ik zat gisteren in de kantine op het werk en toen hadden we het over alle namen die we voor opa's en oma's hadden en hoe we op die naam gekomen waren. ik had drie oma's chips oma's: we kwamen namelijk alleen met verjaardagen dus we kregen daar altijd chips. skippy oma: want zo hete haar hond kleine oma: heel simpel want ze was heel klein. mijn dochter heeft natuurlijk (16mnd) nog geen namen voor haar opa's en oma's maar ik ben erg benieuwd wat het gaat worden.
Had maar een groot ouder dus tja.. Opa. Mijn ex schoonloeder was al heel snel met melden dat ZIJ Oma Annie heet (mijn moeder heet ook Annie) Nou prima zei mijn moeder. Ik hoef er verder geen extra naam bij. Ben ik gewoon "Oma" Dus dat was ook opgelost. En de opa's....tja pa van mn ex kwam nooit langs (nja 2x in het jaar ofzo) dus dat was niet zo spannend dus mijn vader was ook "Opa" En nu met mijn nieuwe man en een setje nieuwe grootouders (nouja nu....8 jaar alweer) heet t hele spul gewoon opa of oma. Niet echt een speciale naam erbij nog. Al zei Wendy laatst "grote oma" tegen mijn man zijn moeder. En dat is niet omdat ze nou zo lang is (1,53) Dus of we die er in moeten houden...
Bij ons was het gewoon oma/opa 'achternaam'. Bij ons zoontje is het nu opa/oma 'voornaam'. Mijn 2 oma's leven ook nog, en 1 oma van me heeft een vriend, dus Kenji heeft in totaal 4 oma's en 3 opa's.
Mijn eigen opa en oma zijn pas overleden, mijn oma in 2010 en mijn opa in 2011. Jelle noemde ze altijd opa en oma van de vissen, omdat hij vanuit hun kamer in het verzorgingshuis recht de vijver met goudvissen in kon kijken. Zelf noemde ik ze altijd opa en oma *achternaam* De 2 oma's die hij nu nog heeft noemt hij oma *voornaam*. Ik heb zelf ook nog 3 overgrootouders gehad. De opa van mijn vader noemde ik *opa met de gladde haren*. Die man was zo kaal als een biljartbal! Het feit dat hij maar 1 been had, was denk ik niet bijzonder genoeg... Mijn andere overgrootouders noemde ik *opa met de pijp* en Opoe. Het waren ook nog echte ouderwetse boerenmensen. Mijn moeder heeft ze allebei, op hun 92ste, eens uit het bonenveld moeten halen omdat ze niet meer overeind konden komen. De een kon niet meer overeind komen, de ander kwam helpen en dat ging van de wal in de sloot. Het is dat mijn moeder gelach uit het bonenveld hoorde komen, anders had ze waarschijnlijk gedacht dat ze niet thuis waren en was ze weer naar huis gegaan...
Oei.. even denken.. Opa en oma pieppiep. (opa en oma van mn moeder) Opa had een gehoorapparaat en altijd als we er waren liet hij dat ding piepen.. Reuze interessant natuurlijk.. Oma boot; mijn oma.. Geen idee waarom eigenlijk. . Opa en oma koe; Mijn opa en oma, woonden op een boerderij met koeien.. Inmiddels heb ik nog twee opa's en één oma.. Mijn ouders en schoonouders noemt Lenn gewoon allemaal opa of oma.. Als we dus hier het huis vol hebben met beide kanten van de familie en hij roept oma dan reageert er altijd wel een oma Hier geen oma 'voornaam/achternaam' gewoon allemaal oma.. Oma van mn man leeft ook nog en dat is ook gewoon oma..
Ik had 2 oma's en een opa en noemde die opa/oma *achternaam* Onze dochtertjes noemen onze ouders opa/oma *voornaam* Mijn oma van vaderskant leeft nog. Zij noemde onze oudste altijd haar Troelemieke, dus het is oma Troelemieke geworden!
Ik had een overgrootopa die noemde ik opa "Pet" 1x raden waarom... De ouders van mijn moeder waren (opa is inmiddels overleden) opa en oma Beuningen (die woonden in Beuningen) De ouders van mijn vader waren (opa is inmiddels ook al overleden) opa en oma Knik, naar de straat waar ze woonden... Lars noemt zijn opa's en oma's bij de voornaam (met opa/oma ervoor). Zijn ene opa heet Flip en die noemt hij opa Sip.... Mijn moeder heet Agnes en die noemt hij nu oma Agmes, maar eerder was het moema (oma) mammes...
Ik had toen ik klein was 1 opa, 2 oma's en 2 grootmoeders. Op een of andere manier heeft niemand echt een naam gekregen iedreen was gewoon opa en oma.. en was dan ook gewoon duidelijk wat ik of mijn broer bedoelde. Mijn schoonmoeders noemde ik gewoon bij naam. Mijn neefje noemde die Omies.
Eigenlijk had ik die voor mijn eigen opa en oma niet!! Wel voor de oma's van mijn moeder oma van de snoepjes rara waarom haha, en oma van dotje, want haar hond heette dotje
ik noemde m'n oma toen ik heel jong was altijd oma bim bam; ze woonde tegenover een kerk, dus altijd als we daar waren (logeren) hoorde we de kerkklokken wel luiden...
Ik noemde ze gewoon Opa&Oma, maar wel met hun achternaam erbij. Ik heb mijn overgrootmoeder nog gekend en dat was grote oma. Mens was ontzettend klein maar keek wel enorm tegen haar op ^^ En overgrootmoeder klinkt ook zo..
Mijn opa en oma zijn voor mij gewoon opa en oma. Voor mijn kinderen heten ze "oude opa en oude oma". Mijn ouders zijn voor hen gewoon opa en oma en de andere opa en oma`s heten opa of oma met voornaam.
Wij noemden opa en oma van moeders kant altijd opa en oma de koetjes. Ze hadden een boerderij met koeien. Nog altijd als we het over ze hebben zeggen we opa en oma de koetjes.
Ik noemde de mijne gewoon opa en oma, die van me vaders kant met hun eigen naam erachter. En me overgrootoma oma scheveningen, waarom spreekt voor zich
Mijn ene opa en oma noemde we altijd opa en oma lift. Ze zijn toen ik 2 was verhuisd naar een flat en ik was altijd helemaal gek van de lift en die naam is er eigenlijk altijd ingebleven. Mijn andere opa en oma noemde we gewoon opa en oma met hun achternaam erbij.
wij hadden grote opa/oma en kleine opa/oma lijkt me wel duidelijk waarom inmiddels zijn grote opa/oma en kleine opa overleden, maar kleine oma is ook voor Fleur kleine oma (overgrootoma ) hoe zij haar opa's/oma's gaat noemen merken we vanzelf.
Ik noemde mijn opa en opa altijd 'opa en oma *achternaam* inmiddels leven alleen de ouders van mijn moeder nog, en nu is het voor ons alleen nog opa en oma. Vigo noemt mijn opa en oma poepoe (mijn oma) en pipo ( mijn opa) Mijn ouders noemt hij gewoon opa en oma en de man van mijn moeder noemt hij pake (hij is fries, en zo houden we beide opa's uit elkaar)