Ik ben het huishouden zo vreselijk zat. Vind het niet erg om te doen...maar t slokt zoveel tijd op waar ik anders ook leuke dingen met dochter en man kan doen. Iederezondag ben ik grotendeels met het huishouden bezig. Nu zit ik te denken om misschien hulp hiervoor te zoeken. Waar het mij om gaat: - badkamer -wc's - stofzuigen beneden tot boven - eventueel dweilen beneden - zo af en toe ramen/keuken Keuken is altijd schoon na het eten. Afstoffen vind ik ook geen probleem.Voor hoeveel uur? Elke week/om de week? Wat kost het jullie ongeveer? Ennn hoe vind ik een betrouwbaar iemand??
Tja, ik zou zeggen: gooi iedereen de deur uit en maak schoon wat je wilt dat je hulp ook doet, zo weet je ook hoe lang je er ongeveer mee bezig bent en kun je daar je uren uit op maken.
Tja dat kan maar zelf ben ik tussendoor met 100 andere dingen bezig en opruimen. Dat is natuurlijk niet van toepassing bij een hulp. Ik hoop op wat ervaringen van andere?
Een ander kan dat toch niet zeggen? Wij weten toch niet hoe groot jouw huis is bijv.....? Of er boven alleen gezogen moet worden (vloerbedekking) of ook laminaat wat gedweild zou moeten worden.... Ik zou zeggen: hou het op zeker 2,5 uur en qua loon zou ik niet onder de 12.50 pu werken.
Oke..misschien meer informatie: 145 m2. Alles laminaat. Alles stofzuigen. Dweilen alleen beneden (55 m2). Oke...dat klinkt redelijk! Ik heb namelijk echt geen idee...dankjewel!
Mijn ouders hebben een vrij groot huis en daar word de keuken even netjes gemaakt, badkamer en toilet gepoetst, gestofzuigd en beneden gedweild. Elke week een uur of 3. Ik had om de week net geen 2 uur hulp toen we het huis te koop hadden staan en net geen 2 uur is vrij kort. ( Even een kwartiertje koffie meegerekend )
Een schoonzus van mij doet ook het huishoudelijk werk bij anderen en werkt ongeveer van 9-12 uur. Je kan dan bijna alles doen wat jij zegt. De ene week kan je ook vragen om de douche extra goed te doen; of de ramen te zemen.
Geen huisdieren, lopen niet met schoenen binnen. Echt vies is het niet..stofzuig elke dag beneden. Boven om de dag. 2 toiletten (1 in badkamer) Ja
Normaal zal dat zo'n 3 uur werk zijn. Als je wil dat de hulp meer doet 4 uur. Wij betalen 45 euro voor 4 uur (iets groter huis), zwart, is vrij standaard geloof ik. Wij doen elke week, ik heb ook een tijd om de week gedaan, maar dan ben je nog steeds 1 van de 2 zondagen aan het poetsen, want de badkamer enzo mag echt wel elke week gedaan worden (hier in elk geval). Wij hebben altijd hulp gehad via via, zodat je weet dan andere mensen tevreden over de persoon zijn. We hebben heel wat verschillende gehad, sommige beter dan anderen, maar nooit echt vervelende dingen meegemaakt.