Lastig! En ik heb er maar 1. Ik sta vroeg op... Dan probeer ik beneden al gestofzuigd te hebben, gestoft en de wc geschrobt. Dit is op ma en woe. Daarna is Liz meestal op de vaste tijd wakker. Di, do en vrij werk ik. Moet dan vroeg weg dus dan doe ik die dingen in de middag of avond. Komt erop neer, als Lizzy slaapt. Boven stofzuigen doe ik als ze wakker is, kan ze meekijken haha. Was draaien gaat de hele dag door. Strijken gewoon tussendoor. Grotere klussen als badkamer gebeuren in het weekend. Vandaag heb ik heel stil ons bed verschoond toen ze lag te slapen. Dat komt dan spontaan op... Zo van hmmm wordt tijd!
Badkamer doe ik bv als ze in bad zitten. Als ik beneden wil dweilen zet ik ze op de bank voor de tv, de bovenverdieping probeer ik tussendoor maar dan worden ze strontvervelend. Boven is altijd een troep dus...
he he, ik heb mijn rondje weer gehad. badkamer heeft een grote beurt gehad, kamer is aardig opgeruimd en de gang ook, toen ik de wc wou doen werden ze wakker, maar die is inmiddels ook klaar , zo nog even stofzuigen en dweilen en hopelijk vanmiddag nog even boven wat doen. oh ja de eerste was zit in de droger, de tweede in de machine
Wow goed bezig! Hier nog niks gedaan (ja vannacht de wasmachine aangezet toen de kleine wakker werd haha). We moeten zo met z'n allen naar het cb en haal daarna even snel een boodschapje, dan de jongens op bed en gaaaaan.
gelukkig wel en heb intussen gezogen, gedweild, gestoft was uit machine in droger, keuken bijna opgeruimd, 1 keukenkastje schoongemaakt, kids aangekleed en thee gezet, maar die is nu koud.....
Doe het lekker tussendoor..terwijl de kids gewoon spelen. En moet ik boven schoonmaken dan neem ik de kids ook gewoon mee naar boven. En s'avonds als ze op bed liggen dan zorg ik ervoor dat alles opgeruimd is en schoon, zoals: afwassen, speelgoed opruimen, was opvouwen, was ophangen. Dingen zoals stofzuigen en dweilen doe ik overdag, elke dag. De kids zijn hier geen obstakel. Scheelt wel dat we géén huisdieren hebben, scheelt zoveeeeeel.
pff zo herkenbaar. heb nu helemaal zoiets van help. Ben nog aan het herstellen van de griep ben 9 weken zwanger, en ben erg moe. Gistermiddag hele beneden verdieping schoongemaakt. En ben net weer begonnen. Overal plak handjes.. Zoon heb ik net op bed gelegd en ga zo beneden dweilen. En dan echt de bovenverdieping doen. waar ik al 2 weken niet aan toe ben gekomen. We hebben een verjaardag gehad en de eerste voetbalwedstrijd is hier gekeken..nou dat geeft ook weer rommel. De was draait over uren.. Elke dag moet ik stofzuigen ivm hondenharen. Waar ik op dit moment vreselijke kriebels van krijg. Ben blij dat het mooi en droog weer is dus de hond moet zich maar buiten vermaken en in de bijkeuken. Vandaag MOET ik huis schoon hebben. kan ik morgen de was opvouwen.. En vrijdag de zolder weer opruimen. Voor ja ja logé's. Kunnen de kinderen daar spelen en knutselen. En ze moeten hun eigen troep opruimen, voordat ze weer naar huis gaan. Die afspraak heb ik ook met me oppaskids. Daar mogen ze spelen, maar elke keer gelijk opruimen en 1x in de maand. hun eigen knutselkast uitzoeken.. Man heeft laatste daar laminaat gezaagd en hij is niet zo van het opruimen..wat mij soms frustreerd..Hij ziet het gewoon niet. Dan heb ik zoiets van dan ga je maar met zoon even weg en doe ik het wel.. je moet mij niet voor de voeten lopen als ik bezig ben.. straks wil ik zoon, hem leren opruimen na eten spelen, voor het eten, voor het slapen.. Dat zal wat schelen...
Zo peuter ligt in bed en ik heb boven de babykamer opgeruimd en de kamer van mijn peutertje een beetje op orde gebracht Heb een robotstofzuiger die staat nu in de babykamer zijn best te doen en morgenochtend maak ik weer een begin in onze slk. Het gaat hier goed vandaag Nu stop ik ermee, want moet straks nog naar cb en boodschappen en koken, vind het wel weer welletjes voor vandaag.
Of poetsen als de kids hun dutjes doen/jongste in de box ligt of er mee leren leven dat je met kleine kindjes gewoon geen magazinewaardig huis hebt Komt vanzelf wel weer joh!
hij let wel op als ik bijv kook, maar dan ben ik er zelf ook nog bij, maar echt boven een kwartier wat doen terwijl hij oppast, nee dat gaat niet lukken, maar dat maakt niet uit, het is nu eenmaal zo, en het is een echte lieverd, dat vind ik het belangrijkste
Hier mag ik in mijn handjes knijpen met mijn man. Die werkt van 07.30-09.30 en van 14.30 tot 17.00 uur. Op de dagen dat ik werk ( ma - wo - do ) zijn de kinderen op de opvang en doet hij het huishouden ( ook de was etc ). Op de dagen dat ik thuis ben ( en de kinderen dus ook ) gaat Levi na het ontbijt even op de bank tv kijken en Elin in de box. Dan doe ik beneden de meubels afnemen,stofzuigen en dweilen. Was wassen we meestal in het weekend samen weg en vouwt mijn man dan op maandag op, en anders ik een keer in een avond als de kids net naar bed zijn. O ja en over de rommel. Proberen alles op te ruimen als je er klaar mee bent. Hier gaat savonds alles in de vaatwasser en terug in de speelgoedkisten zodat je sochtends weer opgeruimd opstaat. Boven ligt eigenlijk ook alles op zijn vaste plaatst. In onze slaapkamer staan dan vaak alleen twee wasmanden was die opgevouwen moeten worden.
Gewoon tussendoor of als meneertje op bed ligt.. Maar het is altijd zo klaar want op het heel goed bij dus hoef geen uren schoon te maken zeg maar
Nou ik heb 3 katten en een peuter, dus die beesten lopen uit de kattenbak op mijn vloer en peuter is erg van het zellef doen , maar ja dat gaat natuurlijk nogal eens mis.