Huishouden motivatie topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Nous26, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammaaa

Mammaaa Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.084
    694
    113
    aaaiiii... betrapt door mn eigen haha! hoor nu het huishouden te doen
    (kleintje is nog op kdv, alle tijd en rust dus hup aan de slag)

maar neeeee ik zit hier kalmpjes lekker te lezen, en dan kom je dit topic tegen.. oepsie! ;)

2. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.491
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Haha leuk topic! Vanmorgen na het opstaan eerst boven alles op geruimd en een wasje aangezet. Vervolgens beneden verder gegaan, vuilniszak weggegooid, opgeruimd en alles afgenomen. Net weer wasje opgehangen en erin gedaan, en straks nog even stofzuigen. :)

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Vandaag gedaan;

Bankhoezen afgehaald, gewassen en opgehangen.
    Wasje opgehangen.
    Bedden opgemaakt.
    Keukenblad afgenomen.

Nog niet zo heel veel nog dus :( Zometeen even een uurtje knallen.

4. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag gedaan...

Naar de wasmachine gekeken..me omgedraaid en naar een vriendin gegaan hahahaha. Komt vanavond wel

5. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ga zo nog even wat uitwasbaar speelgoed in de wasmachine gooien. Dan is er meteen een hoop gedaan.

6. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Mijn to do list

- Beneden stofzuigen
    - Vaatwasser uitpakken
    - Was van de lijn af opruimen
    - Wc en badkamer schoonmaken
    - Woonkamer opruimen (Er liggen zoveel prutjes overal)
    - Groentesoep maken voor later van de week
    - Stad in

Helemaal afgevinkt! Heb ook nog een was gedraaid en opgehangen :)

7. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oef ik heb enkel 3 wassen gedraaid (wat kussens van de bank die ondergepietst zijn door een terrorpeuter grrr) de 4e zit erin. Moet eigenlijk heel hard de keuken en de wc beneden doen. En stofzuigen uiteraard :( boodschappen heb ik vanmorgen al gedaan. Maar wat heb ik een hekel aan het huishouden zeg! Ik zoek naar een routine, maar met mijn jongste komt daar weinig van. Die blijft maar mama-plakken. En meehelpen is dramatisch haha. Mooie excuusjes he? :D

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Heb vandaag gewerkt dus niet heel veel in huishouden gedaan. Eigenlijk alleen de dagelijkse routine (vaatwasser leeg , keuken schoon en opgeruimd na het koken , wc schoon en stofzuigen) net nog even een was opgehangen en nu lekker niks meer.

Morgen ben ik weer vrij en wil ik even de kast van zoontje uit zoeken en zijn speelgoed uitzoeken. En even de woonkamer goed doen aangezien ik donderdag heel laat thuis ben dus er niks van komt en vrijdag hele dag weg ben.

9. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Ik heb wat was opgeruimd. De wc schoongemaakt. De badkamer vlug doekje langs wat dingen, niet zoveel tijd. Keuken paar keer opgeruimd, aanrecht zo weer vol. Gekookt, afgewassen, stofzuigen vind ik mooi niet nodig. De avond is van mij. ☺

10. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Leuk topic!

Ik werk ook met een schema vergelijkbaar met Nan1984, alleen de grote klussen per dag zijn anders verdeeld.

Elke dag de dagelijkse dingen en dan op ma, di, woe, do en vrij, 1 grote klus erbij.

Moet zeggen nu we groter wonen is het makkelijker bij te houden. Wel iets meer tijd kwijt, maar wel praktischer. (Voorbeeld normaal als er wat vaat op het aanrecht stond, dan kon de vaatwasser niet uitgepakt worden, want het paste niet in de 3 keukenkastjes, nu heb ik zelfs nog kastruimte over. Alle meubels staan nu minder dicht op elkaar, dus makkelijker met verschuiven voor stofzuigen/dweilen)

11. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik kan me gewoon niet herinneren hoe ik dat deed toen mijn zoon nog peuter was en dat is pas 4 jaar geleden. Volgens mij de dagelijkse routine dingen overdag als hij wakker was en de grotere dingen als hij een middagslaapje deed, op de psz was of in de avond als hij in bed lag.
    Scheelt hier dat ik echt van huishouden en poetsen hou. Geeft me een voldaan gevoel als alles gedaan is en heb geen rust in mijn hoofd als het nog niet gedaan is.

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Jee. Ik kom niet verder als de ontbijtzooi opruimen, zo nu en dan een was aanzetten en even snel de slaapkamers luchten op de werkdagen dat ik laat begin. Soms nog een crockpot vullen. Als ik vroeg thuis ben doe ik het eten, soms even een was, soms de wc, ruim ik de oeuken en de kamer even op. Maar het grootste deel van het werk blijft liggen tot onze vrije dagen. Vind ik ook wel prima.

13. PH1

PH1 Bekend lid

16 nov 2014
    924
    77
    28
    Vrouw
    Vandaag een rustig dagje qua schoonmaak op de planning, want heb het druk met andere dingen!

Mijn plan:
    - Koken
    - Boodschapjes doen
    - Nieuwe babykleding op zolder in dozen doen
    - Gekregen babyspullen sorteren en naar zolder
    - Planten water geven
    - Beneden afsoppen

14. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Vanmiddag moet ik werken
    Vanmorgen hebben we al een uur gewandeld met de hond. Die is goed moe ;)
    Nu probeer ik even wat administratieve dingen te regelen op de laptop. Dadelijk het bed verschonen en even van boven naar beneden stofzuigen.

Voor het avond eten heb ik al een prakkie uit de vriezer gehaald. Vorige week gekookt, kan vriend zo opwarmen.

15. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.891
    9.404
    113
    Gelderland
    Ik heb vanochtend de kinderen naar school gebracht, de kamers opgeruimd, de strijk gedaan, beneden gestofzuigd, toilet gedaan en net naar de kruidvat gefietst voor wat boodschapjes.

Nu luister ik naar de nieuwe cd met kinderliedjes:D en drink een kopje koffie!

Straks lunch voorbereiden en ik hoop dat ik nog even de was op kan ruimen vanmiddag. Verder niks!

16. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Zo hier zit de huishoud dag er weer bijna op...
    -gestofzuigd en gedweild
    -Tafels,aanrecht en kast afgenomen
    -badkamer en wc gesopt incl alle wanden en losse spulletjes
    -was gedaan, opgehangen, opgevouwen, gestreken en opgeruimd.
    -bedden opgemaakt en alle ramen open gedaan
    -vaatwasser uitgerold

Straks nog even de kast onder de trap uitmesten (dat is de grootste rommel kast in huis dus een flinke klus) en koken en dan hou ik het voor gezien voor vandaag ;)

17. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Leuk topic en een goede motivator om nog even wat te doen.
    Vandaag nog niet zo veel gedaan:
    Vaatwasser ingeruimd
    Was in de machine
    Dorp in met de kinderen
    en op zp rondgekeken

Als mn oudste straks naar bed is ga ik de was ophsngen, beneden opruime, vaatwasser leeghalen en het avondeten voorbereiden. Als er nog tijd is ook even stoffen, zuigen en de wc beneden.

18. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Vanochtend gedaan :
    Bedden gelucht en opgemaakt
    Hond uitgelaten
    Vaatwasser in en uitgeruimd
    Gestofzuigd en gedweild
    Was aangezet
    Boodschappen gedaan
    Doekje over de toiletten

Nog te doen vandaag:
    Woonkamer afstoffen
    Was van gisteren afhalen, opvouwen en opruimen
    Was ophangen
    Nog een keer wandelen met de hond
    Koken
    En dan mag ik vanavond werken tot 23.00 ;)

19. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Wordt lekker gewerkt in t huishouden bij de meeste dames hier!

Ik lig op de bank, nu. Ik heb giga hoofdpijn door 2 klote nachten waarin ik veel wakker lag. Moet nog ff een was ophangen, afwassen en aanrecht opruimen en eigenlijk de hele keuken. Maar ga ik nu niet doen, dan wordt dl weer wakker van mn herrie. Lekker liggen.

20. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Nog niet heel veel gedaan vandaag.
    bed van de middelste afgehaald
    wasmachine aan gezet
    Was opgehangen

zo naar de tandarts en boodschappen doen en dan de volgende was doen. Vanavond stofzuigen en dweilen. En straks natuurlijk nog eten koken.

Deel Deze Pagina