huishouden...

Discussie in 'De lounge' gestart door loesje1982, 13 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik heb ook alles in 2 uurtjes gedaan hoor

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.762
    113
    haha nee Eefke, geen last van! Er is een heel verschil tussen minder schoonmaken dan jij doet en een klerebende hoor :D Maar een wasmand in de hoek van de slaapkamer kan ik prima negeren...

3. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Misschien is het ook partner afhankelijk? De 1 helpt wel de ander maakt juist bende enz....
    En ik doe na 19.00 helemaal niks meer dus tja dan heb ik de rommeltjes van de avond altijd weer in de ochtend

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Nou dat heb ik ook! Druk huis druk hoofd..

5. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Hier in het verleden veel problemen mee gehad. (poetsgedrag). Alles moest schoon, elke week meubels aan de kant en schrobben en boenen. Elke dag stofzuigen, dweilen, stoffen, enz.... Ik ben uiteindelijk door mijn werkgever naar een psycholoog doorverwezen. (want ja, ook op mijn werk had ik dit)
    Ik ben blij dat ik nu iets minder 'schoon' ben. Kon me vroeger al druk maken als iemand een natte tandenborstel in de beker terug zette.... of als iemand op de ramen klopte....had ik gelijk het gevoel dat ik ze moest wassen.
    Nu is het nog steeds iedere dag stofzuigen en om de dag dweilen, huishouden wordt netjes bijgehouden, maar niet meer zo extreem, tegenwoordig vind je ook bij mij weleens een spinnenwebje!

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    zijn dus echt wel poetsmutsen hier:p (don't shoot me!)
    knap dat jullie dat allemaal doen op een dag, ligt er natuurlijk ook aan hoe groot je huis is, een rijtjeshuis in natuurlijk eenvoudiger dan een groot vrijstaand....

we hebben boven 4 2-persoonsslaapkamers en een mega badkamer met bad, douchecel, toilet,en urinoir, dus de bovenverdieping is niet even in een uurtje klaar, wou soms wel eens een kleiner huis...

toch is t hier geen bende hoor, maar in de droger wacht weleens een wasje 3 dagen om opgevouwen te worden, en de post doe ik ook maar eens per maand in mappen, dus als de maandag erna dan weer 5 enveloppen komen, dan moeten ze wachten...

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ja ik ook..

Maar ik moet zeggen, ik doe alles vrij snel. 1.5/2 uur is echt alles gedaan hier. Heb het van huis uit meegekregen, die poetsdrang :D
    Ik doe alles s'ochtends, zodat ik daarna eventueel nog weg kan en ik dus altijd in een schoon en opgeruimd huis binnenkom... Heerlijk!

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik heb dat ook gehad, en heb er ook hulp voor gekregen. Toen ik ermee klaar was, en ik het vervolgens iets minder deed kregen we last van... jawel, muizen :cool: Niet zo motiverend, maar ik ben gelukkig wel minder extreem geworden.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

dat had ik ook toen ik 1 kind had, nu heb ik er 3 en moet ik wel heel veel doen, alles voorbereiden anders kom ik er in om en loop ik achter de feiten aan.

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik stofzuig hier "bijna"iedere dag behalve als ik echt geen zin heb, dwijl om de dag in de natte periode iedere dag we hebben honden, en een $%$% vloer waar je alles op ziet ;) hier zijn we nog met zijn 2en dus heel veel was hebben we niet 3 trommels vol per week denk ik. Wc schoonmaken doe ik om de dag dag, bovenverdieping stofzuigen iedere week en dwijl er niet iedere week.
    dus ben zeker iedere dag wel bezig, maar ik denk omdat je het goed bijhoudt dat je er niet uren mee bezig bent ik in iedergeval niet. We hebben welliswaar ook geen groot huis.

11. Aloe

Aloe Niet meer actief

Absoluut niet hoor.
    Ik zit ook met mijn mond open te lezen.
    Er is toch zeker wel meer in het leven als schoonmaken?

12. Aloe

Aloe Niet meer actief

Bij mij moet het ook opgeruimd en schoon zijn. Dat heb ik idd wel ja.
    Ik kan er niet tegen als het overal rommelig is nee. Het is dus ook altijd netjes.

Maar dat schoon en opgeruimd haal ik ook echt met 2x per week schoonmaken.

De was gaat in het weekend.
    Stoffen nat doe ik 1x per week, de badkamer 2x stoffen omdat het daar wel heel stoffig wordt.
    Stofzuigen 2x per week.
    Dweilen, nou 1x per 2 a 3 weken.
    Toiletten doe ik gemiddeld 1a 2 x per week.
    Badkamer 1x per week.
    Ramen zemen whahahahahaha, 1x per jaar ofzo.....binnen dan. Buiten doet de glazenwasser.

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Dit had ik kunnen schrijven.... A.s zaterdag vieren we mijn verjaardag en ben de hele week al wat bezig, keuken is al netjes, kamer doe ik morgen, taart e.d. maken ook, maar mn grote dame wilde daar graag bij helpen dus dat word vast gezellig

Maar elke dag alles nat afsoppen?????? Heb ik een vraagje: Wat zijn dan "de grote dingen" die er dan ook nog eens bijstaan die jullie 1 keer in de week doen.... ik vind mn hele huis nat afstoffen een grote klus... :)

14. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Chaos in mijn hoofd? Ja, maar dat heb ik ook als mijn huis keurig schoon en opgeruimd is... dus dat maakt voor mij niet uit.

En nee ik poets dan misschien niet elke dag maar dat betekend niet dat het hier niet netjes is. Ik ruim elke dag op, vaat probeer ik altijd gelijk in de vaatwasser te zetten, doekje haal ik regelmatig over het aanrecht als ik daar bezig ben met eten maken/koffie zetten enzenz. Voor of na het eten (is net hoe het uitkomt) ruim ik samen met de meiden al het speelgoed op. De kamer ziet er voor ik op de bank plof 's avonds piekfijn uit, soms een beetje rommelig in de speelgoedhoek maar daar kan ik écht niet mee zitten, er mag ook geleefd worden is mijn mening, ik durf het zo echt wel te laten zien aan visite.
    Vensterbanken en kasten heb ik tegenw. een speciale dag voor, na het eten als ik dan een doekje over de tafels haal doe ik de ene dag de vensterbanken even meepakken en de andere dag de kasten, de rest vd dagen pak ik aan wat me op dat moment voor handen komt of wat me dwarszit (spinnenweb ergens in de hoek bijv.)

Ik zit wel regelm. op de bank met de laptop, blogjes lezen/typen, of spelletjes te doen. Of ik zit aan tafel te puzzelen met mn meiden, haken doe ik graag, ik heb veel (te veel) hobby's (en huishouden is er niet 1 van:p ) en heb geen onrust in mn lijf als ik bijv eens een dag niks doe (wat ook niet waar is want tel maar es op wat je tussendoor allemaal doet, zoals doekje over aanrecht of tafel na een omgevallen beker, koken, kindjes verzorgen en opvoeden.... als je dat allemaal optelt dan doe je toch erg veel, ook als je "bankzaken" :p;) (lekker hangen op de bank met je kindjes of een leuke hobby) doet)

15. Aloe

Aloe Niet meer actief

Amen!

16. Within

Within Niet meer actief

Bij mij is het ook altijd een chaos in mijn hoofd, opgeruimd huis of niet. Maar als ik hier dingen lees voel ik me wel een hele slechte schoonmaakster :p Nu heb ik ook maar een klein huisje; Slaapkamer, woonkamer, keukentje en kleine badkamer.

Wij stofzuigen niet elke dag, maar halen wel elke dag een bezem door het huis. Er is hier ook geen tapijt dus erg makkelijk!
    Stoffen, planten water geven (1x per week), badkamer, dweilen, noem maar op; Wanneer het nodig is, en dat is niet om de dag. Was doe ik hier in het weekend en ben ik in 1-2 draaien mee klaar. In de loop van de week is het droog en vouw ik het op. Ramen zemen als ik er zin in heb (zou eigenlijk vandaag moeten) en de afwas doen we 2x per week.

En het is gewoon netjes hier, elke dag ^^

17. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    whahahhaa dit had ik kunnen schrijven!! Ik heb echt hekel aan onverwachts bezoek :p als ik dan telefoontje krijg 'we zijn er met een half uurtje' dan ren ik snel door de woonkamer om het toonbaar te maken en de hond weet dan precies dat we bezoek krijgen :p die word dan onrustig en gaat dan dom zitten blaffen alsof er al iemand voor de deur staat ;)

Hier is het elke zondag even goed opruimen, rest van de week verslons ik t een beetje maar das ook meer omdat ik t niet meer redt met mn bekken :(

18. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    las hier ook bij iemand over het overdreven schoonmaken. dat had ik ook vroegah. elke dag 3x stofzuigen en elke dag dweilen. alle kasten werden elke dag afgenomen en wc en alles ook elke dag grondig. maar dan ook echt heel grondig alles schoonmaken. als ik al 1 kruimel zag liggen dan was het stofzuiger door hele woonkamer (terwijl er maar 1 korrel lag)

maar had een soort van smetvrees. waste per keer, 3x mn handen. en dat 20x per dag ofzo. raakte in openbaar nooit wat aan, want tja, je weet niet waar andere met hun handen gezeten hebben enz enz. tja was echt heel erg. dit stopte toen mn ex bij me kwam wonen, dat was echt een zwijn 1e klas. ruimde nooit wat op, ik werd half depri ervan. en toen gaf ik het op na een tijdje. ik was gesloopt, op en kon niet meer. altijd maar zijn bende opruimen terwijl ik hele dag al druk met schoonmaken bezig was. en nu? nu doe ik het als t me irriteerd :p raak nog steeds bijna niks int openbaar aan haha.

goed voorbeeld van mij: de film Along came Polly(was vorige week op tv) de scene dat ze in de bar zitten met bakje nootjes die zij wilt eten. nou hoe die kerel erop reageerde met het verhaal van wc en handen niet wassen is PRECIES ik :p mijn man lag helemaal in een deuk toen hij die scene zag en vond dat die vent mijn soulmate was :p en scene dat hij niet over roosters loopt (wat tja je weet maar nooit) ehh ja dat heb ik helaas ook

19. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Neuh je bent niet alleen. Ik ben dan ook een beetje slordig en een beetje lui ;) ik ga wel altijd in schoonmaakoverdrive als we bezoek krijgen, dan moet echt ALLES schoon, zelfs de verwarming in de wc word dan afgesopt maar anders... Ik heb geen smetvrees :D

20. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Oooooh ik heb het ook heeeeeel graag opgeruimd en netjes!
    Maar het lukt me niet!
    Ik ben de hele dag bezig met opruimen soppen stofzuigen enz.
    Maar als de kleine wakker is kan ik echt bijna niks doen,en ik wil ook nog heeeeeel erg van Tim genieten,ons nakomertje.

Ik dweil nu 1 keer in de week,voor de geboorte 2 of 3 keer,maar ja het zij zo.
    Het hele huis nat afstoffen probeer ik ook 1 keer per week maar als dat niet lukt zet ik ook wel eens dat stoffertje op de stofzuiger en doe het zo maar.
    De was is hier al een dagtaak.
    Stofzuigen elke dag minstens 1 keer.De ramen doe ik als ze vies zijn,binnen vaker als buiten.

Dussss ik doe echt mn best,vind ik.Moet ook nog elke dag om 16.00 naar mn werk (horeca) en kom 's avonds pas thuis,tussen 20.00 en 23.00.
    Ik ben echt niet lui,helemaal niet zelfs,maar toch kom ik elke avond weer thuis in een teringzooi.
    Manlief vind het wel gezegend,enn ik?
    Ik droom van een werkster hihi,iig voor de grotere klussen.

Deel Deze Pagina