Wat te doen omgeving Meerkerk

Discussie in 'De lounge' gestart door Knuffelkonijn, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn man en ik gaan vrijdag een nachtje naar een hotel in Meerkerk. Hij weet nog van niks.
    We waren vorige week 5 jaar getrouwd, dus wil hem dit geven als cadeautje..

Nu gaan we dus lekker met zn tweetjes weg.

Weet iemand iets leuks wat we er in de buurt kunnen doen?
    Wat zit er allemaal in de buurt?
    Zijn er leuke (betaalbare) restaurantjes?
    Is er een strand in de buurt waar je lekker kan wandelen?
    Is er iets anders leuks in de buurt? (we houden van pretparken, zwemmen, lekker eten, enz.)

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

in meerkerk zit geen strand hihi. ook niet vlakbij. tja wat is er in de buurt te doen. gorinchem is wel een redelijke stad om te winkelen en wat te
    eten. er zit ook een zwembad. het caribabad. niet supergroot maar best voor een een paar uurtjes. je kan vanuit daa ook overvaren naar woudrichem. is een oud vestingstadje, net als heusden. heusden is dan wel weer stukje verder met de auto.
    pretparken zijn er niet in de buurt. verder... effe denken hoor....
    kan eigenlijk niks bedenken wat echt leuk is in de buurt...
    meerkerk zelf is sowieso niks te doen.

3. Hmm... het mag allemaal ook wat verder zijn hoor! Welke stad zit er nog meer in de buurt (half uur tot 3 kwartier rijden).. Zit er ergens een bioscoop in de buurt, of wat dan ook?

4. marilouise

marilouise Niet meer actief

vanaf meerkerk zit je met een half uur in rotterdam, utrecht en met een kleine 3 kwartier in denbosch.

je kan natuurlijk een stuk lingeroute wandelen en of fietsen! dat ligt wel in de buurt.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.072
    3.863
    113
    Het ligt aan de A27 en je zit dan ook aardig snel in Utrecht hoor in minder dan een half uur volgens mij. Meerkerk zelf is niet zoveel te beleven inderdaad. Schoonhoven is ook wel een leuk stadje.

6. Niemand echt concrete tips?

Wat voor leuks is er te doen in Utrecht / Gorinchem / enz?

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    In Poederoijen heb je slot Loevestein. Is misschien ook wel leuk om te gaan kijken. En hier in Vuren heb je restaurant de Swaen. Heerlijk eten, geen menukaart maar een verrassingsmenu. Je kunt ook vanuit Leerdam een rondvaart maken over de Linge. Kan ook met minder weer, je kunt ook binnen zitten.
    Je kunt wandelen in het Lingebos, en dan pannenkoeken eten in het pannekoeken huis Het Lingebosch. Heerlijke pannenkoeken!

8. Bri

Bri Niet meer actief

In Noordeloos (dorp vlak tegen Meerkerk aan) zit een leuk en erg goed restaurant: Giesser Wildeman. Het restaurant zelf is flink aan de prijs, maar ze hebben ook een brasserie waar het ook lekker eten is, tegen een iets gunstiger tarief.

9. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

de swaen???:D hahaha zijn daar 1x wezen eten. gatverdegatver heb nog nooit zulk smerig eten op:)

eerst iets van ganzeleverkrullen met weet ik wat... daarna gevulde eend, dat ding was echt bagger en baggervet! en toen kregen we ijs, dachten we dat we ond daar nog vol aan konden freten. zelfs daar zat totaal geen smaak aan.hihihi:D:) smaken verschillen uietraard maar ik vond het 10x niks

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

in utrecht en rotterdam sowieso van alles te doen, grote stad he.. dus daar hebben ze van alles, cafes restaurants, bioscopen enz.

gorinchem heeft ook een kleine bioscoop, en dus ook winkels en restaurants. maar eerlijk gezegd vind ik het een pokkestad:) alles eenrichting en vies en oud. slot loevestein is wel leuk ja. in woudrichem zit trouwens ook een bioscoop.

verder.. nee kan echt niks meer bedenken. maar schreef al eerder dat er ook een zwembad in gorinchem is he...

11. Renaat

Renaat Actief lid

20 nov 2008
    119
    0
    16
    Gelderland
  12. marilouise

marilouise Niet meer actief

in gorinchem het gelagh eten en drinken is vindt ik wel leuk ook betaalbaar.

wij wandelen wel eens in goudriaan leuk maar verder zit daar niets.
    inderdaad slot loevesteijn is wel leuk en woudrichem vindt ik een leuk stadje! gorinchem niet bijzonder je kan je er wel even vermaken, nieuwegein heeft wel een grappig winkelcentrum. restaurant oud vuren in vuren is ook wel leuk trouwens. nu 2 keer geweest en zondag weer is wel leuk

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Meerkerk.... daar is inderdaad geen zak te doen, haha.

Gorinchem is een leuk stadje vind ik.
    Leuke winkels, gezellige terrasjes, heerlijke koffie drinken bij Hugo, leuke restaurantjes (ik ben zelf pas bij Hipper geweest, was erg leuk en lekker). Wil je goedkoper uit eten, dan is er ook een wok-restaurant.
    Er is een bioscoop (Roxy) en een aantal gezellige cafeetjes om nog wat te drinken.
    Vanuit het centrum van Gorinchem kan je overvaren naar Loevestein, leuk! Of naar Woudrichem, alhoewel daar ook niks te beleven is.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ken Meerkerk alleen van de afslag op de snelweg op weg naar Dordrecht. En van de McDonalds :)

Anyway, je kunt ook naar Dordrecht dus, die is geloof ik nog niet genoemd. Leuk stadje, winkelen, bioscoop, zwembad, natuurgebied etc

Deel Deze Pagina