lastig hoe om te gaan met visite

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door casedy, 12 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    hey meiden

fff een vraagje hoe jullie dat doen.
    Onze zoon is nu iets meer als 2 weken.
    Als er kraamvisite komt gebeurt het vaak dat onze zoon nog slaapt.
    Ik heb dan zoiets van laat hem lekker slapen.'
    Maar voel me toch een beetje bezwaard ze komen toch op visite om de kleine te zien.
    Wat ik dan vaak doe is dat ze fff boven het bedje mogen kijken terwijl hij slaapt.

Maar ik kan van mezelf altijd herinneren dat als ik op visite ging dat ik altijd het kindje vast mocht houden.'
    En dat ze altijd super zoet waren.
    als mijn zoontje wakker is huilt het meestal.

Hoe doen jullie dat toch.

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Heel stil in de wieg laten kijken en dan weer naar beneden.

3. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Ik liet hem hier beneden in de box slapen dan en dan konden ze er mooi naar kijken :) . Met wel als bijkomend voordeel dat mijn zoontje tot nu toe echt overal doorheen slaapt (bel, geblaf hond, stofzuiger enz).

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat slapen in de box zou je ff uit kunnen proberen, maar het kan ook gewoon zijn dat jouw zoontje die rust op z'n eigen kamertje echt nodig heeft en dan gaat hij toch echt voor op de belangen van de visite, of niet? ;)
    Niet te druk over maken, het merendeel van je visite zal zich er vast niet zo druk over maken als jij nu doet, :)

5. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik maak mn zoontje voor niemand wakker!
    Vaak laat ik de visite weten wanneer hij wakker is en zijn fles krijgt, dan kunnen ze zelf kiezen of ze op dat moment willen komen, of niet.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik zou zeker voor de visite m'n kind niet in de box laten slapen hoor, gewoon lekker in zijn bedje laten liggen en de visite even stilletjes laten kijken. Jammer dat ze hem niet vast kunnen houden op dat moment, maar belang van het kindje gaat voor. Het is geen pop die je te pas en te onpas op kan pakken. Voel je niet schuldig, ik denk dat iedereen daar wel begrip voor heeft hoor ;)

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kan me juist herinneren dat ik vaak ook even in het wiegje/ledikantje mocht kijken als we op kraamvisite waren. Lijkt me ook logisch en prima. Je gaat een kind toch niet steeds uit zijn bedje pakken omdat de kraamvisite bepaalde rechten opeist?

8. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje nooit speciaal voor visite wakker gemaakt.
    Vooral omdat in het begin nog geen ritme is konden wij niet altijd op de tijden afspreken dat hij wakker was want dat wisten we niet. Ik zei er altijd eerlijk bij dat ik hoopte dat hij wakker was als ze langskwamen. En heel vaak was hij niet wakker en werd ook niet wakker tijdens hun verblijf. Dan keken ze boven in zijn ledikant en was het ook goed. Iedereen begreep het heel goed.
    Heb hem dus nooit bewust in de box laten slapen voor de visite.

9. casedy

casedy Actief lid

25 feb 2007
    256
    0
    0
    Dat doe ik nu dus ook.
    De ene keer is ie wakker en de andere keer kijken ze maar fff boven de ledikant.
    Voel me er niet echt schuldig meer over moest er gewoon fff aan wennen denk ik :)

10. Niet meer actief

Dat vind ik dus ook moeilijk... ten eerste wil ik mijn kleintje niet eens dehele tijd laten vasthouden en ten tweede ik ga hem niet constant eruit halen als er iemand is... maar vind het van de ene kant ook wel weer lullig als bijv. mijn kleine nichtjes er zijn en ik wete dat ze erop aan het azen zijn om die kleine vast te houden..

Tot nu toe doe ik het niet, laat ik die kleine gewoon liggen.. mogen ze even boven het wiegje kijken en daarna gewoon weer weg.. jammer maar helaas!

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

gefeliciteerd! je bent bevallen!

12. Niet meer actief

Jaaa Merle hij is er eindelijk :D het is ZO geweldig!

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik liet noa ook in de box slapen...nu sliep ze toch vaak overdag in de box in het hele begin...had ik een voedingskussen in de box liggen...nou dat ging perfect....in het begin werd ze namelijk erg vaak wakker en ik vond het ook prettig dat ik haar gewoon goed in de gaten kon houden, en de isite kon haar zo ook goed bekijken...ik maakte haar niet wakker voor vasthouden ofzo..doordat ze in het begin veel beneden heeft geslapen, slaapt ze nu overal doorheen, en is gewend aan roemoerigheid. Na denk 2 of 3 weken heb ik haar overdag ook in haar bedje gelegd...(als ik trouwens een dutje ging doen smiddags dan legde ik haar ook in haar bedje)

14. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben de kinderwagenbak in de box staan.
    Hierin slaapt ze overdag en s'nachts in haar ledikantje op haar kamer.
    Ik maak haar niet speciaal wakker voor visite, maar veel van de visite heeft haar wel wakker gezien...omdat ze net de fles moest/of net de fles had gehad.
    Onze meid slaapt ook overal doorheen, dat is het voordeel van beneden laten slapen...ze wennen meteen aan allerlei geluiden.

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    heb mijn meid ook altijd laten liggen...ze mochten natuurlijk wel even kijken!
    ik ga haar rust echt niet verstoren om ze in de box te laten slapen omdat er (kraam)visite komt, helaas dan maar.

dat overal doorheen slapen deed ze hier ook gelukkig maar heb haar niks aangeleerd :D ging vanzelf

16. maar hoe doe je het dan als je borstvoeding geeft?
    ik wil wel bv geven maar heb geen zin dat de visiete daar bij zit.
    moeten ze dan beneden in de kamer wachten?

17. Amom22

Amom22 Niet meer actief

poeh nou zou kindje gewoon laten slapen hoor, kindje gaat voor bezoek! Anders komen ze toch nog een keer?

Ik heb bij sommigen wel bv gegeven als het bijv alleen vrouwen waren (met de kleine lukt het meestal nog niet echt om het heel "stiekem" te doen) of ik heb gezegd dat ze ff ergens anders kunnen wachten met man...zodat ze zich niet vervelen.

18. ... buiten op de stoep wachten..? :)

Is het raar om te zeggen dat ze in de woonkamer kunnen zitten en dat je ze later haalt om even naar de baby te kijken?

19. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik heb de kleine altijd gewoon boven in het ledikantje laten liggen slapen... Al sliep mijn dochter niet veel ;)
    Maar slapen is slapen hier...

Ik nam zel wel eens mee naar boven dat ze even konden 'gluren'.... En ze hadden geluk als ze beneden in de kinderwagen of in de box lag te slapen...

Met bv (ja ik heb het een week uitgehouden hiihihih) deed ik dat gewoon boven terwijl de visite beneden zat... Ik kwam vanzelf wel naar beneden met de kleine meid... en de visite werd wel beziggehouden..

20. Amom22

Amom22 Niet meer actief

@rach denk dat je misschien wel vreemde reacties krijgt van sommigen, maar je moet doen wat je zelf het beste vind voor jou en kind en waar jij je prettig bij voelt en neit je bezoek.
    Anders geef je ze alvast beschuit met muisjes en koffie/thee en dump je je man erbij :D

Deel Deze Pagina