Maar speelt ze helemaal niet zelf dan? Ik negeer mijn peuter ook niet, maar soms kan hij even lekker zelf aan de slag. En er worden ook meer dan genoeg activiteiten met hem gedaan. Hij vindt het ook leuk om boven te spelen als ik daar bezig ben of op zolder.
Ik heb vandaag de kinderen naar school gebracht, was aan gezet en 2 wassen weg gevouwen, vaatwasser ingepakt en aangezet, beneden alles afgenomen en de wc gedaan. Straks nog even stofzuigen en nog een wasje draaien en dan heb ik alles voor vandaag alweer gedaan😊
Hier ging de peuter gewoon mee naar boven als ik daar ging poetsen. Na het slaapje liet ik de kleine gewoon in bed en ging dan in dat kamertje opruimen/schoonmaken en ondertussen wat kletsen tegen de kleine. En anders was hij/zij gewoon bij mij boven. Traphekje dicht en dan gingen ze wel spelen. Of ik gaf ook een doekje (droge) en ze gingen meepoetsen. Knijpers aangeven bij de was. Even later mochten ze de sokken ophangen (om ze vervolgens zelf weer goed op te hangen haha) De was opvouwen op de bank en dan een filmpje aan. Stofzuigen/dweilen deed ik als ze aan het verven was. Daar kon ze zich lang mee vermaken. Maar dan was ze wel een jaar of 3. Tijdens een slaapje kun je ook heel veel doen.
Gisteren uiteindelijk bar weinig gedaan. Ik was gesloopt na 2,5 uur fietsen en op de terug weg nog in zo'n ijskoude hoosbui terecht gekomen dat ik het koud heb gehad tot ik naar bed ging. Vandaag dus een nieuwe poging.
Hier ook lege manden Alles is hier afgelopen week gedaan op schoonmaakgebied. Ramen van binnen/buiten/ en ook boven, alles afgenomen. Gistermiddag hele huis gedweild en wc/badkamer goede beurt gegeven. In de kerstvakantie heb ik bijna alle kasten in huis leeggehaald, uitgezocht en schoongemaakt. De kinderen hebben gisterochtend deels hun eigen kamertje gedaan. Vandaag heb ik de was opgeruimd, de buffetkast schoongemaakt en een keukenkastje. Zometeen nog even 4 laatjes uitzoeken en de kledingkast van dochter. Die van zoon heb ik 2wk geleden al gedaan. Een was opvouwen en dan nog een paar keukenkastjes schoonmaken. Verder zou ik niets meer weten. Heerlijk. Overige tijd ministecken met de kinderen. Rond half 5 gaan we naar mijn ouders. Daar blijven we eten en de kids een nachtje logeren. Morgen moet ik werken van 8 tot half 5.
Wow! Ik ga zo eerst met oudste zaden en doen in zijn nieuwe kas en dan ga ik eens aan de slag. Onder ander de Mount Was opvouwen
Mount washmore zo zeg ik dat ook wel eens ja😂. Hier niet veel huishouden vandaag. Vanochtend geholpen met lezen in dochters klas. Daarna een afspraak en vanmiddag werken. Wel alles open gezet boven, was erin, straks nog 2 opvouwen en probeer ik als alles op bed ligt nog een paar keukenkastjes te doen
Kom even wat motivatie zoeken hier. Nog niks gedaan ...nu ik al die ijver hier weer lees, ga ik maar eens naar boven om daar de boel onder handen te nemen
Hahahaha, echt vreselijk. Heb de was afgehaald en het is echt een berg Maar even een kop thee zetten voor erbij want zal wel even bezig zijn.
Hier de was weg gevouwen nieuwe erin gestoft beneden de keuken gedaan Nu is kleine in bad en ik boven stoffen terwijl hij in bad zit te spelen ff de douche gelijk meepakken. Als hij slaapt ff de speelgoed afnemen
Jeeetje wat hebben jullie veel gedaan!! Hahah ik voel me nu echt slecht (Heb vanmorgen wel gewerkt, maar zit nu al wel even op de bank 24 kitchen te kijken; kook inspiratie opdoen hoort ook bij het huishouden toch?) Ik ga nû aan de slag... -Speelgoed even opruimen -Stofzuigen -was aanzetten -afwasmachine uitruimen en weer in Zucht...
Trouwens, mijn peuter hobbelt meestal een beetje achter me aan... Soms "helpt" ze mee, meestal speelt ze op het kamertje van haar broer (als ik op die verdieping ben...) Beneden speelt ze wat ze wilt, of gaat ze kleien ofzo, en op zolder weet ze meestal ook wel iets te vinden waar ze mee kan "spelen"
wouw motivatie kan ik wel gebruiken.. ben kapot vandaag, al drie dagen een zieke dreumes en hele korte gebroken nachten ... vandaag gedaan: ontbijt maken voor de kids en zelf eten vaatwasser uitruimen en ontbijt opruimen tafel en keuken afsoppen iedereen wassen en aankleden lopend boodschappen doen lunchen en nu slaapt de jongste en zit ik met de oudste te kleien terwijl ik tegelijk probeer om een repetitie na te kijken van mijn tweede klas die ik morgen echt moet teruggeven, want op vrijdag werk ik.
Mijn peuter wil altijd dat ik mee speel, maar ik zeg hem soms gewoon dat hij even alleen moet spelen. De laatste tijd wordt hij dan vaak boos, maar vind dat hij ook moet leren alleen te spelen. Soms zet ik hem achter de ipad in de kinderstoel, tv loopt hij bij weg en wil dan alsnog samen spelen. Vandaag gedaan: Kinderen naar kdv gebracht voor ochtend proefdraaien, en om 12:00 weer opgehaald. Vaatwasser gevuld, gedraaid en uitgeruimd Nog een handafwasje gedaan. 3 wassen gedraaid, 2 opgehangen, 1 in de droger, 1 was gevouwen. Bedden afgehaald, moet ze nog opmaken. Spullen klaargezet voor zoon die gaat logeren. Boenmachine e.d. Opgehaald om morgen de vloer te doen. Spullen klaargelegd voor de vakantie, hier moet ik nog mee verder. Ga zo eerst zoon wegbrengen, dan langs de gemeente om mn paspoort af te halen en als ik niet te laat ben een bestelling in de winkel ophalen. Vanavond staat nog een drukke avond gepland.
Het is in tegenstelling tot gister wel lekker weer! Vandaag gedaan: Wc grote beurt (alle tegels/plafond/etc schoongemaakt) Beneden alle meubels even afgedaan Beneden gezogen Keuken dagelijkse ronde (aanrechtblad/ tegels af doen, vaatwasser in en uit, koelkast buitenkant af doen) Trap en bovenverdieping gezogen Was aangezet Huis gedweild Ondertussen naar de auto garage En nu even een stukje chocola en op de bank voordat we gaan koken
Vandaag best goed bezig al zeg ik het zelf. -bovenverdieping gestoft en gesopt -was aangezet -vaatwasmachine uit- en ingeruimd -huis van top tot teen stofgezogen Haha zo klinkt het als weinig maar boven wel echt goed schoongemaakt kost best wat tijd haha
Zo vandaag gewerkt en ben helemaal kapot. Man is nu aan het stofzuigen voor mij haha. Heb zelf alleen eten gekookt , keuken opgeruimd en wc schoon gemaakt en vind het een keer prima voor vandaag Morgen ook nog een lange dag werken. Voor zaterdag wel wat klusjes op mijn lijstje. Ramen binnen lappen , koelkast uit soppen en beneden alles even goed doen deuren , raampjes , kozijnen , plinten etc. Gister heb ik boven gedaan dus alleen nog een keer extra zuigen boven. Man gaat de tuin doen zaterdag dus lekker dagje rommelen.
Ik ga ook maar meedoen denk ik.. mijn huishouden is een flop momenteel door een 15 maanden oude jongen die alleen maar huilt.. was stapelt zich op .. dus vandaag : was gedaan, eten gekookt . kids gehaald uit school. speelgoed opgeruimd gekookt. kids omgekleed. woonkamer gestoft en gezogen nu alleen het washok nog wat dat is echt.. pfoee
Ik heb voor me laten doen - beneden en bovenverdieping stofzuigen - beneden en bovenverdieping stoffen Door een hele lieve buurvrouw die mijnen keer wilde helpen. Daarna samen de babykamer geverfd en ingericht dus die is in een dag helemaal klaar