Heel herkenbaar! Nu 3 kinderen in 3 jaar tijd. Ze halen meer overhoop dan jij kunt opruimen. Een paar keer per dag ruim ik het speelgoed even op in de juiste bakken. Meestal als we weg gaan voor een boodschap of als dochter voor middagdutje gaat. En ik stimuleer heel erg het buitenspelen zodat het in huis netjes blijft. Heb liever een puinhoop in de tuin met buitenspeelgoed komt bij dat ik nu doodop ben aangezien dochtertje savonds huilavond heeft, 3x per nacht komt voor voeding en om 6 uur als ik pech heb is zoon wakker. 0.0 aan energie dus... Als zoon naar school gaat wordt het wel makkelijker want hier is de school op 1 minuut lopen afstand zonder drukke wegen dus kunnen al snel alleen. Al zal ik vaak meelopen voor de gezelligheid.
Hier drie kinderen (1 van 4 en 2 baby's) Tijdens school kan ik wat doen als de baby's slapen/niet huilen. Gebeurt niet zo vaak. En als ze al slapen/niet huilen wil m'n oudste aandacht. Opruimen/poetsen doe ik tegenwoordig meestal als manlief thuis is en hij de aandacht op de kinderen kan richten. Ik vind dat niet fijn, wil liever het overdag netjes en schoon maken zodat we samen quality tijd hebben. Maar helaas pindakaas. Hoop dat straks de tweeling wat vaker slaapt/niet huilt/elkaar iets kan vermaken haha en als dochterlief weer naar school gaat (continuerooster) dat het dan wat beter zal gaan. Ik hou nl echt niet van een ranzig huis en ik vind al snel iets ranzig En energie? Wat is dat?
Drie kinderen onder de vier jaar is ook geen pretje. Kan je geen huishoudelijke hulp inschakelen die 2x per week drie uurtjes komt schoonmaken? Dan kan je zelf de kleinere dingen dagelijks in 1-2 uurtjes bijhouden. 😊
Geen pretje is misschien wat verkeerd uitgedrukt? Het is zeker wel pret maar praktisch loop je soms tegen wat dingen aan. 2x per week 3 uur een schoonmaakster of in totaal 3 uur? De eerste is wel een heel dure optie. Schoonmaakster kost al snel een tientje per uur...
Ik heb dit al met 2 kinderen, haha! Nouja, ik werk wel ook 32u ernaast (wel flexibel en deels vanuit huis). Maar vooral mijn peuterdochter VREET energie en maakt in zo'n rap tempo rotzooi dat ik er gewoon niet tegenaan kan opruimen. Zodra ik even naar een andere ruimte ga dan zij is begint ze te gillen dat ze 'helemaal alleen is en dat ik bij haar moet zijn'. Zucht. Dus even babybroertje verschonen is al een heel gedoe . Laat staan poetsen! Heb dus maar toen mijn verlof van babybroertje erop zat poetshulp genomen voor 2u per week. Zij doet de grote wekelijkse schoonmaakdingen (badkamer, wc, vloeren, stoffen) en ik de was, tuin, boodschappen, koken, incidentele schoonmaakklusjes, etc. Gelukkig is de baby ontzettend makkelijk en leg je hem zo even in de box of babygym zonder dat er gemor komt. Moet echt opletten dat ik hem voldoende aandacht geeft, want hij vindt alles best en zijn zus vraagt volop aandacht. Wel komt hij nog 1-2 keer 's nachts voor voeding, dus dat kost ook wat energie. Huishouden gaat hier dus ook een beetje met de franse slag .