Tweede kindje geboren: waar blijft mijn kraamvisite?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Lientje, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Woensdag is ons zoontje geboren. Ik was al direct na de bevalling weer redelijk fit en kon dus niet wachten om hem aan iedereen te laten zien. Vorige keer bij mijn dochter kregen we gelijk een soort visite-invasie.

Maar nu.... waar blijft iedereen? Ik heb alleen nog maar directe familie op bezoek gehad, maar van vrienden en bekenden hoor ik zo weinig. Ik word er een beetje depri van (en dat heeft niets met babyblues te maken volgens mij)

Heb 70 kaartjes verstuurd, allemaal mensen die we toch gewoon goed kennen of familie. Herkent iemand dit? Is de tweede minder interessant voor de mensen? Want ik heb tot nu toe ook aanzienlijk minder felicitatiekaartjes gekregen.

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Allereerst van harte gefeliciteerd met je zoontje!
    Ik kan je vraag eigenlijk niet beantwoorden want ik heb zelf nog maar 1 kindje.
    Maar ik heb het hier wel eens vaker gelezen dat er bij de 2e niet enthausiast gereageert word als bij de 1e.
    Erg jammer!

Hoop dat je alsnog gezellige visite krijgt en lekker met je mannetje mag pronken!

Geniet van je kraamtijd!

Liefs Kiss

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    hai,
    alseerste natuurlijk ontzettend gefeli! Ik hoor van meerdere mensen dat het bij een 2e of meerder kindje het allemaal wat minder is.. Moet zeggen dat ik mezelf er ook wel schuldig aan gemaakt heb, niet bewust maar toevallig...
    Hmm, jammer, maar misschien komt het nog op gang (de stroom visite!)

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI...

Allereerst gefeliciteerd!

Ben nu zwanger van mn tweede... en heb ook gehoord dat de aandacht dan minder is...
    (ik vind het niet erg trouwens...)....

Merk tijdens deze zwangerschap al... dat ik minder kaarten heb gekregen... en dat de meeste mensen me nog niet eens via hyves gefeliciteerd hebben.....

Tja als je al een kindje hebt gehad, vinden ze de tweede niet meer zo'n wonder....
    (het is natuurlijk een net zo groot wonder!)...

Hoorde trouwens van een nicht dat er bij een derde kind bijna niemand meer komt!

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik heb wel wat felicitaties gehad via hyves, toch wel een stuk of 15 denk ik. Maar je gaat je een beetje voelen alsof je geen vrienden hebt, als er niemand is die eens belt om af te spreken. Ging ervan uit dat er bijvoorbeeld op zo'n zondag (met dit weer) wel mensen zouden bellen om eens te komen kijken, maar wederom niks.

6. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Heej Lientje, Gefeliciteerd met je zoontje!
    Ik hoor het idd vaker dat de interesse bij een tweede wat minder is of in elk geval later op gang komt.
    Probeer je het niet al te veel aan te trekken, maar juist deze extra tijd te genieten van je kleine man.
    Zelf vond ik mijn kraamtijd erg druk en wil het nu juist rustiger doen.

7. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Frusterend is dat he. Ik had dat dus zelfs al met de geboorte van mijn 1e! Ik weet wel dat ik bij de 2e extra selectief ga zijn met het sturen van de geboortekaartjes. Ik weet niet precies hoeveel er geweest zijn, maar als ik zeg dat ik 15 x kraambezoek heb gehad, zal dat nog aan de hoge kant zijn.
    En ik baalde daar zo van. Nog steeds eigenlijk! Elke geboorte is een wonder op zich. En zeker je eigen kindje, dat wil je maar wat graag aan de hele wereld laten zien.
    Probeer lekker van de tijd met je mannetje te genieten, en laat je maar lekker verwennen door de kraamhulp! Probeer je er niet te druk over te maken! Ik heb dat teveel gedaan, en daardoor minder van mijn wondertje kunnen genieten.

Gefeliciteerd nog!

8. SeRa24

SeRa24 Actief lid

10 okt 2008
    248
    0
    0
    heel herkenbaar!
    bij mijn eerste werd ik gek van de visite vooral de eerste week bij de tweede hebben we de eerste week alleen de kraamhulp en mn schoonouders gezien

wel erbij vermelden dat de eerste werd geboren in de zomer en t was mooi weer en vakantie tijd
    de tweede kwam voor de kerst dus dacht men dat het ook wel met de kerst gezien kon worden, dus hoefde men daar niet speciaal voor te komen

Op zich logische redenatie, van de andere kant vond ik dat natuurlijk helemaal niet zo leuk en had ook bij de tweede veel bezoek verwacht

Maar het schijnt meer voor te komen, bij de eerste is alles nog nieuw en de tweede, ja, dat is voor anderen niet zo''n groot wereldwonder als voor jezelf!

Gefeliciteerd en geniet lekker van de rust

9. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Hier ook zo geweest :confused:

Kan er nog woest om worden als ik eraan terugdenk!
    Bij de eerst hingen er tientallen kaarten door de woonkamer aan koorden, en bij Nilo...nou hooguit 20 kaarten gehad, terwijl wij
    ook haast 75 kaarten hadden verstuurd :(
    Sommige sms'de om ons te feliciteren...WAT BELACHELIJK! Kleine moeite om toch even een kaartje te kopen en op te sturen als je een geboortekaartje heb gekregen..een sms of telefoontje kan ik immers niet in zijn babyboek plakken :cry:

Maar het lijk wel of een volgend kind minder interessant is, triest he!

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Wat vervelend zeg! Hopelijk heb je toch kunnen genieten van je kraamdagen.

Weet eigenlijk niet zo goed wat te zeggen :cry:

11. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nou dat is ech belachelijk!
    Is toch een kwestie van fatsoen om een kaartje terug te sturen.... ik stuur altijd een kaartje.. ook als ik op bezoek ga... denk dan idd dat het ingeplakt kan worden voor de kleine...!
    maarja sommige mensen snappen dat niet hoor...!
    Hier wilde mensen die op hetzelfde adres wonen perse allebei een kaartje krijgen... (zoals bijvoorbeeld moeder + volwassen zoon) maar dan wel samen 1 kaartje terug sturen... Dat vind ik dan ook niet kloppen.....
    Heb trouwens nu al aardig geschrapt in de geboortekaartjes.... had er vorige keer 100 nu 70....!

12. Phemme

Phemme Actief lid

29 aug 2007
    452
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Ik zit na 4 maanden nog steeds te wachten :rolleyes: Tuurlijk zijn er wel wat mensen geweest, maar veel daarvan kwamen pas net voordat ik weer moest gaan werken en een nog groter deel is helemaal niet geweest. Heb me hier vreselijk aan geïrriteerd, alsof de tweede minder belangrijk is ofzo.

13. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Ieder kind dat geboren wordt is toch een wonder. Ik ben nu zwanger van de 2e en merk dat het ook minder aandacht heeft van iedereen. Mijn dochter is prematuur geboren en lag in het ziekenhuis. Ons kraambezoek kwam pas heel laat en was meer visite dan kraambezoek. Een week voor haar verjaardag kwamen de laatsten.

14. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    bij ons was dat ook zo bij de 2e, iedereen is wel geweest maar wel later. Bij Mert stonden ze dezelfde dag nog allemaal op de stoep, bij Helin een paar weken later, maar is niet erg, ze gunden ons onze rust omdat de zwangerschap niet zo heel goed was verlopen.

Uiteindelijk hebben we wel meer kaarten en cadeautjes gehad dan bij mert, alleen wel een aantal weken later. Dus het kan nog komen.

15. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik hoop dat het nog komt dan....

16. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Ow en ik vergat de felicitaties op Hyves :(
    In ieder geval ga ik voortaan ook heelll selectief te werk met het versturen van kaarten...het was toch iedere dag een teleurstelling
    als er geen kaartje in de bus lag :(
    Maar goed, hoe vaak krijg je tegenwoordig nog een kaartje met je verjaardag? Ook niet eigenlijk, alleen trouw van mijn ouders en schoonouders..alles gaat tegenwoordig per telefoon of internet, wel jammer want het maakt het zo ONpersoonlijk!

17. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha nou mijn moeder heeft 6 meiden ;)
    en kan je vertellen de eerste was het super druk... de 2e stuk minder bij de 3e nog minder.. de 4e werd het drukker bij de 5e was het helemaal super druk want ja 5 meiden zie je niet vaak ;)

en toen bij de 6e het namkomertje was het helemaal druk op het kraamfeest toen ;)

zelf zal ik het totaal neit erg vinden merk het nu ook de aandacht minder is maar ik geniet van de midnere aandacht ;)

18. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, en mensen zijn toch niet verplicht om altijd en overal maar even enthousiast over te zijn... Dat ben je zelf waarschijnlijk ook niet.
    Zo ga ik de ene keer wel naar iemands verjaardag, een andere keer niet: dat kan met van alles te maken hebben, hoeft helemaal niets van doen te hebben met hoe enthousiast ik ben over iemand(s verjaardag, enz.)
    Ik bedoel: vriendin van mij ging verhuizen, en ik wilde echt wel graag helpen, maar had er gewoon echt geen tijd voor. Helaas pindakaas... en gelukkig snapte zij dat ook wel.
    Niet te gauw persoonlijk maken...

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

nou zeg, dat is ook weer het andere uiterste... Ik kreeg bij mijn eerste zwangerschap heel veel kaarten en felicitaties. Ook al cadeautjes van mensen, voor d ekleine. Maar zij overleed tijdens de zwangerschap en toen kreeg ik ook veel kaartjes enzo, maar ons verlies kreeg toch minder aandacht, dna ik had verwacht. Toen ik tot onze grote vreugde, maar ook grote angst, zwanger raakte van de tweede, kreeg ik niet 1 kaartje! Serieus niet 1, niks, noppes, nada, terwijl mensen wel heel overdreven blij reageerden (en daarbij opnieuw ons verlies negeerden). Nu onze zoon geboren is, staan opeens hele volksstammen voor de deur, onaangekondigd en vaak zelfs zonder cadeautje (ja die komt later, want ik had geen tijd om op korte termijn een cadeau te kopen. Het gaat daar niet om, maar dan is het gewoon baby komen kijken uit egoïsme en niet voor de ander zeg maar plus, dat betekent dat je er te snel bij bent want wie gaat er na twee dagen bij de buurvrouw op kraamvisite als de band helemaal niet zo sterk is?). Maar dat contrast vind ik dus zo frappant... Ik ga het de volgende keer (als het weer kan en mag) heel anders doen!

20. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier ook minder aanloop dan bij de 1e. Echt jammer want ons 2e kindje is net zo bijzonder als de 1e.

Wel veel kaarten en veel felicitaties op Hyves, maar qua bezoek minder. En het kwam ook later op gang. De 1e 3 weken echt weinig visite gehad.

Deel Deze Pagina