Ik ben ook geen echte huisvrouw, maar houd alles wel dagelijks bij (beneden) Beneden wordt er 1x per dag gestofzuigd en gedweild, doekje over de tafel, doekje door de wc en dagelijks de afwas die ik laat uitlekken, nadroog en dan de kast in schuif. Speelgoed slingert her en der ook rond en tussen de bedrijven door wordt het opgeruimd. We hebben wel een hele, maar nog niet kind vriendelijke tuin. Die is deze zomer pas klaar. De boven verdieping daarin tegen Strijken doe ik alleen waar nodig, rest ligt op zolder in de wasmand. Stofzuigen 1x per week Trap 1x per week Zolang mijn zoon niet met vieze plakkerige, zwarte kleren thuis komt vind ik alles prima. Erger dan m'n schoonmoeder kan ik me niet voorstellen. Hij heeft daar 3 jaar geleden (nu geen/weinig contact) gespeelt. Zijn knieën waren zwart, plakkerig en harig van de hond. De neus van zn schoenen idem. Maar goed, daar wordt dan ook npoit goed schoon gemaakt en het dweil water staat rustig 3 maanden in de woonkamer en er wordt 3 maanden gedweild met het zelfde vieze water.
Ik ben hetzelfde als ts. Ik probeer echt om regelmatig ons huis minder rommelig te maken, maar word ook echt tegen gewerkt door de anderen in huis. En word ook ern beetje zenuwachtig van speeldates. Gelukkig is mijn man wel bereid even te zuigen als ik hem dat vraag voor een speeldate, maar het houdt allemaal echt niet over.
Hallo ts, Ik voel helemaal met je mee! Zelf ben ik niet in staat om alles altijd spik en span te hebben maar heb wel veel aan de huishoud tips gehad die in de lounche worden besproken. Zo heb ik onder andere de tip gelezen om elke dag even met een wasmand door het huis te gaan en alle troepjes erin te verzamelen en die op te ruimen Zo leren wij ook dat gebruikte speelgoed weer opgeruimd word. Natuurlijk blijft er altijd wat liggen maar er moet ook geleefd worden. Toen wij net ouders waren was het hier een bende En dan vooral kleren en troepjes Wat naar boven moet leg ik op de trap en neem het gelijk mee naar boven als ik naar boven ga Savonds na het eten maken we samen de keuken aan de kant Wegwerp doekjes heb ik altijd bij de hand om eventueel even wat vlekken weg te poetsen. En wat ook super erg helpt is een handig opbergsysteem En wat betreft het speel kindje Kindjes zien echt de troep niet! Ze zijn er om te spelen! En ouders begrijpen ook wel dat een gezin niet altijd spik en span is. Als het maar toonbaar is
Ik heb geen tijd om het spic en span te hebben, maar over het algemeen is het hier wel schoon. Niet altijd opgeruimd, maar wat wil je met kinderen in huis? Ik schaam me daar niet voor, ik werk gewoon, vriend werkt gewoon. Logisch dat het hier niet zo netjes is als bij die ene schoolmoeder of vader die wel thuis is.