Het is lekker weer om de was weg te werken.. maar die strijk! Ik heb gisteravond een hele berg strijk weggewerkt, echt te warm maar het moest gewoon gebeuren, ik wil echt niet dat mijn man in gekreukte kleding rondloopt. En verder gaat ook alles gewoon verder eigenlijk, alleen de extra dingen laat ik zitten.
Het enige wat ik doe is de wasmachine aanzetten en de was ophangen, ff de swiffer er door gehaald en beetje opgeruimd. Vanavond ruim ik de was op en stofzuig en dweil even. Oh en de toilet want die is iedere keer nat van de zwembroeken
hier begint de berg met strijk ook wel erg hoog te worden... maar ik kan t ff niet opbrengen.. misschien maandag .
ik doe het meeste s ochtends dan valt het nog mee met de warmte alleen dweilen als de kids op bed liggen
Alles gaat gewoon door. Alleen een versnelling minder soms maar dat haal ik 's avonds wel in aangezien ik nu minder tijd aan het eten besteed. We eten meer koude dingen en snelle dingen of waar ik niet de hele tijd moet bijblijven. (snelle hap en de laat maar in de oven doen we anders ook maar niet zo vaak) Dacht eerst ook van ah laat maar, dat komt wel. Maar daar werd ik echt niet blijer van. Dus doen we maar gewoon verder.
huis-hou-den?? geen idee wat is dat hahaha nee dat is een grapje natuurlijk. ik heb normaal al een bloedhekel aan het huishouden en met die hitte al helemaal dus ik doe nu echt alleen het hoognodige. ik kan niet wachten tot september dan komt er eindelijk een schoonmaker/ster 1x pw.
Ik kan er absoluut niet tegen als ik een dag niks gedaan heb ik huis. Nu kan ik niet veel ivm bekkeninstabiliteit maar ik moet gewoon elke dag overal een doekje overheen halen en liefst elke dag stofzuigen en dweilen maar dat moet mijn man nu doen want dat kan ik nu even niet. Zelfs met dit hete weer moet het gewoon gedaan worden bij mij Vind het gevoel als alles schoon en fris is gewoon zo heerlijk,dan zit ik er relaxed bij,anders echt totaal niet Maar wat nu in huis gedaan word dat word op een heel rustig tempo gedaan en nu kan ik er wel mee leven als er een dagje eens niet gestofzuigd of gedweild is. Maar wil het wel netjes en opgeruimd hebben. Ook met deze hitte
Hier vlak na het opstaan (half 7 sochtends) of vlak voor het slapen gaan even een opruim rondje op de benedenverdieping. Dan is het nog niet zo benauwd. Stofzuigen en afwassen dagelijks en de rest wanneer het nodig is. Strijken doe ik wel want we hebben hier altijd heel veel strijk maar dat doe ik in mijn Eva kostuum
Ik moet zeggen dat ik nog prima functioneer . Dit is dan ook echt mijn weertje. Mag elke dag wel zo rond 30 graden zijn. Heb vandaag kinderkamers gedaan, beneden gestoft, gezogen en gedweild, de was , om gewassen en afgedrogen, tuin opgeruimd want de hond had knuffel opengetrokken en ivm bbq morgen ff extra tafel in elkaar gezet. Daarna nog ff de wc gedaan en ben ik vlees etc voor morgen gaan halen. Minder dan normaal maar moet natuurlijk vaker pauze nemen tussendoor en drinken. Zie regelmatig sterretjes en heb al 3x omgekleed van de hitte maar vind het niet onaangenaam ofzo Ben rug patiënt en met dit weer bijna geen pijn Strijken etc zou ik smorgens doen. Sta zelf half 7 op maar zou dan bijv keer 6 uur opstaan. Nu strijk ik weinig en vouw veel op meteen uit de droger dus heb enkel wat shirts
Ik doe alleen wat echt moet. Vanmiddag even snel de toiletten gedaan en de badkamer met de Franse slag. Strijken deed ik al nooit, dus dat scheelt. Was pakken we wel even schoon uit de wasmand. Stofzuigen doe ik nu even niet, maar is ook niet echt nodig.
Respect voor de dames die een half uur eerder opstaan om te strijken. Dat gaat hier dus echt never nooit niet gebeuren
gewoon een beetje bijhouden, als ik naar de wc ben geweest doe ik een glorix doekje over de bril. Vaat meteen in de vaatwasser, en niet steeds in/uit lopen dan blijft het netjes. was vouw ik meteen vanaf de lijn netjes op en in de wasmanden. gelukkig heeft man vanaf vandaag vakantie en hoef ik niet zijn nette overhemden meteen te strijken . dweilen doe ik zondag of maandag wel weer.
Hier bijna de hele dag nog niets gedaan. Maar of ik doe het vroeg in de ochtend of later in de avond.. Woensdag is de hulp nog geweest, dus we hoeven enkel het hoognodige te doen. Enkel die strijk hè.. (Dan kon ik de hulp ook niet aan doen) gelukkig hebben enorm veel kleren (niet alles pas ik meer) maar we redden ons wel. Wordt een keertje nachtwerk. Deur open, ventilator aan, favoriete tv programma en hopen de kleine doorslaapt.
Gelukkig...ben ik toch niet de enige. Ik merk aan de reacties al dat het bij sommige oppaskindjes en vriendinnetjes van school anders is. Sowieso mbt buiten spelen. Kijk met erge warmte spelen de mijne tussen 12 en 15/16 ook binnen. Maar bv 23 graden en lekker zonnetje wordt hier gewoon buiten gespeeld. Vriendinnetje laatst wilde boven spelen en was best een beetje beledigd dat het niet mocht. Hier vragen ze er niet eens om...willen altijd buiten zijn
Voor zover mijn energie het toelaat doe ik alles voor 9 uur/half 10. Daarna is het klaar. Mannetje speelt in de ochtend altijd braaf in de box na het ontbijt.
Ik sta gewoon wat eerder op. Wil wel een schoon huis hebben. Strijken doe ik sowieso nooit dus dat scheelt. Maar verder wordt alles gewoon keurig bijgehouden. Moet ook wel met 2 katjes en klein baby'tje
Ik doe 's ochtends het meeste en alleen het hoognodige. Toilet, was die echt opgevouwen moest worden, aanrecht/vaatwasser/stofzuigen. Rest komt wel weer