Vandaag gedaan: Wasje gedraaid, gevouwen en weggeruimd Beneden gestofzuigd, gepoetst Keuken gepoetst en vaat ingeruimd/uitgeruimd Wc beneden gedaan Opgeruimd (al 8 x zo'n beetje 😲 Mijn vriend heeft zich uitgeleefd in de tuin met de hogedrukspuit. En gelijk het frame van de kinderwagen schoon gespoten. Dadelijk de oudste naar bed brengen en wasje voor morgen in de machine doen.
Alles open gezet hier. Was erin. Keukenkastjes van binnen gepoetst en net ietsjes anders ingedeeld. De woonkamer afgestoft en gesopt. Wat kleine paas en voorjaarsdingetjes neergezet. Geen overdaad hier, maar was accesoires op mn wandplank, paastak met eitjes erin. Er stonden al kersenbloesems en die action paashazen voor mn keukenraam.
Bedden opgemaakt alles open gezet 2 wassen gedaan, opgehangen, in de droger, opgevouwen, gestreken, en opgeruimd. 3e was zit er nu in. Wc's en wastafels afgenomen Tafels en kasten afgenomen Buitenkant keuken sopje en 2 kastjes van binnen gesopt Boodschappen gedaan en opgeruimd Gestofzuigd en gedweild Huis beetje gedecoreerd voor Pasen. En dat na een kort nachtje van maar 3 uurtjes... val nu bijna om dus als ik zoon zo naar school heb gebracht ga ik ff een uurtje plat!!! Vanmiddag nog koken en daarna doe ik helemaal niets meer!
Ik ben gelukkig niet de enige Nu is alles schoon, maar straks komt de oudste thuis met een vriendje. Dan trekken ze vast weer alles overhoop aargh. Ik ben vanaf nu echt streng: alleen spelen op zijn slaapkamer en de troep na afloop opruimen! Nan, wat ziet dat er gezellig uit
Hier had ik ook even goed de slag te pakken -vaatwasser uit-en ingeruimd; - keuken opgeruimd; - kasten opgeruimd; - gestoft, gezogen en gedweild. Zo nog even de wc schoonmaken en dan wachten tot de kleine meid wakker is dan kunnen we richting het dorp voor de boodschappen.
Ziet er leuk uit nan1984! Vandaag naast de dagelijkse verzorging ook alleen maar mijn dagelijkse poets ronde gemaakt: Tafels afdoen Kasten/dressoir buitenkant af doen Banken afdoen Keuken opruimen, afdoen Wc afdoen Beneden stofzuigen en dweilen. Oja en de bedden heb ik ook nog even verschoond. Vriend had ze al afgehaald en de ramen open gezet. Ga nu lekker lunchen met een vriendin en daarna werken! Fijne maandag
Ik heb vandaag al de vaatwasser uit en in geruimd, was aangezet, gestreken, zolder opgeruimd, boodschappen gedaan maar ook oude lampen en glas weg gebracht. Ga zo nog even de was weg ruimen, boven opruimen en dan even uurtje relaxen tot de jongens uit de school gehaald moeten worden. Daarna nog koken en vandaag nog even de wc schoonmaken.
Mijn klusjes van vandaag: - was gesorteerd (gaat morgenvroeg meteen aan). - een was opgeruimd in de kasten. - bed van zoontje verschoond. - weekboodschappen gedaan. - boven en beneden stof gezogen. Nu even zitten en straks op weg naar mijn werk, late dienst.
* vaatwas geleegd * keuken opgeruimd, gedweild * gang en living gedweild * stof afgenomen * opgeruimd * badkamer en slaapkamer gestofzuigd * inkopen gedaan Straks nog : visbokaal verversen was draaien Koken
Leuke decoratie zeg! Ik heb een tweede wasmand gehaald, zodat we het met uittrekken al kunnen sorteren Briefje erop gemaakt met wat er in die mand moet. Kan niet fout gaan, scheelt mij sorteren!
Toen baby-zusje net lag te slapen heb ik de keuken gepoetst, gestofzuigd en de toiletten gedaan. Boven alles open gezet. Straks de bovenverdieping even stofzuigen. Eerst even een stevig stuk wandelen met de meisjes
Vandaag gedaan; Boodschappen. 2 wassen gedraaid en opgehangen, derde zit nu in de machine. Vaatwasser uitgeladen en ingeladen. Keuken gesopt. Badkamer en toilet gesopt. Hele huis gestofzuigd, hele huis gedweild. Tafels nat afgenomen. Nog doen; Koken, tafel dekken en afruimen, nog een doekje door de keuken. Laatste was ophangen.
Hier vandaag alles afgestoft: zolder, alle slaapkamers en beneden. Keuken gespoetst, alle deuren ronding afgesopt. Toiletten gepoetst en de badkamer kalk en stofvrij gemaakt. Daarna van beneden tot aan zolder alles gezogen. O en nog een was gewassen en opgehangen. Nu ben ik gesloopt en vreselijk last van mijn bekken dus net lekker Chinees gegeten. Morgen alleen nog even de douchecabine grondig doen en mijn dagelijks rondje met een stofdoekje, de vaatwasser uitruimen en stofzuigen waar nodig.
Nadat ik gisteren letterlijk omviel door oververmoeidheid / spanning en zwangerschapskwalen heeft mijn man besloten een week niet te gaan werken en thuis de boel te doen. Ik lig vanaf gisteren avond in bed en heb vanmorgen stiekem alleen even de wc's gedaan toen man zoon naar school aan het brengen was. Ik moet gewoon afkicken van het niet opruimen/schoonmaken. Hopelijk doen een paar dagen rust me goed en kan ik na het weekend zelf weer mijn huishouden doen. Hoewel ik misschien wel wat rustiger aan moet doen en wat dingen met minder regelmaat moet poetsen.
Wauw wat doen jullie allemaal veel op een dag! Ik ben alleen met 3 kindjes, 2 katten en ik studeer voltijd. Vaak heb ik dus weinig puf voor t huishouden Ik haal elke dag de stofzuiger door de woonkamer hal en keuken. De slaapkamers stofzuig ik elke zondag. Op zondag ruim ik ook al het schone wasgoed van de hele week op. Ik moet alleen even momenten zien in de passen waarin ik de woonkamer/badkamer/wc/badkamer grondig schoonmaak. Nu doe ik dat vaak als de kindjes eens ergens logeren, helaas zijn dat maximaal 5 nachtjes per jaar ofzo dus op die momenten wil ik vaak last minute ergens heen omdat het dan eens kan Echt als ik genoeg geld had he... Wilde ik een schoonmaakster. Wanneer doen jullie de keuken/wc/badkamer? Vaste momenten?
Ik doe de keuken elke maandag van buiten (en doe dan met een sopje alle losse dingen op het aanrecht schoonmaken) en maak dan elke week 2 kastjes of lades van binnen schoon. Zo komt elk kastje eens in de 2 maanden wel aan de beurt en blijft het lekker fris. De wc's en wastafels (en deur en lichtknoppen) maak ik elke dag schoon met een natte doek en dettol en elke woensdag sop ik de badkamer en wc grondig (alle tegels, spiegels, deuren en losse spullen). Hier is het motto bijhouden!!! Zo kosten die klusjes me nooit meer dan een uurtje. Als ik het weken niet zou doen ben ik uren aan het boenen voor alles weer een beetje schoon is.
Omdat 1 a 2 wasjes per dag voor mij makkelijker bij te houden is (meteen ophangen, strijken, opvouwen, opruimen) dan als ik alles laat opstapelen en in het weekend zit met een enorme berg strijkgoed. Dan ga ik er tegen op zien en heb ik er geen zin meer in!
Dus dan is jullie wasmachine niet helemaal vol? Zogoed als leeg? Dat is niet gezond voor de wasmachine en ook niet voor de portemonnee haha
Helemaal vol is hij inderdaad zelden maar bijna leeg helaas nooit. Mijn was is hier in huis een never ending Story Heb al elke dag 6 handdoeken, keukendoek, theedoek paar microvezeldoeken, dweil. Dan kleding van 3 man en mijn man en zoon sporten beide 3x in de week (die dagen dus extra handdoek en extra set kleding om te wassen). Heb sinds kort een nieuwe wasmachine deze weegt de was en past daar het programma op aan. De eerste is 9 jaar meegegaan dus denk dat de schade voor de wasmachine nog wel meevalt