huishouden en hitte.

Discussie in 'De lounge' gestart door Panda81, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier net aan de slag, stofzuigen/dweilen/ de was opruimen. Kan ik vanmiddag van het lekkere weer genieten. Strijken doe ik dit weekend op een avond wel even met de blower

2. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Pfff zo min mogelijk.. Kan me er niet toe zetten. En s'ochtends als het nog niet zo warm is ben ik al blij dat ik even rustig kan opstaan, kan ontbijten met ons dochtertje en de hond kan uitlaten.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

strijken in de avond uren
    wassen gewoon overdag

wc's smorgens gelijk doen
    opruimen bijhouden en savonds
    stofzuigen overdag

4. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Zo min mogelijk, niet omdat ik last heb van de hitte, maar omdat ik lekker wil genieten van het mooie weer.. Dochter wil graag buiten spelen en heeft wel wat toezicht nodig, dus als de baby slaapt dan ben ik lekker met haar buiten :)

Dat huishouden komt wel weer.. 's Avonds laat doen we wat kleine dingetjes, maar keuken soppen enzo komt later wel..

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier vanmorgen om 7 uur begonnen met stoffen, stofzuigen en dweilen.

6. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier wat nodig is.
    Gelukkig zowel boven als benden een robot stofzuiger dus het is relatief schoon op de vloer.
    Wc ed wel gewoon net als aanrecht.
    Heb de "mazzel" dat mijn contract bijna is afgelopen en ik dus zo'n 300 vakantieuren moet opmaken. Vandaag dus wel even aan het werk, maar ga zo naar huis. Zoontje is bij het kdv. Daar laat ik hem ook nog mooi even. Kan ik even snel dweilen. Hij heeft echt last van de warmte dus dan is het mooi als iemand anders op hem let.
    De was doe ik er vaak 's avonds in. Dan is hij in de ochtend net klaar. Snel ophangen voor ik wegga en eenmaal thuis direct opvouwen en opruimen.
    Strijken is hier alleen voor bloesjes. En dat nu ook niet. Met dit weer toch elke dag schone kleren aan, dus ga dan echt niet alles wat ik normaal strijk nu ook doen. Het ligt toch zo weer in de was.

7. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Strijken doe ik nu juist heel veel! Het droogt lekker snel nu de was en daarna kan het gelijk de kast weer in.

8. sydneys

sydneys Niet meer actief

Maar als je de was ophangt zodra het wasmachine klaar is hoef je het toch niet te strijken. Ik heb nooit kreukels

9. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier gisterenavond nog om 22u af staan te wassen en vanmorgen. Ff snel gedweild. Misschien vanavond strijken, evt toch buiten.

10. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Score tot op heden: 2 wasmanden opgevouwen, 1 was gedraaid en die moet zo opgehangen worden. Gestofzuigd en gedweild. De boel opgeruimd en afgesopt.
    Ik ben er nu al klaaaaar mee:D Ben om 7 uur al begonnen aangezien het toen nog niet zo warm was.

Ik hou het nu even rustig. Alles langzaam doen en veel blijven eten en drinken.
    Het liefst doe ik het wel allemaal vandaag, want morgen wordt het nog warmer.:(

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Vandaag beneden gestofzuigd en dat is het.
    Nu een beetje was opvouwen. Een kleine was laten draaien, gewoon hetgeen vuil is maar we de komende dagen willen aandoen :) en afwassen maar dat is ook niet zoveel.

12. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wassen gewoon zoals altijd voordeel dat ik zo 4 draaien op een dag kan doen het is zo droog.
    Strijken doe ik nooit

Stofzuigen heeft even plaats gemaakt voor vegen en ik heb gisteravond gedweild toen het hier ging regenen en ff afkoelde.

Vaat moet ook gewoon 2x per dag.
    Probeer wel zoveel mogelijk vroeg of laat op de dag te doen.

13. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

21 jan 2012
    4.149
    154
    63
    Heb net gestofzuigd en gedweild.
    Was aangezet en opgehangen,
    Afwassen.

En nu ga ik dochterlief ophalen uit psz en dan uitrusten straks pff..

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik doe alleen het hoogstnoodzakelijk, ik trok in het verleden de hitte beter maar sinds ik ziek ben niet meer. Moet ook oppassen want het ene moment is mijn bloedsuiker sky high en niet omlaag te krijgen en het andere moment schiet het naar beneden.

Eten maken, vaatwasser, was en vouwen ervan, stofzuigen om de dag, toiletten gewoon elke dag. En de rest van de troep ruim ik gelijk gelijk op dus dat scheelt een hoop.

15. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Ik doe alles vroeg in de ochtend zodat ik rond 10 uur max klaar ben. Ik doe ook gewon dweilen enz. Strijken doe ik nooit en de keukenkastjes oid kunnen ook wel even wachten. Maar voor de rest doe ik dagelijks schoonmaken.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Ik doe echt alleen het hoogstnoodzakelijke nu... Enige voordeel van dit weer is dat de was zo snel droogt buiten!

17. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Ik zie altijd nog kreukels, dus ik strijk bijna alles. :D

18. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Doe niet heel erg veel in huis nu.
    Vanavond schoonmaken op werk dat vind ik met deze warmte wel genoeg.
    Als weer koeler is halen we het wel in.

19. Asuka

Asuka Niet meer actief

Ik heb nu 3 dagen niet gestofzuigd. Vanavond toch maar even doen. Normaal doe ik het (bijna) elke dag. En de was was er even bij in geschoten, maar ach, het zijn maar twee wasjes, waar er nu 1 van in de machine zit.

Verder had ik een organiseer-bui twee dagen terug, dus een hele kast leeggehaald en spullen weggegooid enzo. Dus ja, aan de ene kant laat ik iets staan, maar aan de andere kant heb ik juist extra dingen gedaan. Haha.

20. Manque

Manque Niet meer actief

Manmanman, ik kan me er echt niet toe zetten! Alles ligt vol met rommeltjes. Ik stofzuig wel elke dag en de was en de afwas kan ik ook niet laten liggen, maar opruimen.... PFF! Post, zwerfslippers, speelgoed, boeken, flesjes zonnebrand, alles ligt in het rond.

Deel Deze Pagina