Huishouden en fulltime baan

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 5 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Omg, is hij verder wel lekker? Ik denk ook dat er grotere problemen zijn dan alleen het huis. Dit is echt geen manier om om te gaan met iemand waarvan je zegt te houden. Maak je schoon voor hem? Omdat hij wil of verwacht dat je dat doet? En omdat hij boos wordt als je het niet doet? Want dan snap ik heel goed dat je zegt dat je dit niet volhoudt. Is het huishouden het enige probleem of zijn er meer issues?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar hoezo heb je geen tijd voor jezelf?

3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ben nu verder gaan lezen, en vraag me echt af of je posts hier echt serieus bedoelt?

Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik moet verwoorden wat ik denk..

Maar kies jij zelf bewust voor deze relatie en deze verhouding in je relatie?
    Waarom sta je dit toe?
    Komt zijn moeder om het huis te poetsen morgen?

Meid besef aub dat je verhaal echt heel bizar is, ik lees tussen de regels hele ongezonde dingen in jullie relatie..

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    #44 Hopmarjanneke, 5 feb 2016
    Laatst bewerkt: 5 feb 2016
    Ik was snel klaar met zo'n vent... of hij DOET zelf MEER en loopt niet te zeuren, of er komt een schoonmaakster.
    Hij kan prima zelf zijn rotzooi achter zijn kont opruimen, je bent niet zijn moeder hoor.

Dan maar in staking... laat zijn spullen staan op tafel en laat zijn plukjes shag liggen... stofzuig en dweil er desnoods maar omheen. Is t ie helemaal be-la-ta-feld.

Jij moet meer op je strepen staan en wanneer er afspraken liggen over een takenverdeling, dan moet je ook voor jezelf zo sterk zijn en te zeggen... NEE, dat is jouw taak, dus ik pak het niet op. SOms is dat wel ff doorbijten helaas.

Ik begrijp dat je met huisdieren dagelijks moet stofzuigen (doet mijn partner ook... soms zelfs twee maal per dag) Maar je mag best iets losser zijn wat dat betreft.

5. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ja gebeurd echt....
    En nee ik vind het niet prima.
    Soms geen energie om te strijden.

@ummi Het sporten moet ik nog echt leuk gaan vinden, voelt nog een beetje als "moeten". Ik wil gewoon wat bereiken ( helemaal zelf) waarvoor ik dus ga. Je hebt gelijk de zondag en vrijdagavond is helemaal mijn avond/dag....

6. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Er zijn inderdaad meer issues..

7. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Na alles gelezen te hebben, heb ik mijn post aangepast. Ik val gewoon can de ene verbazing in het andere.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dus hij heeft er een probleem mee én wil geen schoonmaakster? Maar hij wil ook niet meer doen?? Ehh... lekker makkelijk van hem zeg. Ik zou het probleem lekker bij hem laten.

Dit lijkt me sowieso niet een hele fijne situatie, eigenlijk ben je alleen maar bezig met werken (ofwel in huis ofwel buitenshuis). Dat ga je niet heel lang trekken.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ja dit is idd ook mijn reactie na alles te hebben gelezen.
    Ik zou serieus stoppen met elke dag schoonmaken en achter zijn kont op te ruimen. Hij is toch volwassen? Hij wil toch een vrouw naast zich en geen huishoudster?

10. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Meid ik heb alles eens gelezen en dit is echt niet gezond in een relatie. Jullie verhoudingen liggen helemaal verkeerd. Hij komt op mij over als iemand die maar vanalles wilt, en daar geen zak voor doet en jij degene die het hem maar naar de zin maakt...
    Stop daarmee!! Dit is echt niet goed voor JOU. Ik vindt het erg knap dat je dit volhoudt, dit weekschema zou moordend zijn voor mij. Ik heb 2 kinderen en werk 3 dagen en poets niet elke dag het huis. Ik geloof ook niet dat het bij jou thuis smerig is. Die vent van je mag gvd zijn handjes eens laten wapperen!! Wordt hier zó boos om hè! Jij rent je kapot de hele week en hij ruimt zijn eigen rotzooi nog niet eens op?
    Zoek dit niet bij jezelf (zoals er wel meer issues zijn bij jullie heb ik begrepen uit je posts) en kijk er eens nuchter naar. Je cijfert jezelf weg, en voor wat? Dit is niet goed!

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Jeetje ik vind het best schokkend hoe hij doet. je mag toch wel zelf bepalen hoelaat je opstaat en wat je wanneer doet?
    Dit klinkt niet gezond, ik zou een gesprek aangaan met hem en anders moet hij misschien maar in therapie.

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Jullie hebben gelijk.
    Ik heb ook veel gesprekken met mijn schoonzus en 2 vriendinnen over.

Voor mijn gevoel maak ik hem nu goed zwart en dat is totaal niet mijn bedoeling in die zin. Ik bedoel we hebben het wel leuk buiten dit alles om.
    Ik ga zeker dit weekend eens een goed gesprek aan thuis. Er moet een andere verdeling komen ( dat wist ik al eerder) waardoor ik zelf ook ontlast word.

Tijd geleden zei hij: we passen niet bij elkaar op dit gebied... en gooide een relatiebreuk op tafel..
    Op zo'n moment klap ik dicht. het dichtklappen werk ik dus aan..
    ik trek steeds meer mijn mond open.

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Besef ook dat hij je hiermee manipuleert. Hij zegt dus dat hij jullie relatie wil beëindigen omdat jij niet genoeg schoonmaakt of omdat je wil dat hij meer in huis doet... Daar wil hij jullie hele relatie aan ophangen??

14. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Dat deed ik vroeger dus ook: dichtklappen. Oke, wordt eens heel moedig en ga dat gesprek aan. Prima, relatiebreuk? Dat vindt ik gewoon dreigen van zijn kant. Want denk je niet dat hij weet dat jij dichtklapt en daarna zegt: oke, ik ga dit en dit anders doen. Uiteindelijk heeft hij de controle, macht over jou en jij rent weer om alles maar goed te doen. Ik zeg niet dat je uit elkaar moet gaan hoor maar dat vindt ik zó laf om dan maar te roepen dat jullie maar uit elkaar moeten gaan.
    Misschien moet je gewoon eens voet bij stuk houden. Kom voor jezelf op, klap niet dicht (is misschien makkelijker gezegd, kun je van iemand steun krijgen?!) en zeg recht voor zijn raap hoe jij erover denkt. Kom op zeg. Hij wilt niet poetsen, ruimt niet op achter zijn eigen reet en jij moet je maar blijven aanpassen? Beetje omgedraaide wereld, vindt je niet?

15. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Tja. Ik denk inderdaad dat het probleem zit in wat heftig j van jou verwacht. Hij wil een schoon huis, maar jij moet het doen. Zo werkt het natuurlijk niet.
    Ik zou hem duidelijk maken dat jij daar niet op zit te wat wachten en dat hij eerst maar eens zelf de handen uit de mouwen gaat steken.

16. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Dat is dan ook precies mijn reactie.
    Hij vind het wel echt heel erg belangrijk..

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Dat mag ook dat hij het heel belangrijk vindt, maar dan moeten jullie daar samen uitkomen hoe je dat dan inkleed. Dat mag niet ten koste gaan van jouw gezondheid (geestelijk of lichamelijk).

Wat hij nu zegt: ik vind het heel belangrijk, maar jij moet het doen en alleen op mijn manier.

Als hij het zo belangrijk vindt dat het schoon is, dan mag hij op zijn minst zorgen dat hij zelf zijn eigen zooi opruimt. Want blijkbaar vindt hij het op dat moment niet heel belangrijk. Dan vindt hij het gemak van het laten liggen belangrijker dan een schoon huis.

18. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Dan moet hij het zelf doen of iemand ervoor inhuren. Je hebt geen relatie met hem zodat je zijn huis kan schoon maken neem ik aan. En als je dat niet doet, kun je vertrekken. Ik denk echt dat je veeeeel meer waard bent dan een onbetaald schoonmaakbaantje.

19. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Ja mee eens...
    Het is moeilijk om ook echt daadwerkelijk op dat moment te zeggen: wil jij uit elkaar.. prima.. dan ga ik toch.!
    Het is uiteindelijk ook niet wat ik wil...

20. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    vaak krijg ik een keus..
    Of je beesten eruit of meer schoonmaken ( ivm haren)

Mijn beesten gaan er niet uit... daar houd ik voet bij stuk. En ik weet ook dat het een maniertje van hem is waarop hij hoopt me in de tang te hebben.

Deel Deze Pagina