Huishouden, tips & tricks!

Discussion in 'De lounge' started by MamaEsther, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jalea

Jalea Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    2,396
    0
    0
    vergeet toch niet de handleiding van je frituurpan.. wij hebben het ook zo gedaan, op 90 graden, echt precies zoals het hoort, en tóch is het element stuk gegaan (en het ding was pas 5 maanden oud!)
    we hadden veel geluk, deden net of we gek waren, en kregen onder garantie een nieuwe mee omdat het uitzoeken wat er aan de hand was duurder was dan een nieuwe meegeven. ze mompelden iets van vochtschade, in de handleiding stond dat je t op die manier nooit schoon mocht maken :oops:

2. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    leuk topic
    ik hou het eens in de gaten :)

3. Boots

Boots Actief lid

Nov 1, 2008
    318
    0
    0
    Thuisblijfmama
    Nederland
    Bleu wonder oplossen in water en dat in een spuitbus doen. Zo kun je snel schoonmaken zonder steeds een sopje te hoeven maken.
    Ik spuit de douche er ook vaak mee in, wacht even en neem dan de tegels af. 8)

4. Moby

Moby Actief lid

Mar 15, 2007
    476
    0
    0
    Je kan ook als je uien of knoflook heb gesneden je handen wassen met zout dan is de geur ook weg.

Volgens mij was het ook met rode wijn vlekken dat je er zout op moest strooien.

Kauwgom in het haar van je kindje? beetje pindakaas erop en je kan het er zo uithalen, schilt weer een knipbeurt ;)

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

bij clubs heb je de gezellige huishoudclub. daar ook mega veel tips, maar ook schemas enzo. erg handig :D
    (op hyves zitten ze ook)

6. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Ik heb zelf nog geen tip, maar denk dat ik sommige tips wel kan gebruiken die hier staan.

7. lvdm

lvdm Niet meer actief

Tip voor een schone kliko (zonder vliegen en maden) in de zomer:

Oude panty met mottenballen (kan je bij de drogist kopen van roxasect) in de kliko hangen en je hebt er geen last van.

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Die kauwgum gaat er ook uit met melk (ervaring van iemand met tot voor kort haar tot op dr kont ;) ) En dat is iets minder plakkerig :)

Tandpaste is een ERG fijn schuurmiddel...Weet niet of je daar blij mee moet zijn op juwelen...
    Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat je de krasjes eruit polleist als je tenminste niet te lang boent op 1 stukje.

Ben opzoek naar hoe ik meer als 24 uur in een dag kan hebben dames.
    Diegene met de gouden tip geef ik een grote prijs! :)

9. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    scheerschuim helpt ook ;)

10. Butterfly

Butterfly Bekend lid

Mar 13, 2006
    979
    0
    0
    Thanks! Ga het gelijk uit proberen! Uhh, morgen :D

11. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    dit doe ik ook met mijn laminaatreiniger van 16,50 per fles
    ik doe 50ml in een spuitflacon aanvullen met water en ff over je vloer sprayen droge dweil erover en vlekken zijn weg.
    erg handig voor kinderwagenwielen strepen.

12. randi

randi Niet meer actief

@wilma is nochthans een tip van de juwelier zelf met de tandpasta en moet zeggen kuis al jaren mijn juwelen zo en zie niks van krassen daarvan

13. Samiertje

Samiertje Lid

Feb 2, 2009
    40
    0
    0
    Catering medewerkster
    Of een klein pannetje met water doe daar je ringen en kettingen in, dan een flinke scheut zout en dan 10 min laten koken

en je sieraden zien er weer mooi uit

14. randi

randi Niet meer actief

kan dit geen kwaad met zilveren ringen? bedoel zilver is al zo plooibaar gaan ze door dat koken niet vervormen?

15. Joveli

Joveli Niet meer actief

Mijn tip:

Vieze magnetron? Water in een bakje doen, halve citroen erin en eventjes aanzetten.

Gegarandeerd dat je alle viezigheid er daarna zo uit kan vegen met een stukje keukenrol!

16. Karoliene

Karoliene Actief lid

Jul 15, 2008
    105
    0
    0
    Sales engineer Spare parts
    Cuijk
    dank je wel allemaal. ik heb het opgeschreven.

17. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Je kammen (NIET je borstels, alleen kammen) af en toe mee laten draaien in de afwasmachine. Worden ze superschoon van! :)

En als je last krijgt van muf ruikende wasgoed, je wasmachine met wat soda op de hoogste stand laten draaien. Zo ben je van de geur af.

18. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Dit klopt!
    Heb het ook gedaan, mijn man keek me :confused: verbaasd aan. Maar het resultaat mag er zeker zijn hoor!
    Goede tips!

19. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Ik kreeg van de juwelier een tip om zilver met tandpasta te poetsen! het klopt echt...

20. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

Aug 17, 2008
    4,239
    9
    38
    Draai af en toe een kookwas om de rubbers van de wasmachine soepel te houden. Alleen 30 en 40 graden wasjes lossen de zeepresten niet altijd helemaal goed op wat de rubbers laat uitdrogen en scheuren, met lekkage tot gevolg.
    Gebuik ook niet te veel wasmiddel!
    Wij hebben plavuizen met een soort van houtnerf in de bij keuken en twee katten met vieze pootjes. Ik spuit de bijkeuken in met muscle voor de keuken. Dweil ondertussen de rest van het huis en haal dan de dweil, als laatste, even door de bijkeuken. Dat scheelt me een hoop geschrob met een boender en een emmer sop.
    Chloor in de wc pot en de wc borstel er even bij in. Is die ook gelijk schoon.

Heeft iemand nog een tip voor mij?
    Wij hebben gietijzeren rekken op de gaskookplaat (waar je je pan op zet). Door de vorige bewoners is die nooit schoon gehouden, net zoals de rest van het huis. Met als gevolg allemaal aangebrande zwarte plekken erop.
    Ik heb ze al meerdere male achterelkaar in de vaatwasser gehad op hoog programma. Een nacht laten weken in kokend water in bad met een hand vol soda en ook al afgeboend met brillo pannensponsjes (over ouderwetse tips gesproken geweldige dingen ook ideaal om de gaspitten schoon te krijgen of de onderkant van je koekenpannen). Ik krijg die rekken kl*te rekken niet schoon. En het is zo'n ranzig gezicht.
    Heeft iemand de gouden tip?

Share This Page