Huishouden motivatie topic

Discussie in 'De lounge' gestart door Nous26, 22 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sifra

Sifra Niet meer actief

Hier naast de kleine klusjes als vaatwasser inruimen en aanzetten, was ophangen, was vouwen en wc soppen, ook de hele buiteboel gedaan ( ramen zemen, kozijnen afnemen ed. ) en de douche een grote poetsbeurt gegeven.
    Zo nog even de stofzuiger door de oonkamer en keuken, dan is t mooi voor vandaag.

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.680
    5.710
    113
    Donderdag is altijd grote schoonmaak dag. Wat inhoud badkamer,toilet en keuken grondig. De boel goed stoffen,zelf goed stofzuigen ipv het de robot te laten doen en dweilen. Dus dat heb ik bij deze dus ook gedaan vandaag. Wel op heel rustig tempo natuurlijk. Hopelijk is dit de laatste keer en dan mag iemand anders het volgende keer doen ( zoals mijn vriend :p )

3. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.895
    9.411
    113
    Gelderland
    Mijn kinderen hadden een studiedag en morgen zijn ze vrij. Wat betekend dat ik buiten de standaard dingen helemaal niks doe 😜
    Vandaag alleen de vaatwasser uitgeruimd en voor de kindjes gezorgd en samen LEGO in elkaar gezet. Nu ff eten koken en straks neem ik even de keuken af en ruim al het speelgoed op.

4. tuc

tuc Niet meer actief

Nou zoonlief draagt ook zn steentje bij...heeft net zn nijntje serviesje af gewassen:D😂

5. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Jong geleerd is oud gedaan!! 😂

Die van mij bezorgt me juist extra werk... eet net een koekje op de bank wat dus betekend dat ik de bank en de grond in een omtrek van 1 meter rond de bank weer heb gestofzuigd :D

6. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Heerlijk!

Ik heb vanmiddag nog een hoop kunnen doen. Heb boven gestofd en gezogen muv de babykamer, de wc boven en eten gekookt.
    Omdat mn gratis doekje (zie ander topic) binnen was heb ik ook nog een groot deel vann de badkamer gedaan, morgen maak ik dat af, de kookplaat en achterwand, buitenkant van de koelkast, glas in lood van de kamerdeur, glazen kastdeurtjes en de deuren naar de tuin aan de binnenkant.
    Straks nog de wasvouwen als beide kinderen tenminste lekker gasn slapen en ik niet weer tot na 11 uur bezig ben met ze :$

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nan1984, o haha dat gebeurd hier ook regelmatig.

Poohbear82, nou dan heb je nog een hoop gedaan.

Hier gaan de kinderen zo op bed en dan mamatijd. Visagieavond bij een vriendin.

8. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier al 2 dagen niets kunnen doen want zoon heeft hoge koorts en wil alleen maar bij mij hangen zodra ik opstond was het huilen

9. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Hier hadden de kinderen vandaag ook een studiedag.

Wij zijn naar een binnenspeeltuin geweest. Was heerlijk rustig daar.

Vantevoren hebben de kinderen eerst hun kamer goed opgeruimd.
    Ik heb in die tijd de vaatwasser geleegd, wasbak in badkamer + 2 toilletten schoongemaakt en de wasmachine aangezet.

Na het spelen naar de supermarkt om de boodschappen te halen.
    Thuisgekomen heb ik eerst de was opgehangen, boodschappen opgeruimd, beneden gezogen, een gratis schoonmaakdoekje besteld :D gekookt en de keuken weer opgeruimd.

Zonet 10 minuten gesprek gehad op school. En nu is het relax tijd. Straks even een serie kijken.

Morgen weinig huishoud tijd.
    Eerst 's ochtends werken. Daarna komt mijn zus te lunchen. Om 3 uur vertrekken naar zwemles.

10. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Oei, dat is niet zo fijn. Beterschap!

11. DastyQueen

Net terug van de project afsluiting op zoon zijn school.
    Nu nog even de wasmachine klaarzetten met uitgestelde eindtijd voor morgen ochtend en dan ga ik met de voetjes omhoog.
    Morgen weer een lekkere poetsdag voor de boeg en denk dat ik als "extra klus" eens de kasten en bank van de kanten ga trekken om daarachter en onder eens goed de poetsen :)
    Fijne avond iedereen!

12. tuc

tuc Niet meer actief

Hier vanochtend niet veel gedaan want ik was met zoon bij de peutergym en dan is de ochtend zo om.
    De kinderen zijn nu buiten dus hoop vanmiddag voor zwemles nog een hoop te kunnen doen maar ik zit ook met een zeer vermoeiend speelafspraakje.

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.497
    2.948
    113
    Vanochtend:
    Gestofzuigd
    Vaatwasser in en uitgeladen
    Administratie bijgewerkt
    Hond uitgelaten
    Boodschappen gedaan

De oudste wordt zo opgehaald door haar tante en komt vanavond pas terug. Ik denk dat ik de rest van het huishouden laat voor wat het is en lekker ga luieren met de baby. Ik moet vanavond weer werken tot 23uur

14. DastyQueen

Bijna klaar voor vandaag, mijn ochtend zag er als volgt uit:
    -opruimen, alle losse rondslingerende spullen meteen op hun plaats leggen.
    -Tafels, aanrecht, wc's en wastafels afnemen.
    -Stofzuigen van zolder naar beneden en beneden dweilen
    -was gedaan, opgevouwen, strijken en opruimen
    -bedden opmaken en alle ramen open gezet
    -vaatwasser uitgeruimd
    -grote beurt woonkamer:
    -alle losse dingen een sopje, doekje langs de kasten tafels en stoelen, alle kussens van bank gewassen en bank uitgebreid gestofzuigd en afgenomen.
    -alle deuren en plinten afgenomen en met de stofzuiger de randen langs het plafond gedaan.
    Tussendoor nog naar de verloskundige geweest voor controle en mijn zoon uit school gehaald voor een broodje en weer terug gebracht.
    Nu nog 1 wasje met fleece dekentjes te doen en 1 zwarte was en koken.
    Wilde nog graag alle meubels van de kant halen in de woonkamer maar ben door mijn energie heen dus dat komt van het weekend of volgende week wel weer.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

als ik dit topic lees wil ik zoveel. Maar mag nog niet zo veel doen. Na ruim 6 weken is er hier zat blijven liggen, maar ik moet nog rustig doen van de dokter, al mag ik wel wat.

Ik heb vandaag mijn keukenraam gedaan (met het wonderdoekje uit het andere topic) aanrecht schoongemaakt, keuken en bijkeuken gedweild, wc gedaan, vaatwasser leeggemaakt een was weggevouwen en met de swiffel sweeper (een heel licht soort stofzuigertje) rondgeweest (ik mag de komende weken nog niet stofzuigen :x)

Ben nu heel moe, dus mag van mezelf nu niks meer doen. Moet vanmiddag ook nog met de jongste naar de oogklinkiek.

16. mumija

mumija Niet meer actief

Wow, ik snap dat je energie op is, anders mocht je ook nog wel even bij mij komen..;):D

Hier:

-kinderen naar school gewerkt, dochter bij de bushalte afgezet.
    -boodschappen gedaan
    -2 wassen gedraaid en gestreken.
    -keuken opgeruimd.
    -de beneden wc helemaal gepoetst.
    -onder en eerste verdieping gestofzuigd.

Nu nog 5 minuutjes zitten en dan de kleinste weer halen...daar gaat m'n rust.:D

17. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83
    Ik doe niks meer vandaag 😜 Niet dat ik zoveel gedaan heb hoor 😂

Beneden verdieping wat opgeruimd beetje gestofd en stofgezogen
    Was gestreken
    Baby wasje gewassen
    Was opgevouwen
    Keuken gesopt
    Oud papier opgeruimd en prullenbakken geleegd
    En beetje van alles lopen opruimen in het huis.

Ik vind t wel weer prima voor vandaag 😜

18. born2bme

born2bme Fanatiek lid

3 aug 2015
    1.406
    287
    83

Zoooo nesteldrang? 😜

19. DastyQueen

Haha dit is mijn standaard vrijdag rondje... alleen dat nu elke week alle meubels, deuren en plinten worden gesopt zal wel een beetje met de nesteldrang te maken hebben 😉

20. Miranda81

Miranda81 Fanatiek lid

22 jun 2012
    1.423
    125
    63
    Idd, Nan1984, jij hebt wel veel gesopt vandaag! Maar wel fijn om nu in een schone woonkamer te zitten.

Vandaag voordat ik naar mn werk ging, heb ik eerst de was opgevouwen en opgeruimd. En de eettafel en keuken opgeruimd.
    Kids naar school brengen en ik door naar mn werk.

Om kwart over 12 waren we weer thuis. Mijn zus kwam langs om mee te eten. Toen zij weg is gegaan, heb ik de boel opgeruimd en de afwas gedaan. Daarna door naar zwemles.

Nu weer thuis en ik kan beginnen met koken. Vanavond nog beneden stofzuigen.

Deel Deze Pagina