keukenkastjes soppen? Neuh, dat doe ik eigenlijk niet, ja, als ik iets zie zitten dan poets ik het er snel vanaf, dikke doei... De keuken wordt hier (met mazzel) 1 keer per jaar helemaal gesopt... meer dan genoeg. @Chebu: Ja, DAT ga ik op mijn verlanglijstje zetten voor de Sint
Hier zit er ook voor geen meter regelmaat in. De was doen we als er genoeg is om een trommel vol te hebben en de afwas doen we (bijna) elke dag. Stofzuigen zo'n 2x per week en de wc als t nodig is. De rest van de klusjes doen we als het nodig is en er tijd voor is. T is dat het nodig is/moet, maar in vind schoonmaken echt zo zonde van mn tijd en moeite. Je maakt de wc schoon, en 10 minuten later heeft er al weer iemand zitten p**pen. Tja daar ging je schone wc. Met stofzuigen net zo, t blijft nooit schoon....... Nu de nesteldrang komt, ben ik trouwens we meer aan t schoonmaken en opruimen Wat dat betreft zou die nesteldrang wel mogen blijven als onze uk eruit is
meteen als ik op sta doe ik eerst na het douchen de wc en wasbakken en kranen oppoetsen, dit duurt alles bij elkaar misschien 15/20 min dan ga ik na het ontbijt stofzuigen en dweilen, dit duurt bij elkaar 1 uur. na het warme eten en als de kleine op bed ligt doe ik de afwas, de keukenkastjes van buiten, het gasfornuis, de tegeltjes en het aanrecht, dat duurt bij elkaar inclusief de afwas misschien een half uur tot 1 uur (hangt af van de hoeveelheid afwas) dan als de keuken schoon is maak ik een sopje en dan doe ik alle oppervlakken van boven af met een nat doekje, dit duurt 15/20 minuten tussendoor draai ik de wasjes en vouw ik droge was op alles bij elkaar ben ik dus dagelijks gemiddeld 2,5 tot 3 uur bezig met huishouden, niet teveel voor een dagelijks schoon en fris huisje toch? a;s ik de badkamer en keuken een grote beurt geef duurt het wel langer en als ik de bedden om de dag verschoon komt er ongeveer een half uurtje bij maar dan neem ik ook meteen de slaapkamer meubels mee van buiten en boven (kasten en bedranden en zo)
@Bellina, jeutje! *slecht gevoel over huishouden hier. Gaat op de lijst met goede voornemens voor 2009*
Wij hebben een heel mooi schema, namelijk iedere vrijdag komt de poetshulp Van boven tot beneden stoft, stofzuigt en dweilt ze, badkamer en wc's worden schoongemaakt en iedere week doet ze iets extra's in de vorm van plinten afstoffen, ramen lapen, keukenkastjes etc. We doen dus zelf erg weinig tussendoor een keer de stofzuiger erdoor, natuurlijk wasje draaien en bedden verschonen, maar meer ook niet. En dat bevalt heel goed!
nou we gaan binnenkort (over 3 weken) verhuizen en dat wordt een groter huis met ook best wat ramen en als ik ergens een hekel aan heb is het ramen lappen dus denk dat ik dan een meisje neem die sowieso de ramen komt lappen en ook elke week de badkamer en keuken doet, vindt dat namelijk nou niet echt de leukste dingen die wekelijks terug komen
@ Bellina, dan is t maar goed dat je niet aan t werk bent anders zou je dag wel heel vol zitten Vind het wel knap van je hoor, zoveel dicipline!
@ bellina: Denk dat ik zelfs als mijn lijf goed was dat niet zou volhouden.maar al jij je er lekker bij voelt. prima toch. En sorry maar vind je eens per 2 dagen de bedden verschonen niet een beetje veel? ik wel nl. maar dat kan aan mij liggen.
Ik had nooit regelmaat en nu mijn dochtertje nog zo klein is kan ik ook weinig plannen. Dus die regelmaat in het huishouden laat ik lekker zitten. Wassen probeer ik wel om de dag te doen want dat gaat best hard met zo'n kleintje. Maar is meestal maar 1 wasje en doe dan vooral haar kleertjes. De rest is voor het weekend. Stofzuigen wel om de dag nu en de keuken dweilen ook om de dag. De rest doe ik als het nodig is. Wel elke dag koken en de vaatwasser laten draaien; aanrecht en gasfornuis schoonmaken, nieuwe vaatdoek en handdoek neerleggen,etc.
ik geloof dat iedereen die ik ken me gek veklaard en het overdreven vinden maar ik vindt het heerlijk om in een lekker fris bedje te liggen vindt het zelfs met luchten na twee dagen al naar slaap ruiken en dan moet het eraf van mij
Dat heeft mijn vriend nou ook, die wil ook altijd een lekker fris bedje. Dan doe maar lekker zelf verschonen dan, zo vaak je wilt. Maar dat gebeurt natuurlijk niet Vind ie t dus niet lekker genoeg om dat ervoor over te hebben. Lekker makkelijk, zou wil ik ook wel elke dag een fris bedje, als t voor mij gedaan wordt En w.b. de bedden van mijn (grote) kinderen, die worden ook soms lang niet gedaan. Hun moeten t eraf halen, ik was en droog het en ze moeten t er zelf weer op doen. Als ze daar te lam voor zijn, tja...dan hebben ze geen schoon bed.
Om de dag je bed verschonen? Ik voel me een enorme viespeuk ineens... 8-[ oh, ik ben spuit 11 zie ik, loop een paginaatje of wat achter..
haha als jij het lekker en geen probleem vind prima toch. Ik zou gek worden maar goed dat ben ik. hihi
ik doe elke dag de keuken en de vaat, de was, stofzuigen en stoffen waarnodig. tafels afnemen, de rest doe eens in twee weken grondi(zaterdag)omdat ik ook eens in de twee week een hulp heb. De rekening en administratie eens in de twee weken
de wc doe ik elke dag, stofzuigen 1x per week. stijken als dit nodig is. verder natuurlijk de keuken na het koken. dweilen smorgens en voor het slapen gaan. stoffen, badkamer, koelkast etc wanneer ik tijd heb.
Ik heb sowieso geen vaste dagen voor bepaalde dingen. Stofzuigen doe ik meestal 1-2 keer per week en de badkamer en wc probeer ik ook eens in de week goed te doen. En verder is het maar net hoeveel zin ik heb. Vaak heb ik wilde plannen net zoals vandaag ik zou gaan strijken maar is nog steeds niet gebeurd pfff Als ik eenmaal aan het opruimen/schoonmaken ben kan ik vaak ook niet meer stoppen.