Regelmatig zie ik berichten voorbij komen over mensen die erg bang zijn voor spinnen. Nu heb ik zelf afgelopen weekend op de reptielen beurs in houten een baby vogelspin gekocht, de Brachypelma albopilosum (krulhaar vogelspin) en is helaas gisteren mn andere vogelspin (grammostola pulchra) overleden Ik beb eerder in totaal 9 vogelspinnen gehad. Helaas heeft mijn ex ze op 1 na (die gisteren dood is gegaan) laten verhongeren toen we uit elkaar waren:x Ik hecht me ook best wel aan die beestjes, vooral toen Fuzz gisteren dood ging heb ik wel een traantje gelaten ook omdat ik t beestje al een paar jaar vanaf heel klein had en er veel gebeurd is. Ook mijn hondje (pulchra) heb ik naar deze spin vernoemd. Mijn dochtertje vind de spin ook altijd geweldig! Nu hebben we dus nog de kleine Curly en kan ik 29 april een Grammostola pulchripes ophalen ook een kleintje nog. Nog meer liefhebbers?
Ik ben niet echt een liefhebbers van vogelspinnen.. Maar mijn man heeft een exotische dierenwinkel en daardoor is mijn angst wel afgenomen (we stonden ook in Houten zondag) Wel vind ik reptielen en amfibieën erg interessant! Mooie spin trouwens!
ik haat spinnen, vooral die vieze dikke grote huisspinnen maar tegen vogelspinnen heb ik niks maar heb er ook nog nooit ene in het echt gezien ik heb ook het idee dat die beesten tam zijn? die wat mensen van klein af aan in huis houden toch, of ben ik helemaal verkeerd
O dan zal ik de stand vast wel gezien hebben afgelopen zondag, maar ik onthoud niet alle namen Ik ben zelf ook een grote kikker & padden liefhebster! Die heb ik ook! En sowieso eigenlijk alle dieren vind ik leuk! en bedankt voor de complimenten
Nee tam zullen ze nooit worden, wellicht minder schrikachtig. En vogelspinnen gedragen zich over het algemeen rustiger dan huisspinnen en je leert het gedrag herkennen wat het dus weer minder eng maakt. Bij mij komen ze er overgens nooit uit. Ze houden er niet van om vast gehouden te worden en mocht je een vogelspin perongelijk laten vallen is die dood.
.. misschien wel leuk om er een keer te gaan kijken? We hebben veel spinnen zitten! En andere dieren natuurlijk .. En zwijndrecht is volgens mij niet HEEL ver van Pijnacker toch? half uurtje?
Ik vind spinnen echt verschrikkelijk, moet er ook niet aan denken om zo'n joekel in huis te hebben. Maar ik ben wel nieuwsgierig.. Wat betaal je voor zo'n baby vogelspin ongeveer? En wat geef je ze te eten? Ondanks m'n angst wel erg benieuwd dus.. Haha
Ik heb voor Curly 5 euro betaald. Hoe groter de spin hoe duurder (zo tussen de 30 & 60 euro, (vrouwtjes vaak duurder omdat die ouder worden) hij eet krekels en lust ook maden, larven, sprinkhanen, muizen (muizen krijgen ze hier niet)
Wauw echt? Had verwacht dat ze veeeeeeel duurder zouden zijn (zat echt te denken aan over de 100 euro)! Wel interessant zeg!
ik vind dit eccht een kinderachtige opmerking ze vraagt toch of er liefhebbers zijn ben je dat niet dan moet je niet kijken.