huishouden en hitte.

Discussie in 'De lounge' gestart door Panda81, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soeza

soeza Niet meer actief

Huishouden? Daar heb ik een man voor :D

2. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

23 jul 2010
    5.439
    11
    38
    Vrouw
    Nederland
    Ellende! Ik probeer alles in beetjes te doen. Even zitten en dan weer wat... ben je helaas ook de hele dag bezig bah. Ben meestal iemand die het in één keer allemaal wil doen, maar is niet te doen.

De vloer plakt alleen aan elkaar brrr. Daar echt nog geen fut voor gehad om het te doen. Ik wordt helemaal lam van dit weer :(

3. mama013

mama013 Actief lid

19 jun 2012
    322
    0
    16
    T-013
    Zielig voor je zoontje dat hij niet tegen de warmte kan, sneu dat je liever dweilt dan dat je zoontje lekker thuis bij zijn mama mag zijn...

4. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Deel gewoon moet doen en anders savonds laat pf vroeg ijn de ochtend. Ik slaap sowieso slecht met dit weer

5. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Met dit weer strijk ik 's avonds buiten 😂 Verlengsnoer erbij, ipad erbij met mijn favoriete serie aan en strijken die hap! De andere klusjes gewoon 's ochtends meteen aanpakken, en niet te moeilijk doen...

6. coop75

coop75 Lid

14 dec 2013
    78
    40
    18
    Hier gaat het gewoon door. 3 kids en 2 honden, dus moet wel!! 2 pubers die niet wachten tot ze droog zijn uit het zwembad😀

7. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Na 3 dagen binnen niks gedaan te hebben was ik het ineens zat. In uur een flink doorwerken zweet over me rug kletterent heb ik de afwas gedaan gestofzuigd de was weggehangen en gevouwen 2 wasjes gedraaid de wc gepoetst en gedweilt. Zo nu doe ik weer niks tot maandag:D
    overdag is t hier binnen zo heet dan ga ik echt niet aan klusjes beginnen. En de afwas viel ook mee. Waren aantal x weg met eten en keertje brood en een salade.

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik doe dagelijks het sanitair, de was, zorgen dat het opgeruimd is en zorg dat de keuken netjes blijft. Man stofzuigt, dweilt en doet de vaatwasser als hij s'avonds thuis is. Dit kan ik op het moment niet door bekkeninstabiliteit maar anders had ik het zelf gedaan. Eventuele grotere klussen kijk ik per dag aan ivm de pijn die niet te voorspellen is.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Uhhh?? Hoezo sneu als mama even het huis schoon maakt, terwijl hij in een veilige omgeving is?

10. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ik doe de hele dag door iets… als ik in de tuin langs het hok loop (staat wasmachine) gooi ik meteen een was erin, als ik boven iets moet pakken, doe ik meteen ff snel opruimen..

Als ik in de keuken ben , ruim ik vaatwasser even uit en in..

maar alles zeer verspreid over de dag. Het is hier nu al niet te harden man en het is nog maar 10 uur.. dus vandaag ga ik zo weinig mogelijk doen: alleen in mn zwembad hangen :p

11. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Snap deze uitspraak ook niet. Van de week ook een halve dag gewerkt en mijn zoontje ook smiddags ook kdv gehad en hij had het me toch leuk daar. Heerlijk met water en andere kindjes gespeeld! Binnenkort gaat hij ook een dag extra (inhaaldag) zodat wij de caravan etc in kunnen pakken. Hij heeft het op kdv dan leuker dan thuis waar papa en mama druk zijn.

12. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Om half 8 opgestaan en alles gepoetst beneden , was gedaan .
    Strijken doe ik deze week als het wat koeler is...
    Zweet me een ongeluk haha

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

jeemineetje hey, wat een vreselijk reactie…. Om te kotsen, sorry dat ik het zeg………
    Met die hitte is het toch heerlijk als je kind zich even ergens anders kan vermaken? En je even tijd voor jezelf hebt?

Ik ben met beide het eerste jaar bewust thuis gebleven, maar na een jaar gingen ze beide 2 dagen per week naar het KDV. Zielig? nee hoor want ze zijn er ongelooflijk sociaal van geworden en ik kreeg ze soms niet eens mee naar huis. En ik kon dan even heerlijk iets voor mijzelf doen, piano spelen, zingen, winkelen, sporten.

Dus hou ff op met je zielige gedrag door iemand een schuldgevoel aan te praten……… dat jij 24/7 boven op je kind wil zitten hoeft niet per definitie te betekenen dat dat beter is voor het kind.

Amen

14. Tonks

Tonks Bekend lid

5 jul 2014
    519
    53
    28
    Het huishouden is hier wat vroeger aan de beurt met deze hitte. Maar ik ga nu niet uitgebreid lopen poetsen. Wel alles gewoon netjes houden dat scheelt al een hoop. En de was.... ik ga ervan uit dat die er maandag ook nog wel ligt:D

15. muis26

muis26 Fanatiek lid

Ohhhhh ik hoop juist dat ie maandag weg is die was :p hahahahaha zo uit zichzelf verdwenen

16. tuc

tuc Niet meer actief

Ik snap de opmerking van mama013 wel omdat er bij staat dat het kindje niet goed tegen de warmte kan. De meeste kdv's zijn gewoon loeiheet...en de opmerking: dan is het goed als iemand anders op hem let.
    Natuurlijk is het kdv leuk voor kindjes die er tegen kunnen. Maar een kindje wat er niet tegen kan terwijl papa of mama thuis is....nee dat begrijp ik ook niet zo.

17. muis26

muis26 Fanatiek lid

En thuis is het net zo heet, dus ik zie het verschil niet.
    En trouwens niet alle KDV zijn heet. Die van ons zat lekker in het bos, waar de hele dag schaduw op het speelplein was. Ze speelden daar met water en zand, en het was daar stukken beter vertoeven in de zomer dan thuis.

18. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Eigenlijk zoals altijd gewoon bijhouden. Ben ik op de wc, gaat daar een doekje overheen (wegwerp) en wat chloor in de pot. Badkamer/keuken idem dito. Zowel boven als beneden staat een bezem die er dan even doorheen gaat. De was is nu niet nodig, schone kleding in overvloed. Strijken alleen als het nodig is en aangezien we geen blousen dragen nu, is dat ook niet nodig.

19. lies276

lies276 Niet meer actief

gelukkig heb ik hier net de grote schoonmaak afgerond, afgelopen dinsdag, dus echt vies zal het hier niet zomaar zijn.
    Elke dag doe ik 1 ding ( badkamer, wc, auto wassen,enz.) maar dan s avonds na 21.30 uur.
    Strijken doe ik nu niet.
    We geabbelen alles gewoon weer uit de wasmand met schone kleren, dus de stapel valt hier reuze mee:D

20. mumija

mumija Niet meer actief

De was valt hier ook reuze mee eigenlijk. Doordat alles zo droog is buiten, kan veel zo weer gebruikt worden. Doe er wat wasverzachter bij en ik haal het meteen weer af zodra het droog is, dan heb je bijna geen kreukels.

Wc's houd ik gewoon bij en ik stofzuig 's morgens vroeg. Verder probeer ik ook tenminste 1 ding per dag aan te pakken en ik swiffer wat af, lekker makkelijk haha.

Alleen de badkamer moet nodig aangepakt worden..iemand zin??:p

Deel Deze Pagina