nog meer geld lenen terwijl je al bkr geregistreerd bent??? Nee nergens denk ik.. Advies?? Ik zou het niet doen... Dalijk werk je jezelf de grond in.. Lenen kost geld!!
toch verbaasd het mij dat het nergens kan. Hoe komen al die mensen dan in de schuldsanering, toch niet van 1 lening! Of zullen dat allemaal klanten van Drik Scheringa geweest zijn? Voor de crisis kon dat toch nog wel...
een bkr registratie heb je al snel hoor 1 op de 3 nederlanders heef er een. een persoonlijk voorbeeld ik heb er een. ik ben ooit eens in gegaan op een callcentermuts van vodafone deze bood mij een een abbonement aan maar ze zou eerst even "vrijblijvende" info sturen. een heel slinks spelletje heeft ze mij een abbo aangesmeert. dit terwijl ik dat dus niet wilde dit heb ik 8 keer aan gegeven maar omdat ik blijkbaar te goed van vertrouwen ben geweest hadden ze mij al een telefonisch contract gegeven. ik mocht wel even mooi betalen en toen ik belde dat ik niets af nam en alles op wilde zeggen als ik wat had. kreeg ik te horen dat ik 2 jaar abbo geld moest dokken! dit heb ik niet gedaan en jawel hoor 1 maand later kreeg ik telefoon van onze hypotheek adviseur dat ik een registratie had! het is een rechtzaak geworden en ik won hem maar de registratie bleef staan.ik heb er een bureau gecontacteert en die zijn er mee aan de gang gegaan na 8 maanden was ik er vanaf. en zo zijn er echt veel mensen die een registratie hebben mischien alwel 5 jaar oud. het zecht helemaal niets.
goed tuurlijk zullen er wel meer mensen zijn.. Maar als je bkr geregistreerd ben kan je moeilijk ergens anders geld lenen.. En toch zegt het wat hoor. BKR registratie.. Je heb namelijk ook rangen in.. BKR 1, 2 en ga zo maar door. Dus in hoeverre je schuld is hoe hoger je rang hoe moeilijker aan geld te komen is. En persoonlijk... Ben ik daar blij om ook.. Waarom iets kopen als je het geld er niet voor heb?? KIjk zodra de nood het hoogst al la benur.. Bijv. Wasmachine is kaduukk. Is tegenwoordig een item die je niet kan missen.. Maar je heb het geld niet en moet lenen.. Maar waarom kopen mensen dan het duurste van het duurste merk??? ( niet voor jou hoor dit is algemeen) Ik heb een vriend. Die heeft 15.000 schuld. Wilt hij een nieuwe auto gaan leassen omdat zijn auto ( yaris ) te langzaam is.. Gelukkig krijgt hij die lening niet anders komt hij echt niet van de schuld af
Ik heb echt geen idee! Ik denk niet dat het lukt om nog geld te lenen..Word altijd wel veel reclame gemaakt door bedrijven waarbij dat wel kan,maar denk om de kleine lettertjes! @cupcake: vind het wat een rare reactie!? Wat weet jij nou van de situatie af? Zoals eerder aangegeven heb je zomaar een BKR!
het verbaasd mij juist helemaal niet dat het niet kan. waarom zouden ze geld lenen aan iemand die geen geld heeft om dat terug te kunnen betalen. dan komt die persoon toch nog dieper in de schulden te zitten. en net wat iemand anders hier al aangaf, een bkr registratie heb je snel te pakken hoor. en dat is zwaar kl*te
@cupcake: wie heft gezegd dat ze iets van dat geld zouden willen kopen? mischien hebben ze het wel erg hard nodig omdat ze geen geld meer hebben voor boodschappen ofzo. weet ik het maar ja om ervan uit te gaan dat ze er metteen iets onbelangrijks van zouden komen is wat kortzichtig. eerlijk gezegd vind ik jouw reactie helemaal nergens opslaan
Maar het wil niet zeggen dat als je BKR hebt dat je dan geen geld hebt? Het blijft JAREN staan, ken zoveel die werk zijn kwijt geraakt tijden op de WW hebben moeten wachten en daardoor de rekeningen niet konden betalen. Pats een BKR aan je kont.... Maar ook deze mensen kregen weer een baan en alles weer op orde. Maar die BKR blijft staan
ik hoop echt niet dat jullie in de problemen komen maar kijk anders op www.girokrediet.nl zag dat net toevallig hier bovenaan zp staan. lenen met een bkr registratie. staat volgens mij wel een hoge rente tegenover
ok sommige reacties zijn euuhm ietwat kortzichtig... ik snap zelf ook wel dat geld lenen geld kost..wij werken dan ook beide fulltime..en niet sinds een week ofzo betalen netjes onze rekeningen en ikzelf sta niet bkr geregistreerd maar partner wel..en ja dat blijft gewoonweg 5 jaar staan..dus als iets dateert van 3 jaar geleden komt dat nog steeds op je bordje..dus laat ik voorop stellen: inkomsten om te betalen, ja dat is er, maar soms heb je een grote uitgaaf te doen waarbij je graag tijdelijk wat financiele ruimte voor nodig hebt. Dus vandaar mijn vraag..was niet van plan om euuuhm...een 5 of 6 of 7 e auto te kopen
ik moet ook eerlijk zeggen, dit is de eerste keer dat ik in mn leven geld leen (naast mn hypotheek) dus voor mij is dit ook erg nieuw allemaal. en maak je geen zorgen, het gaat niet om tienduizenden euro's hii dan kom ik wel in de problemen
je staat als je een telefoonabbo heb al geregistreerd bij het bkr. Ligt er dus aan hoe je geregistreerd staat. Weet niet of je getrouwd ben maar zo niet dan kan je zeggen dat je geen partner hebt... Maar neem nou van mij aan. Ga nou niet lenen. Doe het niet !!!
Als het niet om een heel groot bedrag gaat, kan je dan geen lening alleen op jouw naam af laten sluiten?
zodra je een lening hebt ergens, sta je al ingeschreven bij het bkr hoor dus ook als je gewoon netjes betaald en aflost het probleem komt pas op het moment dat je niet meer betaald of slecht betaald dan krijg je een kruisje achter je naam maar dan kun je niet zomaar meer een lening krijgen
Heeft je man een registratie van een krediet/telefoonabo of heeft hij een bijzonderheidscode bij een registratie staan? Dit zijn 2 verschillende dingen. Je wordt bij het BKR geregistreerd als je een lening of telefoonabonnement afsluit. Je krijgt een bijzonderheidscode bij die registratie als er achterstand ontstaat in betaling (en hier heb je ook weer verschillende codes voor, ligt eraan wat de 'status' van de achterstand is) Als je geen lening krijgt bij een bank omdat je man al lopende kredieten heeft (dus registraties) dan zitten jullie gewoon aan je limiet. Je lopende kredieten (dus openstaande registraties) worden meegenomen in de kredietberekening. En daar kan uitkomen dat er geen ruimte meer is voor andere kredieten.