huishouden, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb geen vaste dagen voor de taken. Sommige dingen doe ik elke dag (wc, stoffen, zuigen, de was, koken, etc.) en andere dingen doe ik gewoon als ik eraan toe kom of als ik er "zin" in heb.

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    De afspraak hier is:
    Ik doe de benedenverdieping en mijn man de bovenverdieping.
    En wanneer en hoevaak enzo: dat zoeken we lekker zelf uit.
    We hadden eerst een hulp, maar dat is ook niet altijd rozengeur en maneschijn helaas.

3. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    :) Dat gevoel herken ik nou helemaal!

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

Als ik moet werken, doe ik niets. Behalve 's avonds koken en op de bank zitten met de man :D

Als ik wel thuis ben, doe ik de was, keuken een beetje schoonmaken, de wc schoonmaken en stofzuigen beneden en dweilen in de keuken en de badkamer. Ook effe de tafel en vensterbank en kast afdoen en kleren en kleertjes overal opruimen.

En ben er max. een uurtje mee bezig. Hou mijn huis erg leeg, dat scheelt veel werk kwa poetsen. Verder bewaar ik alleen dingen die ik echt nodig heb, gooi ik kleren of in de was, of ik hang ze terug (meteen), zet alles meteen in de vaatwasser, hou max drie speeltjes van Lena beneden en ruim de rest op. En 's avonds voor we naar bed gaan ruim ik effe koffiekopjes, flesjes en bierblikjes op. Moet zeggen dat het een berg relaxed gevoel is om dan in de ochtend beneden te komen en alles is heerlijk opgeruimd. :D

5. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    woensdag en zaterdag ga ik altijd als een wervelstorm door het huis.
    En nu er n og geen kids zijn heb ik zoiets ach dweilen en stofzuigen kan morgen ook nog wel ;)
    Tja soms is het hier erg schoon en soms is het net of er een bom ontploft is maarja het huis is er voor mij en ik niet voor het huis hoor.

Bedden verschonen zou ik ook het liefst elke dag doen hoor ik vind het ook heerlijk als het nog fris is.
    Helaas heb ik er de tijd en energie niet voor en haat ik het om te doen dus 1 keer per week is prima .

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat wij proberen te doen, is om elke dag allebei een uurtje aan het huishouden te besteden als Eva in bed ligt. Het is ook wel lekker om met z'n 2-en even bezig te zijn (behalve op dinsdag en vrijdagavond, dan is mijn vriend niet thuis). En dan zijn we rond 20u klaar en hebben we nog de hele avond.
    De was doe ik er overdag in als Eva slaapt en dan 's avonds ophangen/in de droger. Opvouwen doe ik samen met Eva op ons bed (Eva plukt het uit de wasmand en ik vouw het dan op ;)). Wij sorteren de was meteen in verschillende bakken.
    Vegen/stofzuigen doen we 2x per week, de wc ook zoiets en de keuken elke dag even. Bedden verschonen we 1 keer per week.
    De woonkamer is eigenlijk altijd opgeruimd, behalve dan als Eva aan het spelen is, dan ligt de vloer vol met speelgoed ;). Maar dat ruim ik tussendoor ook vaak op.
    Dingen als ramen lappen gebeurt hier te weinig, tenminste, ik vind het niet zo belangrijk.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik doe soms een wedstrijdje tegen Thijmen, wie is sneller: mama die de legoblokjes in de doos doet of Thijmen die ze er weer uit haalt.....haha..... tot nu toe staan we gelijk :)

Huishouden is hier trouwens ook chaos, ik probeer iedere dag de afwas en de keuken te doen en een beetje opruimen maar verder.... als ik tijd heb :) Ramen lappen heb ik zelfs nog nooit gedaan hier (schaam...)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    De ene dag beneden schoonmaken en de andere dag boven.

Elke dag vegen of stofzuigen. Elke dag bed opmaken, elke dag koken, elke dag keuken schoonmaken.

We hebben boven en beneden een wc, dus om de dag worden die schoongemaakt.

De was doe ik wanneer er een bultje ligt dat ik moet opvouwen.

De ramen doe ik per kwartaal ( dat doe ik dus echt niet vaak, rotwerk)

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik doe alles als mijn zoontje wakker is. de ene dag beneden, de andere dag boven. hij gaat overal mee naartoe. hij slaapt niet veel overdag dus dit is het makkelijkste.

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Hier ook TOTAAL geen schema! We (lees: ik) probeer om de andere dag te swifferen. Eén keer per week wordt er gestofzuigd. Om de 2-3 weken wordt er gedweild en afgestofd. De keuken wordt mee schoongemaakt als er afgewassen wordt (is dagelijks). Bedden worden om de 2 weken verschoond. In het weekend wordt er gewassen. Strijken doe ik 1x/week als er een volle mand staat.
    Opruimen gebeurt iedere dag. Het is hier niet zooo rommelig. ;)
    Administratie gebeurt 1x/maand wanneer onze lonen gestort zijn.

Wij werken allebei voltijds en zijn dus weinig thuis, ik werk dan ook nog eens in shiften en heb geen zin om voor m'n late dienst nog te poetsen! Geef er niet echt om... :oops:

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    stofzuigen doen we hier iedere dag en dweilen ook.... boven en beneden... moet wel met drie grote honden... vind als je honden hebt moet je net even stapje harder doen om je huis schoon te maken...
    maar ik heb het er voor over hoor...

strijken doe ik als de was droog is en er strijkwas is (das dus altijd met 2 ns uniformen in huis)

wassen doe ik om de dag en dan gaat het de droger in of hang ik het op zodra het droog is vouw ik het meteen op

eten koken iedere dag! geen kante en klare meuk hier in huis

wc schoonmaken dagelijks

badkamer 1x in de week

en ramenlappen komen ze lekker doen

12. MamaUk

MamaUk Niet meer actief

nou moet ik het toch echt kwijt hoor...

iedere keer als ik het onderwerp van dit topic lees, voel ik me schuldig!

Ohja, huishouden, moet ook nog! :oops: :oops:

maar goed... het is hier dus ook niet altijd even netjes, al helemaal geen schema!
    net hoe het uitkomt!

13. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ja meis ieder zijn eigen ding toch? schuldig hoef je je niet te voelen, je moet er zelf in leven... das makkelijk zat ;)

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nou toen wij nog met zijn tweeen waren deed ik alles ook wanneer ik er zin in had.

Maar goed, een hond verhaart en een kind speelt en leeft in het huis, dus we moeten nu wel.

15. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik werk op dinsdag en donderdag. Ik poets dus alle andere dagen, maandag doe ik bijna het hele huis incl was strijken en wassen. Woensdag ook, en vrijdag ietsje minder, maar ik zorg altijd dat het huis spik en span is voor het weekend zodat we het weekend samen hebben. Bij ons is het ook altijd schoon, ik dweil niet zo heel vaak, alleen nadat we bezoek hebben gehad, wij lopen namelijk niet met schoenen binnen en bezoek doet dit wel, daarna dweil ik altijd effe.

16. Karoliene

Karoliene Actief lid

15 jul 2008
    105
    0
    0
    Sales engineer Spare parts
    Cuijk
    hoi,

Ik werk 6 dagen in de week en doe alles smorgens vroeg. Ik sta wat eerder op en ren als een wervelwind door de hut. Mijn vriend wil nog wel eens klusjes doen op de zaterdag. En als hij op een zondag weggaat dan doe ik ook het een en ander. Ach het is planwerk toch?

17. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Hier ook totaal geen regelmaat, kan me ook moeilijk toe zetten...

Ben zo`n persoon die alles moet uitstellen :rolleyes: en stiekem erger ik me dan aan mezelf, maar het is gewoon een slechte eigenschap ondanks dat ik me ervan bewust ben krijg ik het er niet uit.

Het is hier verder niet vies alles gebeurt wel maar altijd met uitstel en niet op het moment dat ik het in mijn kop had eigenlijk...

Even over het bed opmaken dat gebeurt hier 1x in de maand heb er wel zo`n hekel aan.

18. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    hier is het ook een chaos hoor.. ook geen vast rooster.. heb ik wel is gedaan hoor, gewoon dingen opgeschreven bij elke dag dat ik moet doen.. maar ik hielt me er toch niet aan :) dus nu doe ik gewoon van alles door elkaar.. wanneer het nodig is haha ohja en het bed opmaken doe ik ook maar 1x in de 3/4 weken..

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hier zit er ook niet echt een regelmaat in. Ik ben op vrijdagmiddag vrij dus probeer ik dan wat te doen maar de afgelopen weken 'zit' ik meer hier haha.
    Meestal even elke vrijdag dus en anders 1x in de 2 weken, stoffen (met swiffer) stofzuigen en dweilen, de wc's bijna ieder week, de keuken iedere dag (als ik gekookt hebt en alles in de vaatwasser heb gezet pak ik de keuken even snel mee) De douche 1 x per maand ofzo...maar dat doe ik meestal onder het douchen haha :oops: Bed maak ik wel elke dag op en verschoon het om de 3 weken ofzo.
    Wassen doe ik bijna ieder weekend en strijken ook. Mijn ventje voetbalt, dus 3 x per week trainingsspullen (die ook echt niet kunnen blijven liggen..pff stinkt) en hij heeft een kantoor baan dus iedere dag strak in pak en 3x per week schoon spul aan. En natuurlijk nog van mezelf hihi.
    Wij hebben alleen een prairiehondje ( knaagdier/grondeekhoorn-achtig ) en die is gelukkig heel netjes dus van hem hebben we niet veel troep qua stof.

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

pfff gelukkig herkenbaar! zo om de dag even stofzuigen. boven 1x per week. badkamer 1x in de week doekje over de wastafel plank etc. 1 x in de zoveel tijd grote beurt. wc regelmatig even een nat doekje over de bril pot etc. scheut chloor erin. was houd ik wel goed bij. strijk zo weinig mogelijk aleen wat echt moet. geen hekel aan maar tijd tekort. dweilen als er bezoek is binnen geweest met schoenen. stoffen 1 x in de week. koken elke dag. keuken elke dag met een doekje.

Deel Deze Pagina