heb zo vaak dagen dat ik niet veel in huis doe. Als ik 9,5 /10 uur gewerkt heb op een dag moet je van mij niet verwachten dat ik ook nog thuis ga beginnen... Stofzuigen doe ik wel elke dag en de wc's maar al het andere komt wel weer een andere keer.
hahaha jij zegt je doet elke dag WAT. Neem aan dat je niet van het opstaan tot het naar bed gaan aant poetsen bent
soms wel wel met tussenpauzes.. red dat niet met mijn rug.. maar ik heb wel eens dagen dat ik daar veel mee bezig ben.. het is gelukkig al minder geworden.. heb wel tijd gehad dat het een obsessie was...
Ik herken het helemaal!! Enige nadeel is dat ik nu weer in de lappenmand zit ivm mijn bekken, maar nog komt het op hetzelfde neer Want dan doe ik een dag idioot en dan kan ik weer twee dagen niks whahaha maar normaal had ik het precies zo gedaan hoor
Nou, ik doe dat niet dubbel natuurlijk... Maar bijvoorbeeld het net gebruikte gasfornuis (met spetters), dat ga ik niet met een stofdoek doen, maar een natte doek...... Het is een oud huis, en veel stoffiger dan bv een nieuwbouwhuis. Vandaar dat ik het elke dag doe
Zelfde hier. Zou mezelf echt een lui varken voelen als ik de hele dag niks zou doen... Maar ik ben sowieso geen stilzitter, dan word ik trillerig en zenuwachtig
Hier wisselt het nogal, de ene week is het opgeruimd en schoon en de andere week een zwijnenstal. Ik krijg het nooit helemaal op orde. Mensen zeggen wel altijd ' goh wat is het hier altijd schoon' maar dan denk ik dan moet je boven eens kijken....
Ik doe 1 keer in de week stoffen, beneden en boven. Stofzuigen om de dag, dweilen 1 tot 2 keer in de week. Badkamer en wc 1 keer in de week goed, en verder haal ik iedere dag een glorixdoekje door de wc, en gooi er wat chloor in. Was doe ik tussendoor, als bijv. Kenji in bad zit. Dus nee, je bent niet de enige die dat niet iedere dag doet! Ik ga veel liever iets met Kenji doen, naast het huishouden én mijn 20-urige werkweek.
Hmmmm hier is t wat lastig Ik werk vier dagen en mn vriend is thuis met de kinderen. Je zou zeggen dat hij dan best wel wat in het huishouden zou kunnen doen Maar het komt toch vaak weer neer op de drie dagen die ik niet "werk". Hoe vaak kom ik thuis dat de vaatwasser niet is uitgeruimd, dat de gedraaide was al twee dagen in de machine wacht op de droger/waslijn. Ik overweeg idd een "poetsschema" te gaan maken, alles heeft een grote beurt gehad toen we in september vorig jaar zijn verhuisd..... daarna dus niet meer!!!! De ramen moet echt nodig!!!! Stofzuigen: dagelijks Dweilen: 2 maal per week Stoffen: wekelijks Toilet: wekelijks Vaat: dagelijks
Mm ik doe ook elke dag wel iets... maar ben niet zo poetserig. Niet dat het hier vies is, zeker niet, maar stofzuigen bijv. 2 keer per week (hebben parket en geen huisdieren), dweilen 1 keer per week, koken iedere dag, aanrecht afnemen meerdere keren, fornuis en gootsteen poetsen ook om de dag. Elke dag de vaatwasser aan, maar stoffen bijv maar 1 keer per week. Opruimen ook niet dagelijks, dus overal ligt papier en kranten en boeken die niet zijn teruggezet in de boekenkast. Dat wordt idd in sneltreinvaart opgeruimd als er visite komt, en anders gewoon als het me naar de keel vliegt (sinds ik zwanger ben steeds vaker). We zijn allebei ongelofelijke sloddervossen en soms word ik heel verdrietig van die rommel, zeker als ik net heb opgeruimd. Ik kan er soms wel om janken ook, met al die hormonen
Ik stof ook iedere dag nat, gewoon omdat ik me dan beter voel en dan is me huisje weer netjes, mocht er dan eens onverwachts bezoek komen, is het altijd netjes.
hier ook haha ene dag doe ik heel veel, andere dag niks. Ik heb bijv dus nog een hele wasmand vol was die ik nog moet opvouwen (had ik zondag buiten gehangen..)
Ik neem het hele huis elke dag nat af Stofzuig iedere dag het hele huis Dweil alle vloeren elke dag Elke dag de wc Elke dag de was Elke week de tuin vegen Elke maand buiten de ramen en rolluikbakken En als er bijv iets binnenkomt qua rekeningen,heb ik de tik om direct alles te laten vallen en het binnen 10 minuten te hebben betaald en afgehandeld en in een map gedaan heb En 1x per maand kijk ik welke grote dingen weggegooid kunnen worden voor bijv de stortplaats etc Maar bij mij zit er dat eigelijk al van kleins af aan in zoveel/vaak schoonmaken en opruimen, als ik dat doe is het ook rustig in mijn hoofd
hier ook elke dag wat, iig een was en stofzuigen, rommeltjes van de avond daarvoor opruimen, keuken, vuil naar beneden brengen om de dag kasten stoffen, toilet en badkamer enz heb ook bijna alles wit, (meubels,muren,tegels enz`) en dat houd ik graag zo
Jeetje, wat een truus de mieren hier allemaal! Wij zijn nog maar met zn tweetjes, maar als ik op zondag twee of drie wassen draai ben ik wel weer klaar voor de week. Die (of vaak, de was van vorige week) wordt een keer tijdens het TV kijken opgevouwen, strijken gebeurt meestal als we het nodig hebben, mede doordat we heel lang veel te weinig hangruimte hadden en eigenlijk alles toch in een la moest waar het weer kreukt. Al het schoonmaken buiten de vaat gebeurt hier eigenlijk in het weekend, tussendoor de wc nog een keertje, maar dat is het wel weer, een beetje extra opruimen of eens extra stofzuigen als er bezoek komt. Ik zou niet weten waarvan het vuil zou moeten worden doordeweeks.
Wow... heb je nog wel tijd voor andere dingen? Echt als ik nu een keer dweil heb ik het echt wel gehad voor de hele week!
hebben jullie ( die dan niet zo poetserig zijn) dan geen chaos in je hoofd? ik kan echt niet op mn gemak bv gaan shoppen als het thuis een klerebende is. opgeruimd in je huis is opgeruimd in mijn hoofd
Het zit er zo ingebakken dat ik het eigelijk voortaan razendsnel en systematisch doe. Met bijv het hele huis stoffen/stofzuigen/dweilen ben ik vaak maar max 1-1,5 uur kwijt. Moet wel zeggen dat ik vrij hyper ben en dan wel door het huis vlieg