klopt mega lekker spul! en met een fles doe je echt superlang. ik al meer als een jaar want je hebt er maar heel heel weinig van nodig.
Ik begrijp je volkomen TS! Wij hebben gepolleerd zwarte graniet liggen. Prachtige vloer maar een ellende om hem te poetsen, want je zag ook geen resultaat! We zijn begonnen met regenwater (dus koud), omdat de vloer pas lag en er geen producten op mochten. Maar steeds vettige schijn over de vloer. Toen het regenwater opgewarmd in ketels en microgolf: zelfde resultaat! Daarna poetsproduct halen bij de leverancier, speciaal voor gepolleerde graniet: niets beter, nog steeds een vettige schijn! Ondertussen een vet- en vuiloplosser gehaald: ok, als we op handen en voeten de vloer opvegen met doekjes is het geweldig proper, maar als ik zo elke week moet dweilen: nee dank je! Er werd ons ook wel gezegd dat we misschien teveel product gebruikten, maar dat maakte bij ons weinig verschil. Nu neem ik gloeiend heet water (omdat de enige manier is om vet op te lossen) en afwasmiddel (Dreft, de gewone, dus niks met geurtjes of appeltjes of zo). En zo krijg ik hem proper! Met de HG producten (ja ja, die hadden we ook) was de vloer prachtig als we met de aftrekker het water wegdeden, maar je moest er nog met een vochtige doek over en dan was het om zeep. Zelfs met een droge doek zag het er verschrikkelijk uit, dus dat raad ik je ook niet aan. We hebben onze vloer van een groothandel in Echt en zij raden nog marmermelk voor onze vloer aan. Dit behandelt de graniet, maar onze leverancier zegt dat dat enkel dient voor marmer... Maar de groothandel blijft erbij. Dus misschien dat je dat eens kan gebruiken? Ik wens je veel succes ermee, want wij hebben een maand of 7 zitten zoeken naar het beste product voor de vloer. We zijn in maart in onze nieuwbouw getrokken en ik was de wanhoop nabij! Heb zelfs overwogen, met tranen in mijn ogen, om de vloer uit te breken! (maar vind hem zo prachtig!) Ben benieuwd wat voor jou helpt! Succes!
Ik denk dat dat geen oplossing is voor marmer, want op natuursteen mag je niet met bijtende producten... Voor onze granieten vloer is gewone allesreiniger de hel! Op de slaapkamer ligt er kurkvloer en dat poetsproduct is nochtans ook een natuurproduct, maar als er zo'n druppel op de graniet komt heb ik er weken plezier van... TS heb je al eens zilverglans geprobeerd? Beneden geeft dit bij ons geen goed resultaat op de graniet, maar boven op de gang wel. Heel gek! Maar het is eveneens een natuurproduct.
Je zou meervoudig kunnen moppen. Eerst met een natte dweil en daarna met een droger erover heen. Hoef je niet perse een trekken voor te kopen. Een gewone droge dweil is ook prima. Ik geef schoonmaak, maar kan het zelf ook niet zo goed hoor. Ik weet toevallig wat de theorie is
Maar dat plakkerige komt echt waarschijnlijk van te veel schoonmaakmiddel, heb ik ook vaak, maar vind het zo lekker ruiken haha.
dat had ik vroeger ook zo last van. nou heb toch dat stoomding van de tellsell gekocht. Nou mijn vloertje was zo schoon. plakte niet. geen zwarte sokken meer. Gebruik hem nu maar 1 keer in de week. omdat hij zo een natte vloer achterlaat. vind het eigenlijk een rotding omdat het zo nat wordt, maar ja mijn vloertje wordt er wel schoon van.
marmer moet je met koud water dweilen....en heb er altijd een schoonmaak middel voor gebruikt alleen ben even de naam kwijt...
je moet even naar een leverancier van marmer vloeren zoals hier boven is gezegt...met dat marmer melk.....niet te veel zelf proberen want zoals ook al gezegt het kan je vloer aardig lelijk maken...
Op een marmervloer mag je absoluut geen schoonmaakazijn gebruiken. Dit vind ik via google: Producten zoals: chloor, schoonmaakazijn, anti-kal(k), allesreinigers etc. zijn absoluut niet geschikt voor kalkhoudende natuursteenvloeren. MARMER DUS! Ik heb mijn vloer gereinigd (was echt heel vies toen we in ons huis kwamen wonen) met een soda badje met zout en citroensap en een grove borstel. Daarna gedweild met (beetje) marmerreiniger en hij is er reuze van opgeknapt. Succes!
Ik dweil bijna elke dag, met lauw water, heb alles al geprobeerd en NIETS wil lukken : S....(Je ziet ook gelijk als er weer overheen is gelopen...grrrr)
Volgens mij moet ik heel blij zijn met onze tegels overal beneden. Maar kennissen van ons doen het volgens mij met alleen heet water.
Ik heb een stoomreiniger via Wehkamp gekocht en ben hier zeeer tevreden over! http://www.wehkamp.nl/w2/Winkelen/Kenme ... 30372&AI=2 Mijn review staat er ook bij onder de naam Marjan1234, ik sta bijna bovenaan.
Zo, even een dagje gaan werken en echt geweldige tips. Ik kan niet alles onthouden, maar die google tip over wat ik wel en niet mag gebruiken: top, hartstikke bedankt. Misschien inderdaad alleen heet / warm water gebruiken? Ik ga sowieso eens kijken naar dat stoomding bij de Wehkamp, niet geschoten is altijd mis SUPERbedankt voor alle tips en sorry dat ik niet iedereen persoonlijk bedankt
Hele rare vraag hoor, maar plakt de vloer als je schoenen aan hebt? Onze vloer (hout) plakte ook steeds, kwam er toen achter dat het aan mijn schoenen lag...