Huishoudelijke werkzaamheden kraamverzorgster

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Daphne, 26 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keizerin

keizerin Niet meer actief

@Patroeschka dat klopt inderdaad dat mocht ik ook doen.

2. jessiek

jessiek Nieuw lid

1 feb 2007
    2
    0
    0
    Ik probeer het kort en bondig te doen want ik heb al wat lange verhalen gedelet :D

In mijn geval, ik sta op punt van bevallen, heb ik 44 uur kraamzorg, zo'n 6 uur per dag. Mijn man heeft ook vakantie genomen.

hij zal de kinderen op en neer naar school rijden (is ander dorp), hij verschoont het bed (waterbed dus geen klossen), hij regelt de boodschappen en verzorgt de huisdieren en kookt. 's Avonds draait hij de was.

het is hier nr 4 dus qua begeleiding zal ze voor mij niet hard hoeven lopen.
    Een KV is geen werkster maar even zo vrolijk komt ze ook niet gratis. Ik verwacht van haar dat ze de dagelijkse voorraad bij houdt zodat mijn man kan shoppen, dat er dagelijks gestofzuigd wordt ivm inpandig hondje, dat de douche en wc's dagelijks gedettold worden, dat de keuken schoon blijft, dat eventuele visite rond de lunch ook een boterhammetje krijgt, dat de verwerkte was gevouwen en opgeruimd wordt en dat ze globaal de boel een beetje stofvrij houdt. Ze komt in een schoon huis terecht dus hier en daar is het enkel lichtelijk bijhouden.
    Me dunkt dat ze daar in 6 uur tijd ruimschoots de tijd voor heeft.

Want eerlijk is eerlijk, ik kan me niet voorstellen hoe ze haar 6 uur enkel met mij en de baby moet gaan vullen.

jessiek

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    psies.

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Jessiek, in 6 uur tijd doen we veel meer dan alleen zorg voor moeder en kind. Zorg voor moeder en kind is zo`n 2 of 3 uur per dag zorg.

5. juudje

juudje Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.854
    0
    0
    helmond
    Ik had ook een hele fijne kraamhulp.

'S morgens kwam ze om 8.00u. Ik had dan Lynn de fles al gegeven en me gedoucht. Dan dronken we eerst koffie en kletsten wat. Daarna deed ze stofzuigen. Koffie drinken. Lynn in bad. Mee naar beneden en lynn de fles. Dan deed zij boven alles.
    'S middags kookte ze voor mij. Ik vroeg op een gegeven moment waarom ze zoveel deed en toen zei ze: als ik om 16.00u wegga, sta jij er alleen voor en neem je alle zorg van Lynn op je. Laat mij je dan overdag verwennen door het huis aan kant te maken.

6. jessiek

jessiek Nieuw lid

1 feb 2007
    2
    0
    0
    is geweldig geweest! :D

ik ben vrijdagmiddag 2 februari bevallen van een gezonde zoon en zaterdagmorgen om een uur of 9 stond ze op de stoep. 7 dagen van half 10 tot half 3 hield ze het huishouden draaiende en ik kan niet anders roepen dan dat door haar, in nauwe samenwerking met de nieuwbakken papa, de kraamtijd super is verlopen.
    Ik lag prinsheerlijk in mijn bedje terwijl zij dat deed wat ik hoopte dat ze zou doen en zelf meer... hoewel wij hadden gedacht dat mijn man zijn taak als huisvader zou moeten opnemen werd dat in de kiem gesmoord. Meer dan boodschappen doen werd niet van hem verwacht, hij had alle tijd om mee te tuttelen in het kraambed en te genieten van zijn zoon. Hier en daar draaide hij een wasje mee of ruimde wat op maar dat was eigenlijk niet de bedoeling :)

het gewone leventje is weer begonnen en ik heb er ook de puf voor na zo'n heerlijk weekje waarin ik even kon bijkomen van een zwangerschap die door alle kwalen en gedoe meer dan zwaar was.

Jessiek

7. Niet meer actief

ik heb een geweldige kraamverzorgster gehad.. ze was 2 jaar ouder. een leuke meid. ze heeft ons goed op weg geholpen

in het huishouden deed ze heel veel. dagelijks wc en badkamer. en als ze tijd over had)dit had ze elke dag' dan ging ze stofzuigen. stoffen bed verschonen. planten water. wassen. wasopvouwen. en zelf heeft ze gehaktballetje lopen draaien voor in de soep hahahaa :)
    echt een super goeie kraamhulp gehad..
    ik moest na afloopeen enquete in vullen en haar een cijfer geven ik heb haar een dikke 10 gegeven.. ;)

8. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hmm ik kan er zelf NOG niet over oordelen maar... een zeer goede vriendin van ons is Kv, en je wil gewoon niet horen wat ze soms aantreft bij sommige huizen. Dan houdt ze zich nog in , want ze heeft uiteraard een beroepsgeheim en ethieknormen. Als ik die verhalen hoor, mensen zijn soms zo denigrerend... het is echt bedroevend.
    IK denk als je je goed laat informeren van te voren en je WEET wat je mag verwachten.... dan moet je zelf op tijd ingrijpen als het niet naar wens is.
    Het is gewoon vervelend als het je overkomt, maar zoals in elk vak heb je goeden en slechten.

9. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik zag er bestwel tegenop dat er een vreemde in huis zou komen, maar ze was geweldig! het was even wennen maar daarna klikte het behoorlijk goed, in huis deed ze ook de belangrijkste dingen op een prettige manier (ze was erg direct en zei op de eerste dag al dat we het direct moesten zeggen als we iets wilden of op een andere manier, etc), iedere ochtend een ontbijtje op bed en even de afgelopen nacht bespreken.
    ze heeft me zo enorm gesteund op de dagen dat ik het echt niet meer zag zitten, ze was zo enorm lief voor ons... ik denk zelfs dat het deze zomer nog wel eens tot een gezellige avond zal komen :)

10. Hoi, even en vraagje:

Kan ik ook verwachten van een KV dat zij boodschappen voor mij doet?

Ik ben alleenstaand, en heb niemand die mij kan helpen.
    Het is toch minstens een kwartier lopen naar de supermarkt, en dat zie ik mijzelf niet zo gauw doen als ik net bevallen ben.
    Ik mag toch hopen dat de KV boodschappen voor mij kan doen, want anders verhonger ik simpelweg...
    Hoe ging dat bij jullie?

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

@Goddes: ik heb geen idee of ze dat willen doen. Ik denk dat je het het beste even kunt vragen als je de intake krijgt.

12. milou

milou Niet meer actief

mijn kraamhulp is super. ze komt morgen en overmorgen nog 4 uur en dan sta ik er weer alleen voor :cry:
    ik heb de eerste week kraamvisite wat afgehouden, dus de kraamhulp alle tijd om het huishouden te doen: alle was, sanitair en keuken, hele huis stofzuigen (heb 6 katten en die kregen ook nog haar aandacht), bed verschonen, ontbijt, lunch en fruit klaarmaken en natuurlijk alle voorlichting geven.
    moet wel zeggen dat de bv bij mij heel snel en goed op gang is gekomen, dus daar heeft ze niet veel tijd in hoeven te stoppen.
    ze wilde zelfs koken, maar dat wilde papa liever zelf doen.

als ze zondag weggaat is mijn huis schoner dan toen ik ijverig met mijn nesteldrang bezig was ;)

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn kraamhulp deed ook alles badkamer vloer zat ze zelfs op haar knieen te boenen! ook de wc beneden hield ze bij en stofzuigen deed ze elke dag boven en beneden. ze heeft zelfs een paar keer voor ons gekookt!

14. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik had ook zo een fantastische kraamhulp.
    deed iedere dag de badkamer, slaapkamer en de wc beneden
    gaf aandacht aan mijn huisdieren
    en ze is zelfs een keer 's avonds komen werken omdat mijn man avonddienst had. ze vond dat ik nog niet zolang alleen moest zijn

ik had wel het geluk dat ik nog 8 uur kraamzorg kreeg ipv 5 uur.

15. Danique

Danique Bekend lid

19 nov 2006
    572
    0
    0
    Ik had opzich een hele goeie kraamhulp, schoonmaken deed ze praktisch niet maar ze was wel super voor Danique en heeft echt heel goed geholpen met de bv (ondanks dat het niet is gelukt) en dat was voor mij het belangrijkste.

Ik had een super bevalling waardoor ik na 1 dag alweer goed uit de voeten kon en ze liet me dan ook lekker mijn gang gaan, geen gezeur van in bed blijven, ik mocht alleen niet tillen of de trap op.

16. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    Mijn vriendin komt bij mij kramen. Ben ik erg blij mee.
    Maar ik hoor van haar inderdaad ook verhalen van mensen die denken dat ze een goedkope huishoudster in huis krijgen, die ze als sloofje kunnen behandelen... dat mag natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

Zij heeft wel eens verteld dat boodschappen doen "er" in principe niet bijhoort, maar ze doet het soms wel als de situatie daarom vraagt. Ze heeft bijv. eens gekraamd bij een vrouw die veel bloedverlies gehad heeft, maar die man weigerde iets te doen. Vond alle huishoudelijke taken een taak voor zijn vrouw. In dat geval heeft ze toen toch maar boodschappen gehaald. Ze is er toch in de eerste plaats voor moeder en kind. Maar in principe had ze het dus niet hoeven doen...

17. Vennetje bedankt voor jouw antwoord.

Ik vind ook dat je een KV niet kan behandelen als een huissloof, en als ik dat zelf allemaal zou kunnen doen zou ik dat niet van een KV vragen (geloof me, ik ben iemand die alles zelf wil doen en vind dat ik geen hulp nodig heb).
    Ik hoop maar dat ik een KV krijg die daar begrip voor heeft, anders heb ik toch echt wel een groot probleem.

18. Angela27

Angela27 Actief lid

29 jun 2006
    204
    0
    0
    Planner
    Ergens in zonnig Gelderland
    Ik heb echt een fantastishe kraamhulp :D ze verzorgt mij en mijn kleine goed. doet de was, strijkt, stofzuigen, wc en badkamer iedere dag en maakt onze lunch!

Ik zal haar missen... morgen voor het laatst :cry:

Deel Deze Pagina