huishouden, hoe doen jullie dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Foxter, 23 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    Nou hier zit er ook geen structuur in. Ik ruim meestal op zodra ik mij ga storen aan de troep. Speelgoed gaat elke avond weer op zijn plek om de volgende ochtend weer net zo snel door de kamer te worden geslingerd. Ik probeer elke avond het aanrecht leeg en schoon te krijgen maar soms totaal geen zin meer in. Met de was loop ik meestal achter. Ik verbaas mij er altijd over dat als mijn moeder hier geweest is wel alles gebeurd. Die lijkt ook de hele tijd te rennen. Ik ga mij dan alweer schuldig voelen voor het feit dat ik zo'n slechte huisvrouw ben. Mijn ramen ehm zijn tot op heden alleen nog door mijn moeder schoon gemaakt. Ja ik weet het 'schandalig', maar kan nog steeds naar buiten kijken dus who cares.

2. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Ik ben een soort Monica van Friends 'schoonmaakfreak' - dus ben altijd wel aan het opruimen en schoonmaken.

Vind het wel vervelend dat het steeds zwaarder wordt door de zwangershap. Gelukkig houdt mijn vriend ook van schoon en helpt mee in het huishouden.

Mijn systeem: elke dag bijhouden, altijd nadruk op hygiene in keuken en wc en minstens 1x per week stofzuigen.

Ben blij dat ik geen huisdieren meer heb - ookal vind ik ze heel lief en leuk - want dan zou ik elke dag aan het stofzuigen zijn en dat vind ik zonde van m'n tijd.

3. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen

:) :) zo noemt mijn man me dus ook.
    Monicaaaaaaaaaa ben je weer aan het poetsen :)
    Ik hou niet van rommel, zodra het een rommel is kan ik niet stilzitten en begin ik te jeuken :( ja het is heel erg maar ik moet gewoon een opgeruimd huis hebben.
    Ik doe de wc iedere dag, iedere dag stofzuigen en gelijk even overal een schoonmaak doek overheen halen in de huiskamer.

Maar nu roep ik alweer een week dat ik de ramen moet zemen maar daar heb ik dan weer geen zin in :evil: ....

4. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    hier ook een monica

als me man belt hoort hij me altijd hijgen aan de tel omdat ik weer eens aan het poetsen ben

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb deze week erg weinig gedaan in huis.
    normaal gesproken doe ik wel wat meer in huis maar op dit moment kan ik me er niet toe zetten.

ik probeer wel iedere dag iets te doen.

vandaag heb ik mn kledingkast uitgemest. dat zijn dan weer van die dingen dat als ik eenmaal bezig ben ik het nog wel leuk vind ook.

net ff snel de keuken opgeruimd.
    ik moet mezelf gaan aanleren dat ik savonds de vaatwasser leeghaal als ie klaar is, dan heb ik niet de halve dag vaat op het aanrecht staan.

vanmorgen ook nog ff een swiffer door de woonkamer heengehaald en dat was het dan wel weer. (afgezien van de was)

de bedden doe ik iedere week.
    de wc 3x per week (waarvan 1x helemaal goed inc tegeltjes)
    de douche 1x per week
    en alyssa dr kamertje ook 1x per week.

de rest wil ik nog wel eens overslaan of verschuiven.

ik moet echt strenger voor mezelf zijn.
    misschien toch maar weer proberen om een rooster te maken.

liefs doris

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

tja, ben niet zo snel, heb bi. kon dus de hele dag wel ruimen en soppen. eigenlijk werd ik gek van mezelf. heb toen een geweldig gedicht gevonden en ben een beetje omgedraaid. het is bij mij schoon, maar niet persee netjes. de meisjes helpen bv met de was vouwen. gaat langzamer, en zo geweldig kunnen ze nog niet vouwen maar vind het ook gezelliger. :D

hier dus dat geweldige gedicht: ;)

Excuse This House

Some houses try to hide the fact
    That children shelter there.
    Ours boasts of it quite openly,
    The signs are every where.

For smears are on the windows,
    Little smudges on the doors;
    I should apologize I guess
    For toys strewn on the floor.

But I sat down with the children
    And we played and laughed and read,
    And if the doorbell doesn't shine,
    Their eyes will shine instead.

For when at times I'm forced to
    Choose the one job or the other,
    I want to be a housewife...
    But first I'll be a mother.

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wauw! Echt een heel mooie tekst! Ga hem opslaan en als ik ooit een kindje heb, hang ik het hier zeker op! ;)

8. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Iedere dag stofzuigen en dweilen.Iedere dag haal ik een doek je over de wc pot en het wastafeltje en kraan op vrijdag doe ik de hele wc incl tegeltjes en vloer.Badkamer doe ik eens per 6 weken grondig verder tussen door na iedere douchebeurt met een trekker de muren en vloer en haal dan gelijk ff een doekje over de kranen.
    Wassen doe ik wanneer er genoeg is.Dat kan de ene dag 3x zijn en dan een dag niet.Strijken is niet mijn hobby en wordt dan ook tot het oneindige uitgesteld waarvan ik dan weer spijt heb als ik die berg zie liggen :rolleyes:
    De ramen worden om de 8 weken aan de buitenkant gezeemd door de glazen wasser en dan doe ik zelf de binnen kanten.De keuken hou ik iedere dag wel een beetje bij en 1 a 2x per jaar gaan alle kastjes leeg.
    Dat was het wel zon beetje denk ik

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik heb geen vaste dagen

mijn vriend doet het elke dag haha

Deel Deze Pagina