Beneden overdag soms als de oudste wakker is soms komt het zo uit tijdens het middag slaapje, was vouwen/strijken 's avonds voor de tv meestal 2 avonden per week. Op Zaterdag poets ik de boven verdieping en verschoon ik de bedden want dan is mijn man thuis.
Ik doe zoveel mogelijk terwijl m'n dochter slaapt. Grote klussen, zoals dweilen en sanitair schoonmaken, doen m'n vriend en ik samen elk weekend.
Ik gebruik mijn draagdoek en draagzak veel als ik het huishouden doe. Ze 'hangt' dan gezellig op mijn rug te slapen of mee te kijken. Ze heeft vaak dikke pret op mijn rug. Schijnbaar geniet ze meer van het poetsen dan ik . Ik en treesman zijn trouwens ook weinig tijd kwijt met het huishouden. Stofzuigen, dweilen, doekje zwaaien etc. maximaal één keer per week. Strijken doen we niet aan en het schone wasgoed pluk ik 9/10 van de lijn ipv uit de kast. Er zijn een heleboel leukere dingen dan poetsen te bedenken!
Hoewel er hier in huis nog geen kleine is, vind ik dit wel een leuk onderwerp om even op te reageren. Ik vind het knap dat er inderdaad dames zijn die een schema aan weten te houden. Ik probeer het zo vaak op die manier voor elkaar te krijgenn, maar blijkbaar werkt dat niet voor mij @ Trees: zo gaat het er hier dus ook aan toe en zat je berichtje met een glimlach te lezen . De enige taakverdeling die we hier hebben is dat mijn vriend de afwas doet en de keuken een beetje op orde houd. Ik doe het stofzuigen, want mijn vriend is allergisch, en de was. Verder zien we samen wel zie wat en wanneer doet.
ik doe alles als mijn zoontje wakker is, hij vind het leuk om te helpen en als ik bezig ben vermaakt hij zich ook. zelfs dweilen en strijken. ik heb op elke etage wel speelgoed dus gaat prima. zo veel tijd ben je ook weer niet kwijt met het huishouden.
Ik ben thuisblijf moeder, help wel een paar andere gezinnen met huishouden. Ik vind het meestal leuk om te doen, zoek altijd weer iets anders. Tussendoor even op ZP Dochter gaat mee als ik boven ben, vind ze leuk, weer wat andere dingetjes om mee te spelen. De kamer doe ik war ze bij is, was tussendoor, koken als het er tijd voor is, ze zit dan vaak in de keuken. ze vermaakt zich dan echt niet altijd hoor maar het moet toch gebeuren!! Als ze slaapt doe ik ook kleine dingetjes, net wat gebeuren moet, en ook tijd voor mezelf. sAvonds ook.
dat doe ik elke dag (dweilen en sanitair schoonmaken), 2 keer per week ook grondig de badkamer (tegels e.d., wc en keuken , elke week de koelkast voordat ik de boodschappen inruim. elke week verschoon ik de kinderkamers doe ik ze helemaal afsoppen, stofzuigen en dweilen (daar dweil ik maar 1 keer per week want word niet geleefd) Ik ben wel lekker van de poets MAAR ik doe hoogstens 1 a anderhalf uur per dag en doe ik gewoon met de kids erbij ze helpen vaak mee
Ik probeer zoveel mogelijk op te ruimen als de kleine slaapt..denk dat dat bij de meeste zo is. En stofzuigen doe ik niet elke dag. En als me schoonmoeder oppast ,die houd ook t een en ander bij. En dat hoeft ze van mij niet te doen, maarja.. En probeer dan ook voor t avondeten te zorgen, en onze konijntjes op tijd schoonmaken. 1x n de week boven stofzuigen , en beddengoed wassen. en de wc schoonmaken. En als ik t niet allemaal voor elkaar krijg dan doet mijn vriend het wel. Ik werk nu nog 24 uur. Maar ga per 3jan 16 uur werken,neem dan ouderschapsverlof voor een half jaar. Daarna zien we wel weer. Dus ja, dat komt best allemaal goed.
Jee ik ben dan een "viespeuk"denk ik... Wij doen ook samen op zaterdag het meeste,grote klussen idd. Doordeweeks de was,keuken,afwas en 1x stofzuigen en in t weekend dweilt mn man t hele huis nadat ik heb gestofzuigd. De keukenkastjes haal ik een doek langs als ik er een vlek op zie zitten en de ramen worden euh 1 keer per 3 maanden gezeemd en buiten 1x per hlaf jaar..
(normaal gesproken) even opruimen (5 min. ) als hij in bed ligt, ook voorbereiden voor het koken vind ik prettig om te doen als hij slaapt als ik iets ga maken wat veel snijwerk heeft. Verder zo goed alles alles als hij wakker is en meneer helpt graag mee.. hij swiffert alles wat laag is en ik doe alles wat hoog is. dweilen vind ik dan wel weer handiger net voordat we weg gaan of hij naar bed gaat ofzo.. zodat het ook de kans krijgt om te drogen haha wij stoofen + stofzuigen ook lang niet elke dag hoor, max.2 a 3 x per week. en 2 x per week dweilen max. als de kleine meid straks kruipt word het weer even meer, maar daarna weer minder hoor. Haal wel bijna elke dag een doekje over de wc(zo'n wc frs doekjes van de action..) maar dat is omdat colin graag mee gaat naar de wc.. en 1 x per 1 week grondig. en dan daar op zijn potje zit( met broek aan) wassen gaat hier bijna dagelijks door. Opruimen en keukenblad e.d wel elke dag. Manlief doet vaatwasser elke dag.
ik ben wel dik 2 uur per dag bezig met het huishouden (inc koken en afwassen) Elke dag na het ontbijt tafelafruimen, doekje over bank tafels en keuken, stofzuigen,wasje draaien. afwasje Koken afruimen doekje over tafel afwassen wasje boven ophangen en kleding opvrouwen en in de kasten en daarnaast nog het nodige speelgoed opruimen ofcource. Bovendverdieping en badkamer doe ik elk weekend, benden poetsen idem. ik doe gewoon waar de kids bij zijn, in het weekend zijn ze bij hun vader dus dan heb ik de vrije hand in het huishouden ook elk weekend een extra taak bijv keuken poetsen. wc 2x in de week bleek en doekje
die van mij slapen niet meer overdag dus ik doe het ook overdag als ze erbij zijn. met dweilen zet ik mn dochter met een kruidnootje in haar eetstoel (daar doet ze een halfuur over) en mn zoon voor de tv. boven rommel ik wat aan en als ik moet douchen/dweilen gaan ze in haar bed. `s avonds sport ik 3 keer per week en de andere dagen zit ik met Lappie op schoot. de ene dag is het hier een t*ringzooi en de andere dag helemaal strak.
Ik doe bijna alles als Robyn gewoon wakker is(dan kan ik heerlijk relaxen als ze in bed ligt). Behalve dweilen dan, dat is niet zo handig als zij erbij is. Robyn vindt het ook leuk om te helpen, ze trekt 9 van de 10 keer de stofzuiger uit mijn handen. Gister heeft ze dan ook haar eigen schoonmaakset gekregen. Heeft ze haar eigen stofzuiger om te gebruiken. Ik heb echt geen vast schema, daar krijg ik de kriebels van, ik zie wel of ik er tijd/zin in heb, en lukt het een keer niet, dan maar niet. De was ophangen/opvouwen doe ik meestal als ze 'savonds net op bed ligt. Maarja dat is ook 15 minuten werk (strijken doe ik niet aan).
ik doe het meestal pas ´s avonds na het avond eten. dan is manlief thuis en die kan zich dan ontfermen over zoonlief
Hij is toch pas 2 maanden die slapen vaak nog heel de dag, ik zou lekker overdag doen als ie slaapt dan ben je savonds lekker "vrij" is toch veel lekkerder?
nou ik begin ook pas sinds 3a 4 weken geleden ritme te vinden en iets in huis te kunnen doen omdat de weken ervoor mn dochter erg veel energie kostte... voeden,aandacht geven,krampjes enz,enz....