Dan snap ik dat je dat uurtje eerder op niet ziet zitten. Bij mij was dat ipv 7 uur half 6 / 6 uur opstaan en dat vond ik al vroeg
Goedemorgen, Vandaag even wat langer in bed gebleven. Het is tenslotte vakantie. De wasmachine had ik met timer klaargezet gisteravond. Zojuist de was opgehangen. De bedden heb ik afgehaald en gaat zo de machine in. Wat ik vandaag verder doe: - Badkamer + toiletten een kleine beurt. - Boven goed stofzuigen. De kinderen halen alles onder hun bed (hoogslaper) en de bakken onder hun speeltafel weg zodat ik daar ook goed kan schoonmaken. - Met een sopje alle oppervlakken schoonmaken. Tafels, vensterbanken, kasten, nachtkastjes, buro's, mijn was opvouw tafel, bovenkanten wasmachine e.d.. Zowel boven als beneden. Dit kost maar een minuut of 20 en ik doe dit 2x per week. Alles blijft hierdoor opgeruimd en schoon. Denk dat ik hiermee een dik uur uur bezig ben. Vanmiddag iets leuks doen met de kinderen. Maar nu eerst de vaatwasser legen.
Onze knaller van een kraamverzorgster is sinds zaterdag weg... Ze deed het allemaal zo strak en geordend. Heerlijk! Mens naar mijn hart. Het is even anders met twee kids, maar ik probeer uit alle macht het op te pakken zoals zij dat in ons huis deed. Heb gisteravond 3 wasjes weggevouwen en alle bedden verschoond. Vandaag hebben we een beetje een rust-dagje, hoewel ik wel al gedoucht heb met de baby en haar en mezelf in schone kleren heb gestoken. Ik heb de vaat gedaan en een wasje overgeheveld naar de droger. Straks beneden even stofzuigen en de toiletten poetsen. Ben officieel nog kraamvrouw, maar ik zou het niet uit kunnen staan dat het huishouden nu versloft nu we de kraamweek doorzijn.
Heb verse soep gemaakt en een stoofpotje Dus nu aan de slag !ff alles afnemen zuigen de was vouwen en ff liggen ben doodmoe En zie dalijk wel weer verder
Hier vandaag nog helemaal niks gedaan Vanochtend met beide jongens naar de huisarts geweest en een belangrijk telefoontje gepleegd. Nu even thuis ontbijten, tassen pakken ed en dan zo de jongens naar mijn moeder brengen want ikzelf moet ook naar de dokter. Vanmiddag bij thuiskomst staat er wel genoeg gepland, verwacht ongeveer 1 a 1,5 uur bezig te zijn; Bedden afhalen, beddengoed wassen en ophangen, nieuw beddengoed op bed. Sanitair doen. Dagelijkse was. Koken, keuken opruimen, vaatwasser uitladen. Hele huis opruimen, stofzuigen en dweilen.
Hier vanmorgen de wc's gedaan en gestofzuigd. 3e Was zit in de machine en we hebben boodschappen gedaan. Vanmiddag nog een keer stofzuigen. De was verder doen en koken.
Vandaag al goed bezig, maar de kleine dame sliep dan ook eindelijk eens lang, 2,5 uur ipv 25 min. Had gister de kookplaat niet meer gedaan, dus die vandaag gedaan. De oven heeft een grote beurt gehad, evenals de bestekla. Verder 2 wassen gedraaid, 1 opgehangen en 1 in de droger. Boven gestoft en gezogen, muv de babykamer want die was nog bezet. Straks gaat even de kruimeldief onder de tafel door, want mn oudste mocht hagelslag op brood. Daarna gaat hij naar bed en doe ik nog een doekje over de eettafel en het aanrecht, ruim de vaatwasser uit en bereid ik het eten voor. Als de kleine dame straks nog goed slaapt ga ik zelf ook even slapen, slaap al een paar nachten tussen de 4 en 6 uur doordat de kinderen slecht slapen. Als ze besluit een hazeslaapje te doen dan ga ik even met haar spelen en even strijken of de was vouwen. Na het slapen van mn zoontje gaan we nog een boodschap doen. En vanavond de oudste in bad. Ook moet ik nog spullen klaar leggen omdat we een weekje weg gaan vrijdag. En voor vertrek gaan we beneden de vloer opboenen en weer in de was zetten, dus daar moet ik ook nog e.e.a. Voor voorbereiden. Genoeg te doen dus, maar kom niet overal aan toe denk ik.
Hier twee wassen gedraaid en eentje gevouwen. Woonkamer en ons slaapkamerraam afgestoft. Hele woning gestofzuigd. Badkamer gesopt en de vaatwasser draait nu. Straks uitruimen en nog de wc doen.
Vanochtend eerst een extra luizencontrole bij dochters klas gedaan. Dus al minder vlot opgestart dan anders. Wel een was erin gedaan voor ik wegging. Net 2 opgevouwen, en mn gang gesopt, de deur, trap e.d.
Dagelijkse rondje, 2 badkamer kastjes uitgeruimd en van binnen gesopt, hal trappen en overloop vast gestofzuigd (hoef ik morgen alleen nog alles af te nemen met een doek en dan haal ik de lamp even van het plafond voor een grote beurt). In de babykamer aan het rommelen geweest (bedje vast opgemaakt en commode ingeruimd), boodschappen gedaan en lekker even gewinkeld! Nu op de bank jo frost kijken en straks koken.
Vandaag gedaan: Wc beneden schoongemaakt Wasje aan, wasje in droger en opgevouwen Badkamer beetje schoongemaakt haha Was gestreken Vaatwasmachine ingeruimd Beneden verdieping gesopt Keuken gesopt en buitenkant deurtjes en kookeiland gesopt Beneden stofgezogen Boodschappen gedaan Morgen weer andere klusjes doen
Nu de bankhoezen in de was die gaan zo de droger in, dan ff de ramen lappen afstoffen stofzuigen en dweilen. dan snel een lap door de keuken en badkamer. bed verschonen slaapkamer luchten stoffen zuigen en dweilen. en de wc grondig schoonmaken.
Hoe doen de moeder met rondlopende peuters het? Mijn peuter vermaakt zichzelf slecht.... Als ik haar dagelijks zou "negeren" omdat ik moet poetsen zou dat wel sneu zijn. Haar laten helpen doe ik wel met sommige klusjes, zoals de was. Maar als er middelen aan te pas komen liever niet... Tijdens middagslaapje doe ik wel wat kleine klusjes, maar pak ook mijn rust. Zou dus niet goed weten hoe ik zoveel klussen als sommigen van jullie gedaan zou moeten krijgen
Tip- droge handdoek in de natte was bij de droger en je was is sneller droog. Tip- voor mensen met huisdieren dus haren, stoffenbank en andere stoffen dingen schoonmaken met een schoonmaakhandschoen de haren verdwijnen als sneeuw voor de zon.
Ik heb net de afwas van gisteren gedaan. En gestofzuigd en de tafel + stoel van dl schoongemaakt. Nu even mezelf aankleden en boven de slaapkamers opruimen. Vandaag was draaien en genoeg droge was weg te werken. Er moet gedweild worden zie ik. Ik wil de commode van dl opruimen. En de keuken en woonkamer een beetje schoonmaken.
Hier nog niet veel gedaan, mezelf aangekleed, vaatwasser aangezet en keuken gepoetst! Boven bedden opgemaakt en ramen open gegooid en vanmiddag een wasje doen en een wasje wegvouwen.