Ik werk als huishoudelijk hulp bij ouderen of mensen met een beperking. Bij de een kom ik 3 uurtjes daar doe ik standaard de badkamer, wc's, keuken voor een deel, afstoffen en stofzuigen. Dat klinkt heel weinig maar het is een heel oud en stoffig huis. Bij de ander kom ik ook 3 uur en daar kan ik veel meer doen. Een grotere "klus" zoals de ramen lappen gaat natuurlijk meer tijd in zitten, dan kun je niet verwachten dat al het andere ook gebeurd. Ik doe soms ook boodschappen voor een cliënt, prima maar dan is er zo een half uue voorbij Het ligt dus erg aan de cliënt zelf (Jij dus in dit geval ), je huishoudelijke hulp en wat je zelf doet in huis.
Ik heb 3u per week. Hierin doet ze • Van zolder tot aan beneden stofzuigen • Bovenverdieping en beneden alles afstoffen / nat afnemen, en dweilen. • Badkamer • Wc • Bed verschonen
Bij ons deed ze in twee uur alleen de woonkamer stofzuigen en een stukje van de badkamer, maar ik vond dat ikndaar niet zoveel mee op schoot Slecht voorbeeld dus
Hier komt ze om de week 3 uurtjes. Daarin doet ze beneden alles afnemen, stofzuigen, dweilen en de wc. Boven alles afnemen, stofzuigen, dweilen en de badkamer. De rest hou ik zelf bij en dat is goed te doen....
Hier om de week 2 a 3 uur. Straks iedere week maar past nu nog niet (ik wil graag dat ze op mijn werkdagen komt) in haar schema. Ik zorg ervoor dat alles opgeruimd is. Dwz: aanrecht leeg, meubels/tafels opgeruimd en leeg, badkamer opgeruimd, slaapkamers schone bedden, kleding in de wasmand etc. Zij stoft en sopt alles af(meubels, deuren, vensterbanken, jaloezien, bank etc), doet de keuken, wc, badkamer, trap en stofzuigt en dweilt alles. En vaak pakt ze een raam mee die zij zeemt. Ene keer boven, andere keer beneden. Boven 3 slaapkamers trouwens.
Gelijk maar even een andere vraag tussendoor; Hoe komen jullie aan je huishoudelijke hulp? Website, instantie, oproep op plaatselijke fb site?
Hier om de week 4 uurtjes, doet ze de kinderkamers, onze slaapkamer, de badkamer, de wc, de keuken en de woonkamer. En dan vaak nog een klusje dat zo af en toe eens kan, zoals ramen zemen, koelkast of oven schoonmaken. Ik heb haar via via. Ik ben er zo blij mee. Als ik thuis zou moeten bezuinigen zou zij bijna het laatste zijn. Ik heb maar 1 dag in de week met mijn zoontje alleen (buiten het weekend uiteraard) en die wil ik gewoon helemaal aan hem besteden En met nummer 2 straks precies hetzelfde.