Huishoudelijke hulp 23 jaar te jong?

Discussion in 'De lounge' started by Toetje77, Jan 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Ik vind het helemaal niet te jong, iemand van 50 kan er ook niks van bakken..

Ze doet vast niet voor niks dat werk!

Ken genoeg mensen van die leeftijd die super netjes en schoon zijn..(waaronder ik zelf haha);)

2. Brechtje

Brechtje Actief lid

Sep 22, 2008
    493
    0
    0
    Dat ik 23 was ik zwanger van mijn tweede kind en al net zo`n piet lut in het huishouden als nu....;)
    Ik vind 23 een normale volwassen leeftijd hoor!

3. Brechtje

Brechtje Actief lid

Sep 22, 2008
    493
    0
    0
    trouwens,... ik heb zelf iemand van 50 een paar maanden mijn huis laten doen en dat schoot echt niet op! Ze deed 3 uur over de beneden verdieping terwijl ik zelf al heel erg netjes en schoon ben

4. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,735
    7,501
    113
    Female
    Gewoon uitnodigen en als het klikt, mee in zee gaan. Paar x laten werken en als het niets is, dit gewoon aangeven. Ik werk al 13 jaar als verzorgende in de thuiszorg en heb al heel wat verschillende hulpen bij de clienten mee mogen maken. Leeftijd varierend van 17 tm 66 jaar. En werkelijk, er zit van alle leeftijden rotte appels tussen. Volwassenen die vanwege hun hogere leeftijd meer vertrouwen wekken bij de oudjes maar ondertussen de kantjes er vanaf lopen, niets zien, meer buiten staan te roken dsn werken enz.

Bij de jongeren ook erg wisselend. Mensen die werkelijk geen idee hebben wat schoonmaken is en nog nooit en stofdoek in hun handen hebben gehad. en mensen die van alles zien en super schoonmaken. Ik ben zelf met 18 jaar begonnen met huishiudelijk werk en het is gewoon wisselend. De 1 (soms erg kritische persoon) vond mij super werken en wilde me niet meer kwijt en de ander vindt het niets. Erg persoonlijk dus. Maar probeer het een tijdje uit....

5. littlewonder23

littlewonder23 Niet meer actief

leeftijd zegt niets.
    ik ben zelf op me 17e bij de thuiszorg gaan werken als huishoudelijke hulp.
    nu doe ik dat nog steeds maar dan niet meer in de thuiszorg.
    en ben nu 24 jaar.

op jonge leeftijd hebben me ouders me al leren poetsen omdat me moeder ernstig ziek is en niet alles meer kon.

ik zou haar gewoon eens uitnodigen.
    jou verhaal doen en waar je wensen liggen.
    kijken hoe ze erop reageert.
    anders gewoon een keer laten poetsen en daar je conclusie uit trekken.

6. Antra

Antra Niet meer actief

Idd gewoon uitnodigen, zie je snel genoeg met wat voor iemand je te maken hebt.

Leeftijd zegt echt helemaal niks, om n voorbeeldje te noemen:

Bij m'n man op de zaak werkt op zaterdag n meisje van 18 ze helpt de klanten en maakt tussendoor ook nog schoon en doet alles perfect kan n oudere vrouw niet tegenop.
    De moeder van een vriend van m'n oudste die is eind dertig maar er mag bijna niemand binnenkomen schijnt n enorme bende te zijn en het schijnt er behoorlijk te stinken ( man is er een keer binnen geweest toen ze gingen verhuizen en die heeft daarna een uur onder de doche gestaan hahahahaha )

7. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik werk zelf als huishoudelijke hulp.

Thuis ben ik een sloddervos maar bij andere maak ik erg goed schoon!
    En de ene client wilt me voor vast hebben en de ander vind me niks.
    Tot nu toe krijg ik alleen maar complimenten over mijn werk.
    Oh en ik was 24 toen ik er begon nu 25.

8. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    Oke oke, een aantal opmerkingen die hier voorbij komen geven mij het idee dat ik toch mensen voor het hoofd heb gestoten terwijl dat niet de bedoeling was. Ik ben blijkbaar te bevooroordeeld en ik zou niet zo mogen denken. Maar weet ik veel, ik ben maar 1x 23 geweest en weet dat ik toen een stuk naiever was dan nu en ik kan niet beoordelen of dat voor anderen ook geldt en in hoeverre dat ook doorspeeld in hun werk want ik kan me wel voorstellen dat iemand van 40 meer ervaring heeft opgedaan dan iemand van 23, simpelweg omdat die meer jaren gewerkt kan hebben. Dat is alles wat ik dacht en niet dat een 23 jarige perse slechter is. Omdat ik het niet wist wilde ik graag ervaringen van mensen horen en die heb ik nu gehoord, bedankt daarvoor, ik ben overtuigd en ga haar uitnodigen.

9. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Ik ben als huishoudelijke hulp begonnen op mijn 21ste. Mijn cliënten stonden er soms ook versteld van dat ik nog zo jong was maar waren altijd super blij met mij. Scheelt denk ik wel een heel eind als je zelf dan al een huishouding hebt.

10. Koali

Koali Fanatiek lid

Oct 1, 2012
    1,845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat leeftijd niets zegt. Daarbij is een vrouw van 23 natuurlijk ook gewoon volwassen. Ik zou zeggen een gesprek voeren en daarbij ook duidelijk maken wat je wensen zijn qua schoonmaak. Alleen door dit te bespreken kan iemand (van welke leeftijd dan ook) het huishouden naar jouw wens doen.

11. Marieke4mei

Marieke4mei Niet meer actief

Ik ben 23 en bij mij is het keurig netjes en schoon in huis. Ik vind het niet jong hoor.

12. Toetje77

Toetje77 Bekend lid

Feb 29, 2008
    800
    12
    18
    NB
    Oke, bedankt voor jullie reacties. Misschien was mijn vorige reactie wat te fel. In mijn ogen is 23 nog erg jong, maar misschien ook wel omdat ik toen net pas begon aan mijn eerste baan en zelf nog niet zo heel lang een eigen huishouden had. Misschien een verkeerde inschatting van volwassen zijn omdat ik dat zelf nog niet zo was op die leeftijd ten opzichte van nu. Ik had niet op reacties gerekend als bevooroordeeld zijn en niet zo mogen denken, daarom dus mijn misschien wat felle reactie :)

13. Kaatje87

Kaatje87 Fanatiek lid

Dec 2, 2011
    2,602
    125
    63
    Hoi Toetje,

Een paar jaar geleden heb ik schoongemaakt bij mijn oma omdat ze ernstig ziek was en ze het dus zelf niet meer kon.. Nou ik heb echt een goede leerschool gehad hoor! plintjes, boven de deuren noem maar op! Enne ik was toen zelfs 21/22.. Dus ja.. Misschien kan dat meisje juist wel goed poetsen ;)

14. Denise K

Denise K Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,230
    354
    83
    Female
    Geloof niet dat leeftijd iets zegt. Ik krijg altijd complimentjes over het huishouden hier en dat kreeg ik op mijn ex-schoonmaakadresje ook. Ik denk dat de meeste 23 jarige prima in staat zijn om nauwkeurig schoon te maken. Ik zou zeggen; nodig haar eens uit :)

15. miis

miis VIP lid

May 8, 2012
    5,229
    1
    0
    ik heb vanaf 16jr in de horeca gewerkt en ben een echte poetser, en juist de moeder collega's waren de dames die schoonmaakte met de franse slag en echt een btj de goorlappen qua schonmaak. Ik weet nog goed dat ik me altijd bedacht hoe het er bij hun uit zou zien aangezien zij nog es kinderen hadden! hihih dus tja gewon es uitproberen zou ik zeggen. Als ze dingen niet det die jij wilt, kun je het volgens mij vast aankaarten

16. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat het niets zegt. Ik ben 33 met drie kids en je wil mij echt niet als huishoudelijke hulp ... mijn zusje van 24 daarentegen wel (je huis zal schoner zijn dan ooit) ...

Jouw idee berust dus niet op feiten (ook niet als je het hebt over een gemiddelde). Feitelijk dus een vooroordeel ;)

17. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hier hetzelfde! :D

Alleen was ik 22 toen ik begon en nu 26. ;)

Gelukkig denken niet alle werkgevers zo. ;)

Edit; lees nu jouw reactie pas, TS, fijn dat je haar gaat uitnodigen! :)

18. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

tja ik ben 36 en jij wil mij niet als huishoudelijke hulp hahaha ik ben erg blij met de hulp die ik krijg.
    Dus ja ... ieder zijn ding

19. moontje2008

moontje2008 VIP lid

Aug 7, 2008
    9,366
    87
    48
    Female
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik had een kraamhulp van 22, die kon poetsen.. niet normaal, herkende mijn huis niet eens meer haha..

20. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

Dec 16, 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    Ikzelf heb ook schoongemaakt toen ik 16jaar was bij mensen thuis, en ook nu.. Ik was altijd heel kritisch want ik maakte een bed &breakfast schoon en daarbij ook hun eigen woonhuis. Dus dat moet natuurlijk goed gebeuren! Maar gewoon laten komen, dan zie je gelijk hoe ze is. En als ze na een keer niet bevalt heb je altijd nog de vrije keuze nog een keer op zoek te gaan.

Share This Page