Huishouden motivatie topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Nous26, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Zo vandaag druk dagje gehad. Vanochtend eerst kno arts met de jongste , daarna snel het dorp in want zoon zijn jasje was stuk :( kon dus op jassen jacht. Toen even een uurtje werken kleine man ging gewoon mee.

Toen ik thuis kwam eten klaar gezet , dagelijkse rondje gemaakt en lekker met zoontje even geslapen. Toen ik wakker werd boven even opgeruimd en toen was het al weet tijd om te koken ;).
    Gelijk voor morgen gekookt aangezien donderdag mijn lange dag werk is. En de keuken opgeruimd.

Nu dus lekker niks meer. Ik kan sinds het weekend amper lopen heel vervelend. Ben echt een waggelend eendje.

@Luja
    Wc doe ik elke dag. En meestal twee keer in de week ook de tegeltjes , binnenkant deur etc. Maar ik moet zeggen dit is zo gebeurd hoor. Elke dag maak ik de wc zelf schoon en het fonteintje en vloer.

Badkamer doe ik elke week even het meubel goed schoonmaken en de vloer. Ik zorg elke dag dat de wasbak schoon is , de spiegel & de wc doe ik ook elke dag. Dit is zo gebeurd zit gewoon in mijn routine. Meestal 1x per 2/3 weken doe ik de badkamer helemaal zeg maar.

Keuken doe ik elke dag buitenkant kastjes (ook routine na het koken neem ik even de buitenkant kastjes af , ik heb wel een kleine keuken dus zo gebeurd echt nog geen 2 minuten) , zorg dat altijd na het koken het gasfornuis schoon is en zorg dat het aanrecht schoon en leeg is. Echt de binnenkant van de kastjes doe ik misschien 2 x per jaar toevallig van weekend gedaan. Maar tussendoor als er een keer iets valt , er is een kastje zo goed als leeg bijvoorbeeld als alle borden in de vaatwasser staan haal ik even een doekje erdoorheen. Zo zelfde met de koelkast als die bijna leeg is voor de boodschappen haal ik er vaak even een doekje door. Echt schoonmaken wanneer het nodig is.

Hier is het gewoon een kwestie van alles opruimen , elke dag (oké ik sla heel heel heel soms ook wel eens een dag over haha) en bij houden dan is het eigenlijk nooit echt vies en hoef ik bijna nooit lang ergens te poetsen. Mijn dagelijkse rondje is zo gebeurd en het lijkt misschien veel maar aangezien ik probeer alles goed bij te houden is het echt niet veel werk.

2. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

@nan ja als je met sporters zit, is dat ander verhaal..

Oh speciale machine heb je haha zou ik ook wel willen

3. Islah

Islah Niet meer actief

Was opsparen en één wasdag per week houden? Meerdere kinderen hebben?

4. Nous26

Nous26 Actief lid

13 okt 2008
    112
    0
    0
    Wat leuk mijn topic is nog in leven! Ik zal me even voorstellen.
    Ik ben Nous. Gelukkig getrouwd en mama van 3 kindjes. Leeftijden: 6,4 en 2 jaar. Dus ja het is druk in huis maar reuze gezellig!

Ben nog niet zo lang geleden verhuisd ... heftig met kinderen!
    Het begint beetje bij beetje een ons thuis te worden.

Vandaag heb ik al de hele beneden verdieping gedaan. Alles is spik en span.

Wil nu mijn kledingskast even doorlopen en tussen door alle was draaien. Ik hou ervan om dagelijks was te draaien zodat ik het bij hou.

Wil ook beginnen met het volgen van een huishoudschema. Heb een geweldige site gevonden. Met echt fijne schemas. Ik hou jullie op de hoogte!

Nu ga ik even rond bellen voor een glazenwasser!

5. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Zoals gisteren heb ik een baby was gedraaid (1 a 2 keer per week, afhankelijk hoeveel hij spuugt), een donkere was met alle spijkerbroeken ed, en dan nog een gekleurde was met alle shirts/truien en overhemden van mijn man. Vandaag worden alle vuile handdoeken en huishouddoeken gewassen en het beddengoed. In ons gezin komt er eigenlijk nooit een eind aan de was. Toch wel om de dag moet er werkkleding van mijn man worden gewassen en dan nog de was van de rest van het gezin/huishouden.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Hier boven gestofzuigd, met een dreumes en peuter in mn kielzog;)
    Wasmachine aangezet, en toen de heren beneden speelden heb ik daar een was opgevouwen.
    Als de grootste 2 straks weer op school zitten en de kleinste slaapt dan dweil ik ff beneden en sop ik wat speelgoed.

7. Nous26

Nous26 Actief lid

13 okt 2008
    112
    0
    0
    goedeavond dames,

vandaag veel gedaan in huis. Alle was heb ik weg gewerkt. Alle kasten zijn helemaal netjes. Alvast gekeken wat er nodig is aan lentekleding voor de kinderen. Rustig aan voorbereiden. Verder een laatste keukenla ingeruimd. Morgen komen de bedden van dochters binnen.

Morgen wil ik hopelijk de bedden in elkaar zetten met man natuurlijk. En de douche grondig doen.

8. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Vandaag terug van een weekje weg. Eerst even de meubels terug gezet, hadden voor de vakantie de vloer in de olie gezet. Toen de vuile was naar zolder. 1 was zit er in, wou hem ophangen en nummer 2 in de machine stoppen, maar een beginnende buikgriep houd me tegen.
    Hopelijk voel ik me morgen beter, zouden nog een dagje dierenpark doen en moet nog genoeg wassen en vooral véél was vouwen (had nog 3 schone ongevouwen wassen liggen...zucht)

9. oumYahya

oumYahya Niet meer actief

Zolang mij wasmachine niet voldoende gevuld is zet ik die niet aan,, maar ja ik heb ook niet veel kinderen en mijn man heeft de mogelijkheid om zijn werk kleren op werk zelf te wassen dus dat scheelt ook al wat..

Mss dat ik dat later zelf ook zal doen met meerdere kinderen.. who knows

10. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Afgelopen woensdag en donderdag gewerkt. Wat meer uurtjes gedraaid ivm ziekte van collega. Gelukkig had ik dinsdag alles al aan kant. Want buiten de was bijhouden, koken en keuken opruimen, had ik nergens meer puf voor. En mijn man was voor een aantal dagen weg voor zijn werk.

Vanochtend gewerkt en vanmiddag anderhalf uur in huis gepoetst.
    Beide toiletten, de badkamer, vloer beneden schoongemaakt, keuken is aan kant en een doekje over de kasten, tafels en vensterbanken gedaan.

Straks met dochter naar zwemles en een paar boodschappen ophalen.

Vanavond de bedden van de kinderen verschonen. Dan kan de wasmachine met timer aangezet worden.

Maar nu eerst even een lekker bakje thee drinken.

11. CiDa84

CiDa84 Bekend lid

13 aug 2014
    552
    55
    28
    Gedaan vandaag:

- boven stof gezogen.
    - wc beneden schoon gemaakt.
    - in de keuken alles uitgezocht, en helemaal schoon gemaakt.

Zo nog doen:

- beneden stofzuigen.
    - wc boven schoonmaken.
    - was aanzetten, en deze nog ophangen.

En vanavond achter de tv nog een was opvouwen.

12. Nous26

Nous26 Actief lid

13 okt 2008
    112
    0
    0
    Gegroet dames,

Beloof wat vaker te gaan reageren. Was zo druk alles een plek te geven na de verhuizing. Huis is helemaal bij. Vrijdag komt er eindelijk een glazenwasser voor buiten.

Voor morgen op het progamma:

Hele huis even dweilen en de was weg werken. Naar winkels voor wat kleine dingen voor het huis. Wat ik heel graag doe natuurlijk.

Heerlijk he dat de zon af en toe schijnt van mij mag het lente worden!

13. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Nadat ik vorige week compleet was ingestort is mijn man een week niet gaan werken en heeft hij het "huishouden" overgenomen. (Lees, boodschappen, zoon verzorgen en brengen/halen school, vaatwasser in en uitruimen, om de dag stofzuigen/dweilen alleen beneden en koken). De grappenmaker durfde nog te zeggen dat het huishouden eigenlijk niets voorstelt haha ja duhuh zo ken ik het ook ;) :p
    Ik moest verplicht bedrust houden en had dus een algeheel huishoud verbod (dit was zo moeilijk!)
    Hierdoor ben ik er wel achter gekomen waarom ik elke dag wat doe in huis! Wat een ellende om nu alles extra te moeten doen omdat er vorige week zo weinig gedaan is. Was van ruim een week... drama!!
    Naast alle dagelijkse dingen vandaag de strijk van 1.5 week weggewerkt en heb nu het gevoel weer een beetje bij te zijn met alles.
    Als extra klus het dressoir in de woonkamer leeg getrokken en daar kwamen 2 vuilniszakken met dingen uit die we niet nodig hebben of in de weg staan :$
    Nu tijd voor mezelf en lekker languit op de bank the bold and the beautiful kijken met een koppie thee.

14. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Rustig aan doen Nan! Klinkt alsof je gelijk weer hard van stapel bent gelopen? 🙈

Hier vandaag de keuken opgeruimd en anders ingedeeld. Ik moet nog wat strijken, dat staat daar nu nog te wachten, maar weinig energie voor. Ik heb de wc en douche gepoetst, helemaal goed en met antischimmel (helaas veel last van) behandeld. Nu trek in friet, door die zwembadlucht. Zo nog koken en de boel opruimen, misschien die strijk doen en genieten van de avond. Oh, heb eindelijk onze tweedehandse duowagen helemaal schoon, dubbel zo veel werk, alles met de hand en sop schoongemaakt, de laatste buggyzit staat te drogen.

15. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    We hadden een roerig nachtje met onze twee meiden. Ik had dus een hard hoofd in het doen van huishoudelijke taken.

Maar ik kan het dan vervolgens niet uitstaan dat ik de boel de boel eens laat... Dus ik heb de beneden verdieping lekker gedaan. Eerst het speelgoed uitgezocht en een hele hoop weggegooid. Zalig!
    Toen de speelgoedkasten weer ingedeeld (we gebruiken van die transparante bakken om speelgoed op categorie een beetje bij elkaar te houden ;) )
    Vervolgens het huis recht getrokken en gezellig gemaakt, stofzuiger erdoor, stofdoek, keuken gepoetst en de beneden wc.
    Vaatwasser uit en ingeruimd en de oude bloemen weggegooid + de vazen uitgesopt.

's Middags waren de meisjes wat beter te pruimen, hoewel de jongste nog geen fatsoenlijk dutje gedaan had. We hebben toen buiten in de tuin in het zonnetje gezeten en de baby heeft daar vervolgens 3 uur in de wagen geslapen. Hoera voor de lente!

Boven alles open en het beddengoed uit het raam gehangen. Wasjes staan gesorteerd klaar voor morgen.

16. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Loop inderdaad wel een beetje hard van stapel. Lichamelijk moet ik echt een stapje terug doen maar kan gewoon geen rust in mijn hoofd en lijf vinden als ik weet wat er allemaal nog gedaan moet worden. Echt een slechte eigenschap maar als het dan eenmaal gedaan is geeft een gigantisch voldaan gevoel!

17. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Mocht iemand zich vervelen dan mag ie hier ook wel even poetsen:D .
    Ik heb er gewoon geen fut voor. Net fikse griep gehad en nog niet helemaal beter. Vandaag alleen ff beneden gestofzuigd en wc beneden gepoetst. Ik heb het gevoel of ik het hel huis gedaan heb :D

18. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.559
    667
    113
    Vandaag weinig gedaan ivm ziek kind die erg hangerig is en alleen mama wil.
    Vaatwasser gedraaid, uitgeruimd en leeg laten draaien met vaatwas reiniger. Was gevouwen. Wasmachine leeg gedraaid op 95 graden met wat azijn. Kamers gelucht en bedden opgemaakt. Een.paar deuren afgenomen. Twee hanglampen nat afgenomen. Wc gedaan, wastafel en spiegel van de badkamer gesopt en hele woning gestofzuigd.

19. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik zal ook weer eens mee doen. Heb een flinke achterstand mbt de was helaas. Rest is aardig bij gelukkig.
    Vandaag was alleen de jongste naar de opvang en had ik wat quality time met de oudste, lekker met de bus naar het cb en daarna naar de stad, daar wat boodschappen gedaan en samen wat gedronken.
    Toch nog 3 wassen gedraaid, 2 opgehangen en de laatste gaat zo in de droger. Verder 2 schone wassen opgevouwen, de bedden verschoond, boven gezogen en mn keuken schoon, incl frontjes. En uiteraard de dagelijkse dingen.
    Vanavond misschien nog even strijken.

20. tuc

tuc Niet meer actief

Hier een flinke strijk weg gewerkt waar ik de afgelopen dagen niet aan toe ben gekomen. De kamer afgestoft en gesopt.
    En boven gestofzuigd.

Deel Deze Pagina