaard een bakje komkommer met worteltjes op tafel staan, als ik trek heb snoep ik daarvan :).

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Dat vroeg ik me ook af. Heb echt trek, maar wil zo graag afvallen. Ik ben nu ook 2 dagen bezig. Doorzetten meid!

9. Prutsje

Prutsje Bekend lid

Feb 3, 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Gelukkig ben ik niet alleen ;) ik denk dat als het begin er is, dat t wel goedkomt, maar op dit moment moet ik echt ff doorzetten..... :D

10. XoXo

XoXo Niet meer actief

Deze eetwijze volg ik ook. Ben nu 3 weken bezig en GEEN hongergevoel of trek in zoetigheid :) en ook al bijna 6 kg kwijt.

11. Prutsje

Prutsje Bekend lid

Feb 3, 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Mijn vriend moet ook afvallen, maar ik heb dus niet de tijd om voor mij en mn vriend en dan ook nog voor de kids te koken....
    Denk dat het bij dit dieet wel moet, kan mn kids geen koolhydraat arm dieet voorschotelen ;) die zijn allesbehalve te dik :p

Net ff mn bmi berekend.... 31,5 .... overgewicht, obesitas graad2.... oeps... :S had ik niet verwacht!

12. Prutsje

Prutsje Bekend lid

Feb 3, 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    of heb ik gewoon oogkleppen op ;)

13. baby90

baby90 Fanatiek lid

Mar 10, 2011
    4,032
    316
    83
    Female
    Gelderland.
    mag ik vragen hoelang je er over hebt gedaan om die 20 kg kwijt te raken? Is het lastig om je er aan te houden? En is het ook makkelijk om eten mee te nemen? Zit namelijk op school en qua eten vind ik dat best lastig.
    Heb je alle 3 de boeken besteld?

14. Prutsje

Prutsje Bekend lid

Feb 3, 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Ben ook benieuwd idd...

15. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hier ook sinds 2 weken bezig met lijnen en heb dat honger gevoel al veeeeeel minder!

16. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

Sep 20, 2008
    3,539
    0
    36
    het is ook zo dat je lichaam echt moet afkicken van suikers en vetten, tenminste zo ervaar ik dat wel de eerste dagen. Moet er nu ook doorheen maar wanneer je een paar dagen verder bent voel je je als het goed is al veel fitter! Volhouden, je kunt het.

17. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik heb dit ook heel erg. probeer al tijden te beginnen met gezond eten maar op de een of andere manier heb ik erg veel honger 's avonds. ik ga me verdiepen in het GOK dieet, het spreekt me erg aan. van de kolidraten test heb ik op bijna alles ja geantwoord:)

18. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

In de obesitas klasse waar je in zit hoort dat hongergevoel erbij door veel te eten en verkeerde dingen groeit je maag en het duurt lang voor deze terug gekrompen is. Dit kan maanden duren het hongergevoel kun je eventueel opvangen door veel groente te eten als je honger hebt. Wortels bloemkool enz.

Ml heeft het zelfde probleem is nu 5,5 maand bezig en nog steeds met regelmaat honger diëtiste vanuit het ziekhuisprogramma gaf dit als oorzaak aan.

Hoop dat je er wat aan hebt. Manlief zegt dat het gevoel went en de focus erop steeds minder wordt.... Dus zet even door en succes meid

19. Prutsje

Prutsje Bekend lid

Feb 3, 2011
    882
    0
    0
    Groepsleidster KDV
    Onder de zon
    Knuffie, dank je, dat vermoeden heb ik zelf ook wel hoor, dat dat de reden is.
    Hier doet mn vriend ook mee, hij is ook te zwaar, maar is al zeker 15kilo kwijt, maar is al meer dan een jaar bezig.

Vandaag ging het redelijk, wel 'gewoon' gegeten, geen extra dingen, alleen maaltijden en tussendoortjes.
    En veel water en fruit. Hopelijk kan ik het doorzetten!

Ik weeg nu 91.9kilo en ben ongeveer 1.71m.... we zullen zien hoe het over een paar weken is :)

20. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,848
    0
    0
    en ik val af door juist maar 800 cal per dag te eten....

in 1 week -2,2 kilo

Share This Page